Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Blow with the Devil

WHISKEY RITUAL - Blow with the Devil

Máte rádi rebelii a boření zaběhlých pravidel ortodoxních žánrů jako black a heavy metal? Hurá s Whiskey Ritual za dobrodružstvím!

Whiskey RitualNa italskou black’n‘rollovou jízdu Whiskey Ritual jsem poprvé narazil před pár lety díky mnou opěvované rakouské akvizici Harakiri For the Sky, jež na svém albu Aokigahara představila armádu hostů pocházejících převážně z post- a depressive blackmetalových projektů/kapel. Jak je u mě zvykem, zvědavost řekla své a tak jsem zapátral a přizvané vokalisty si takříkajíc proklepnul. Překvapivě jsem však narazil na jednu osobu ze skupiny, která s HftS žánrově příliš nezapadá. Jedná se o smečku založenou roku 2008 a nachází se ve slunné a žhavé Itálii, konkrétně má tohle komando základnu v Parmě.

Whiskey RitualMuzika Whiskey Ritual dokonale vystihuje původ samotných aktérů. Zatímco v Norsku se převážně jen mračí a hudebníci hudrují, v Itálii Whiskey Ritual rozjíždí až do rána trvající divokou párty po okraj naplněnou drogami, chlastem, obcujícími kurvami a všudypřítomným dotekem satana. A když se probudíte, nezačne vás pálit dotek mučivého slunečního svitu a posedne vás nikoliv démon, ale jeho hnusný poskok - kocovina. Chcete si bezmyšlenkovitě užívat? Jste tu správně, Whiskey Ritual se vždy prezentovali jako banda vhodná k poslechu před odchodem do nočních ulic plných alkoholických zážitků a pokřiveností. Již s debutovým EP Black'n'Roll tito alkáči sdělili světu, jak v budoucnu chtějí formovat svoji muziku a co jejím prostřednictvím chtějí vykřičet do hlav ostatních. Máte rádi black metal v jeho klasickém rukopisu? A poslechnete si i nějaký ten rock´n roll, heavy metal, či dokonce punk? Zde si na notu přijdou uctívači všech zmíněných žánrů a celkově syrového old schoolu, který se s ničím moc nemazlí a jde rovnou na věc.

Popravdě, v poslední době mám na podobnou muziku neukojitelnou chuť. Přitahuje mě její přímočarost, jednoduchost, energie a nasranost. Whiskey Ritual mají na svém kontě tři dlouhohrající fošny, tři pozvánky na tři hříšné pařby v zapraseném a rozpadajícím se klubu plném podivných existencí. Blow with the Devil prezentuje kapelu stejným způsobem jako dvě předešlá alba, tedy black metal silně ovlivněný především heavy metalem, možná i nějakým tím punkem a rock’n‘rollem.

Do ostrého, avšak mírně zastřeného soundu kapela vkládá své oldschoolové choutky v podobě splašených sypanic protkaných vyloženě heavymetalovými melodiemi, a stejně tak to má Dorian se svým cigaretami načichlým vokálem. Ze svého hrdla vypouští skřeky, řev, ale také heavymetalové popěvky a opilecké výlevy, které do této skládačky naprosto přirozeně zapadají. Whiskey Ritual vlastně poukazují na určitou podobnost těchto stylů a jejich propojenost. Možná vám postačí argument poukazování na to, odkud se black metal vzal a z čeho že vlastně vzešel. Například moje nejoblíbenější zběsilost Too Drunk for Love platí za adepta na takového reprezentanta alba, neboť zde dva pářené žánry pojí nejvyváženěji a black metal se střídá s heavymetalovými, uřvanými zpěvy a se sborovými vokálními přednesy refrénu. Opravdu by mě zajímalo, na čem kapela jede.

Whiskey RitualBlow with the Devil celkově sází na pestřejší projev nežli v minulosti, jejich hudba je promyšlenější, ale o to víc útočí na cíle, na něž směřuje. Ve výrazu Italů jsou k nalezení různorodé sborové výkřiky, zábavné melodické výjezdy. Každá skladba je úplně jiná než kompozice před ní a za ní, a to i přes fakt primitivnosti a jasného, jednoduchého poselství určeného k snadnému pochopení a zábavě. Poslechněte si takové hitovky jako Speed & Chicks nebo A.B.I.T.C.H., asi nejheavymetalovější kousky na albu a vedle toho si postavte třeba My Funeral a pochopíte všechno.

Whiskey RitualWhiskey Ritual s albem Blow with the Devil dokazují, že neomezenost je ku prospěchu věci, a také to, že black metal, rock’n‘roll a heavy metal k sobě neuvěřitelně patří a dohromady mohou tvořit pořádně nadupanou hudbu předávající obrovské množství energie. Vždyť extrémní metal z těchto stylů kdysi vzešel. Whiskey Ritual se na třetí desce pevně drží svého dříve vytyčeného výrazu, kašlou na nějaký větší vývoj a progresi, uctívají old school vyznění metalové hudby a dělají to ještě líp, než kdykoliv předtím. Máte rádi pořádnou rebelii a boření zaběhlých pravidel ortodoxních stran jak v blacku, tak v heavy metalu? To jste tu správně! Takže flašky rumu do rukou, cigáro do smradlavých tlam a hurá s Whiskey Ritual za dobrodružstvím!