UCHÁZÍM - Geprüft vole

kotek
5.75

Tak se konečně dostávám ke svému druhému promáči a příběh se opakuje. Stejně jako u Pagan Spirit sem do CDčka šel celkem s nulovým očekáváním, ba dokonce sem se ho i trochu bál (hlavně díky názvu, ten trochu smrdí českou hudební hospodskou kulturou) a nakonec sem znovu poměrně mile překvapen.
Obavy vzaly za své už po první písni, ze které se vyklubal hc punk na velice slušné

review_688_px2

úrovni, dokonce i se slušnou instrumentací, což u podobných kapel nebývá tak úplně zvykem. Uřvaný vokál, sociálně-kritické texty, na konci i nějaká ta promluva do duše, občas nějaké ty pogo části, tradiční atributy hc punk tam prostě jsou. Nejsem právě fanda jednoduchých hc punk odrhovaček, ale naštěstí Ucházím dokáží ve většině svých riffů bruslit celkem se ctí a umem, místy jsou poměrně složité a neotřelé, občas se okoření nějakou tou akustickou mezihrou nebo rytmickou hříčkou, dohromady to prostě celkem šlape a baví. Ale je tu i pár minusů a to bohužel ne jen kosmetického rázu. Album totiž obsahuje i něco té nudné punk hc odrhovačkové vaty, která bohužel desku z mého pohledu celkem zbytečně kvalitativně sráží. Ani vokály nejsou právě silnou stránkou, většinou se musíme spokojit s celkem monotónním obyčejným punk řevem (pravda občas ho vystřídá i

review_688_px3

nějaký ten recitál, ale to taky není žádný velký odvaz), tenhle styl zpěvu se mi nikdy nelíbil a asi už ani nikdy nebude.
Když se to všechno dohromady sečte a podtrhne, tak se jedná určitě o jeden z těch zajímavějších počinů české hc punk scény (i když popravdě se v ní moc neorientuju, tenhle styl není úplně moje kafe) nevyužívající jen zajetých primitivních žánrových postupů, je cítit snaha o rozmanitost a větší důraz na techniku než u podobných kapel bývá zvykem. Na druhou stranu se bohužel dočkáme i trochu toho žánrového klišé, ale jako celek album i přesto funguje a poslouchat se to dá dobře.