Autor: 65 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Nemesis Enforcer

SUPREME PAIN - Nemesis Enforcer

Už se stalo dobrým zvykem, lehce podceňovat zdejší pokusy o „světovou“ produkci. Jak v Čechách, tak na Slovensku, je naštěstí pár odvážlivců, kteří se o to stále ještě snaží. A k mé velké radosti se po boku tuzemských Lacerated Enemy u našich východních sousedů starají o totéž u Metal Age. A jak? Odpověď leží na mém skromném stolečku.
První desky na labelu Metal Age patřily ještě do hlubokého průměru. Postupem doby se ale začínají objevovat náznaky lepších časů a muzika se pomalu, ale jistě dostala na evropskou úroveň. Slováci ulovili pod svá křídla španělskou bestii Avulsed a ledy se hnuly. V loňském roce pak vydavatelství začalo produkovat stále se lepšící věci (Fleshless, Casketgarden, Visceral Damage, Desecration či Enthrallment) a v tu chvíli bylo jasné, že nad Tatrou se definitivně zablýskalo.

review_1235_px3

Na políčku s pořadovým číslem 74 se zjevila v katalogu tou dobou již známá figurka. Holandská partička SUPREME PAIN vydává na Metal Age své v pořadí druhé album, nazvané Nemesis Enforcer. Po již slušném debutu Cadaver Pleasures (Comatose Music 2008) sestava kolem vokalisty Aada Kloosterwaarda (Sinister, Thanatos a další) vytvořila další zdařilou prácičku. O to víc těší, že na labelu tak blízkém.
Pod celkem průměrným obalem (Mottla-Art) se skrývá dle firemních materiálů mix Krisiun & Nile & Morbid Angel a Behemoth…slušný „eintopf“, že? V konečném důsledku bych hošany zařadil určitě blíže k Nile než např. k Behemoth. V každém případě po prvních vteřinách rozpoznáte známý vokál. Fandům Sinister není třeba nic vysvětlovat. Právě Kloosterwaard je tažným koněm celé desky. SUPREME PAIN jednoduše postavili svůj hrad právě na jeho výkonu. Kritický ovšem nemohu být ani k ostatním členům souboru. Bubeník Toep Duin (Putrefied, Unlord…) drží otěže pevně ve svých rukou a nahrávka tím jen získává další body. Když už jsem u zvuku, musím (bohužel) i hanit. Chybí mi výraznější basa a tak mi výkony pána jménem Tadej Cholewa prostě unikají…škoda. Naopak kytary jsou v absolutním pořádku.
A zbývá tedy to nejdůležitější, materiál samotný. Minimálně polovina z vás, kdo

review_1235_px2

SUPREME PAIN uslyší, mi bude tvrdit, nic nového pod sluncem. Zkrátka a dobře, standardně odvedená práce. Ale rád bych oponoval. Vždyť na Nemesis Enforcer jsou skutečně skvělé momenty, kvůli kterým je přinejmenším fajn si takové album pořídit. Kupříkladu Lobotomy of the Soul, uvařená z těch nejkvalitnějších surovin a výsledek je pikantní, přitom stravitelný. Zkrátka death metal jako řemen. A moment z nejmomentovatějších :-) je pod songem number eight. Celá paráda se jmenuje Goddes of Divine Retribution a dostala mne na první poslech! Nejdřív jsem si při pohledu na délku skladby (6:54) říkal, že to bude zbytečná onanie…ale chyba lávky!! Čisté deathmetalové divadlo se vším všudy. Od pomalého úvodu, přes klasický náklep s nezaměnitelným vokálem, „vesmírný“ střed a děkovačka. Kolem čtvrté minuty přichází pasáž, kdy se SUPREME PAIN vrhnou do kosmického prostoru a odletí vstříc dalšímu osudu. Poté se vrátí a uzavřou celou misi v tradičním hávu daného stylu.
Novinka Metal Age není nad rámec stylu, ani nečekanou bombou. Přivádí však na scénu kapelu, která si svojí pozici určitě vybuduje. Důležitější je fakt, že na Slovensku ustájili statného hřebce. A přičtu-li

review_1235_px4

skutečnost, že vedle chroupou oves ještě Putrefy, čí zmiňovaní Avulsed…mám radost. Při pohledu do katalogu vydavatelství se pak oči fanoušků po celém světě určitě rozzáří…a jen tak se bývalá federace stane skutečným srdcem Evropy. Jen tak dál.

Supreme Pain