Autor: 55 Uživatelé: 75 Tvé hodnocení: hodnoť
Zbouchnutá > Knocked Up -

Zbouchnutá > Knocked Up

Sice jsme původně šli na ouplně něco jinýho (4-3-2, snad to stihneme) a někam úplně jinam, (ale naštěstí alespoň ne s někym jinym), nicméně zácpa (dopravní) a velikost (malost) kina Mat vše změnily. Taky mě sere množství závorek v předešlé větě, ale nic s tím nenadělám (stejně jako vy). Nakonec musíme vzít zavděk

review_906_px4

(skutečně se to píše dohromady – „dohromady“ se taky píše dohromady, leda jako název grupáč porna to může bejt oboje – „Dohromady do hromady“) oddechovou komedií „Zbouchnutá“, na kterou jsme ale stejně chtěli jít, neb upoutávky nás upoutaly. Přísahám, že závorek bude již minimum.
Tentokráte je to Smíchov, na eskalátorech potkáváme Bizzara, kterej vleče nějakou nebohou dívku na horor, číňana nahrazujeme Řeckem, sympatická slečna za pultíkem na moji žádost jídel s úsměvem odpovídá, že „mají už jen třicítku“, tj. gyros – jediný zbyvší pokrm v armádě třiceti prezentovaných jídel. Která jsou, zcela překvapivě, číslována až do šedesátky. Zřejmě zafungoval jakýsi marketingový guru, který zjistil, že běžný zákazník zří číslo 60 a začne se rozplývat nad kopou (doslova) jídel, ačkoliv jich tam je jen polovina (doslova). Gratulujeme. Bereme gyros a dvě dvoudecky a s úsměvem pozorujeme nově příchozí strávníky. Každý po krátké konverzaci fasuje gyros a je spokojen s šedesátijídlovou nabídkou. Pravda, trochu nepatřičně působí otázka obsluhy „Co si dáte?“, ale budiž jí odpuštěno. Těsně před kinem ještě žádáme jednodecky (Seky řídí, Cepín ráno odběry), slečna nám ale dost přeje, takže rozdíl mezi první a druhou sadou nápojů je minimální. Nuž vzhůru do sálu.

review_906_px2

Je zvláštní, že recenze na film obsahuje dva dosti dlouhé odstavce balastu, nicméně jaký film, taková recenze. Dopředu můžu upozornit, že se jedná o klasiku posledních let – upoutávka na film obsahuje 90% zábavy (či kvality) celého filmu.
Příběh je dost omletý – krásná, chytrá, sexy žurnalistka (ahooooj) jde oslavit povýšení a na diskošce potká obtloustlého, smrdutého, věčně zhuleného, zhýralého, obhroublého a ještě k tomu nezaměstnaného nýmanda z Kanady, slovo dá slovo a máme tu první soulož. V nastalém roztoužení ale bez gumičky (doma to nezkoušejte). Ráno přichází vystřízlivění (ležící naháč je jedním z nejlepších okamžiků filmu) a po snídani snad i znechucení. Nu a po osmi týdnech blitinka čerstvé skoromaminky. A pak už je to celý na jedno brdo. Střet světa relativně usedlé slečny a relativně šíleného úchyla, pomalé nacházení sympatií k tomu druhému, klasický model rozchod-schod-hepyent a před tím vším ještě porod. Což by (na oddech) asi nebyl problém, nicméně pochopil bych to v případě sitcomu, kde by toto obsáhlo jeden díl a ne jako tady hrozivých 129(!) minut.
Z herců se taky asi nikdo na prdel neposadí, ústřední dvojice sice vystihuje to, co by vystihovat měla, ale bez šťávy, pozornost si tak může zasloužit spíš pár vedlejších rolí, manželem sestry (což se dá napsat i jako „švagr“ – pro yntelektuálové) počínaje, přes úžasnou asistentku ředitele televize, až po dveřníka u diskošky, který zodpovídá za asi nejlepší scénu celého veledíla

review_906_px3

(jeden a čtvrt negra). Film jako takový je postaven spíš na jednotlivých situacích než na celkovém příběhu, co ale taky vymejšlet, když prostě chcete natočit komedii na vyčpělé téma a zkasírovat především mládež. Scénárista se rozhodně nepředřel, leda tak v tom, že si dal skutečně záležet, aby tu kaši mohl režyzér nastavovat pekelně dlouho. Film tak doporučuju spíš jako kulisu na doma. Třeba když přijede tchýně a chce blekotat nebo tak.

baara’s view: Nechci vypadat jen jako oponent kolegy Cepína, ale začnu několika reakcemi na jeho recenzi. Předně – Zbouchnutá není pro teenagery! Řeší se v ní na komediální bázi věci teenagerům (soudím dle svého dospívání) cizí. Dobrá až na ta kila hulení :-). Koho v 16 zajímá charakteristika manželství? Adolescentům je určena jiná komedie Judda Apatowa - Superbad. Ano, film je strukturně klasická romantická komedie, ale rám je vyplněn velmi nestandartním obrazem! Už jen to, že v USA je romantická komedie nepřístupná, je znakem určité jinakosti. „Fuck“ (a mnohem horší věci) se tu říká zatraceně často a jen málokdo se odváží třikrát zabrat vagínu při porodu!!! I obsazení je velmi slušné, Seth Roger není zrovna...dobrá, vůbec romantický typ a Katherine Heigl je na dobrou romatiku příliš sexy (vezmeme-li v úvahu, že nejúspěšnější v tomto oboru byla Meg Ryan) – a funguje to! Navíc na podobnou komedii ze života jsou potřeba přesvědčiví herci, proto nefungují podobné filmy například s Jennifer Lopez. Do traileru se všechen humor ani vejít nemohl, protože je téměř v každé druhé větě. Nevěřím, že jsem vše pochytila, a napodruhé se určitě pobavím ještě lépe.
Zbouchnutá je komedie, která je extrémně vtipná, dost ostrá a velmi inteligentní. Tím nemyslím její obsah, na situaci opravdu není nic zvláštního. Naopak autoři pracují s tím, že tohle se v životě stává. Inteligentní jsou dialogy, gagy i slovní humor, včasná přerušení patosu vtipem... I třeba způsob, jak udržet při záverečných titulcích diváky v sále. Judd Apatow navíc umí „woodyallenovské“ filosofování o životě, které nic nového nepřináší, ale není hloupé a baví. Zbouchnutá má vše, co dělá komedii dobrou komedií. Ale pomalu začínám chápat, že moje apely na vnímání komedie jako žánru rovného všem ostatním nepadá na úrodnou půdu. Poslední dobou se objevilo poměrně dost dobrých komedií a my bychom si měli vážit, že nám je někdo stále schopen servírovat kvalitní zábavu. .:. 8/10
---- --- -- - -- --- ----
USA, 2007, 129 min
Režie: Judd Apatow