Autor: 80 Uživatelé: 90 Tvé hodnocení: hodnoť
Inventory of Fixtures

SUBLIME CADAVERIC DECOMPOSITION - Inventory of Fixtures

Sublime Cadaveric Decomposition budou určitě zajímavou atrakcí letošního Obscínu. Na atraktivitě jim, krom bohaté desetileté kariéry, přidává i fakt, že jejich splitko s Cripple Bastards z minulé roku vyšlo na věhlasném labelu Relapse. Novinka Inventory of Fixtures již však vychází pod záštitou Romana Poláčka a jeho Bizarre Leprous.
SCD jsou bezesporu zajímavý úkaz na extrémní metalové scéně, jdou na věc tak trošku jinak a přesto, že se dle mého nikdy nedostali do úplného popředí zájmu, svou kvalitou k naprosté špičce jistě patří. Deska Inventory of

review_848_px2

Fixtures je velice zajímavou koláží extrémní muziky jako takové, na své si přijdou fandové bdm věcí, zrovna tak i gore grindoví úchyláci. SCD si nelámou hlavu se stylovými škatulkami, v jejich muzice jsou sice nejvýraznější vlivy gore grindu, ovšem je zde k slyšení i spousta vlivů, které v běžném gore grindu nenalezneme, a hlavně díky tomu zní SCD tak atraktivně a neposlouchaně. Gore grind je skutečně tím základním stavebním prvkem hudby SCD (možno slyšet například ve vokálech, které jsou naladěny na tuto prasáckou vlnu), velkým plusem však je, že i v sypačkách a hyperblastových pasážích si jsou SCD jisti v kramflecích, a tak nemusíme důkladně zkoumat, zda-li jen onen prvek grindový či deathmetalový, myslím, že SCD si z obou žánrů berou to, co se jim zrovna hodí, a mě takhle svěží kombinace vyhovuje.
A když máte za zády jistotu, kterou Dirk Verbeuren (Scarve, Soilwork…) jisto jistě je, hraje se to také hned jinak. A ta jistota z celé desky sála naprosto nepopíratelně. Vše je podáno s lehkostí, nadhledem, pohodou a s úplnou samozřejmostí, skladby mají příjemný drive, svižnost, potřebný tah na branku,

review_848_px3

přitom nejsou jen triviální omílačkou a dokáží nabídnout i zajímavé momenty, příjemné rytmické změny (zejména gore grindové hopsačky mě v podání SCD velice baví). Navíc i v sypačkách a rychlých blast věcech zní SCD velice jistě a suverénně, což mě potěšilo a není to u gore grindových věcích až takové pravidlo. Dokonce bych řekl, že je to i naopak: u většiny gore grindů mě sypačky a rychlejší pasáže baví podstatně méně než taneční výlety. U Sublime Cadaveric Decomposition je tomu jinak, ať už díky zajímavé produkci (mě sedí naprosto parádně), výtečné rytmice (ne snad, že by byla tato deska rytmicky kdovíjak náročná, ale ty klasické gore grindové tanečky a tupačky jsou podány velice svěže, a jak u některých kapel cítím v podobných momentech křeč a upachtěnost, tak je zde vše podáno naprosto přirozeně a s nebývalou lehkostí. Navíc je deska postavená na docela častých změnách tempa (sypačky, tupačky, hopsačky, kopákové nájezdy, které budou živě vraždit srovnatelně s General Surgery na OEF 04), jejichž cílem jistě není udělat z desky technickou záležitost, která potřebuje deset poslechů, aby se posluchač vůbec zorientoval, ale spíš se starají o to, aby celek hezky svižně šlapal a nenudil. To se povedlo do puntíku a garantuji vám, že poslech nádherně plyne, žádná nuda, žádná zbytečná místa. I zvukem se SCD liší od zbytku, nutno dodat, že i tohle se jim zatraceně povedlo, hlavně kytary a bicí znějí výtečně. Celkově je deska pořádně hutná (žádné „rozplizlé“ kytary), a hlavně díky tomu je Inventory of Fixtures mnohem větší energetický doping než deset Redbullů s vodkou.
Udělat technicky namakanou desku je nepopíratelně veliký kumšt, ovšem zastávám

názor, že pořádná fuška je i udělat desku, která je sice hudebně poměrně jednoduchá a přímočará, avšak šlape parádně, nenudí ani vteřinu a to muzikantství z ní prostě sálá. To se Sublime Cadaveric Decomposition povedlo bezezbytku a v mých očích jsou tajným typem na jedno z nejmilejších překvapení letošního Obscene Extreme festu.