SOULFLY - Omen

Brutusáček
4

Je tomu dvanáct let, kdy Sepultura byla na vrcholu své slávy. Kdo by čekal, že takovému kolosu se něco může stát, ale vše dobré má jednou skončit. Rozpoutala to smrt nevlastního syna a po sérii neshod se zbytkem kapely Max Cavalera Sepulturu opouští.
Pro všechny fanoušky Maxe to byla velká rána, spekulovalo se o všem

review_1425_px2

a média měla o čem psát. A i dnes po těch dvanácti letech máme, co se týče Maxe Cavalery, stále o čem psát. Max je nezlomný nezmar a hlavně produktivní, novinková Omen je v pořadí již sedmou deskou SoulFly za oněch dvanáct let (vždy, když si nevíte rady, kolikátá deska to je, podívejte se na číslovku u skladby SoulFly, nachází se na každé desce). A jaká je?
V první řadě aspoň upřímná, Max si před vydáním odpustil veškeré chvalozpěvy, „prostě točíme další desku a jde nám to od ruky“ a má pravdu. Omen je jen další v pořadí, nepřináší vůbec nic nového nebo v rámci Maxe progresivního. U této desky, ostatně jako u těch třech předešlých, máte možnost jenom jednu, a to být pravověrný fanoušek toho, co Max Cavalera tvoří a bude se vám to líbit. Záměrně zdůrazňuji Maxe, protože celé šapitó je vlastně on.
To, co jsme slyšeli na předchozí desce a

review_1425_px3

té předtím, je zde opět a možná v horším. Problém není ani v tom, že SoulFly jedou pořád stejný styl, i v něm se dá experimentovat, ostatně na prvních třech deskách jsou SoulFly rozmanití, ale Max zavelel k návratu k thrash metalu a celé se to sesypalo jako domeček z karet. Při poslechu budete mít víc než nutkání si říct, tohle jsem už slyšel, tuhle pasáž už měli... Max Cavalera se rozhodl natočit syrové album, proto se při tvorbě oprostil od jeho milovaných world music složek a je to znát. Tam, kde předtím etno vložky zpestřovaly nebo zachraňovaly situaci, je dnes obyčejná skladba, kterých SoulFly natočili víc než dost. Deska postrádá jakoukoliv hitovku, vyčnívá snad jen druhá Rise of the Fallen s Gregem Puciatem. Pochvalu si odnese instrumentální Soulfly VII, vlastně tyto skladby zrají jak víno a na každé nové desce mě baví.
Z pohledu náročnějšího posluchače je těžké říct, co by pomohlo. Max má na jednu

review_1425_px4

stranu již sehraný tým, který by mohl skládat zajímavé věci, nebo aby opět pomohla výměna a přišly vlivy nové? I když většinu skládání nese na bedrech Max, nová inspirace by pomohla. Nezbývá než doufat, že více invence vložil Max do pokračování Cavalera Conspiracy, ale v případě SoulFly je (u mě) pověstná hůl už zlomena. Věrný fanoušek bude zřejmě spokojený, méně zaujatému doporučuji pořídit deluxe edici se záznamem z loňského With Full Force festivalu. Nakonec smutných 4/10.

bruth - 11.05.10 22:56:35
conquer je víc... "živelnější"
Sas - 11.05.10 22:43:11
Já jsem spokojen, nese se to v podobném duchu, jako Conquer, což je mi mnohem bližší, než první alba Soulfly.
nadrom - 11.05.10 12:43:20
bizz - recenzoval sem 2 alba a jedna 6 a druha 8 - zatim zadna desitka:)coz by ode mne dostali novy misery index:) bruth - jj mas pravdu, sepultura je rozhodne skladatelsky dal
Zedzmichuja - 11.05.10 11:23:12
Sto ludi- sto chuti.
bruth - 11.05.10 11:15:04
no vidíš..a mě se líbí desky do prophecy a častečně i ona..pak je to už kolovrat (pro mě)
Zedzmichuja - 11.05.10 10:32:39
Poznam. Mne sa Soufly najviac paci od obdobia Prophecy. Nie, ze by starsie dosky boli zle, nebavia ma az tak. Zostava, ktora tam funguje od Prophecy mi robi radost. Marc Rizzo je podla mna jeden z naj gitaristov ( mam rad aj jeho solove dosky). Album Dark Ages je pre mna osobne to najlepsie co vydali. Ani nic od Sepultury ma tak nebavilo. Moj nazor :-)
bruth - 11.05.10 10:31:12
je to prostě další důkaz že sepultura je skladatelsky dál...vyjma roorbacku to jsou fošny které maj myšlenku
bizz - 11.05.10 10:23:11
zedz: a znas predchozi alba? nadrom: jen trosku kritiky do toho vseho :)
Zedzmichuja - 11.05.10 10:05:49
Kedze Dark Ages hodnotim 10/10, Conguer 8.5/10 ,tak Omen ma odo mna 7/10.
bruth - 11.05.10 09:18:04
nadrom v tvém připadě bych se cítil podveden...
nadrom - 11.05.10 08:54:14
proto taky nepisu recenze na alba, protoze ste na me zly:(
bizz - 11.05.10 08:41:51
ty mas (a podobnejch) srdcovek :)
nadrom - 11.05.10 08:31:09
Jako neni tak silná jako conquer, ja bych teda tak kritickej nebyl,me se deska libi, dal bych tak 7, ale v podstate mas pravdu, jako posledni dobou je to stejna pisnicka a ze proklamoval, ze to bude druhy chaos a.d. a navrat k trash-coru, to mi teda moc neprijde, chybi tomu nejaka silnejsi kompozice a napady, ale zas mate pravdu...sem fanousek a soufly sou pro me srdcovka, takze k tomu pristupuju trochu jinak:)
brutusáček - 10.05.10 17:18:35
no mě to po prvnich dvou třech sleších chytlo...ale pak sem tomu věnoval víc a fakt ne...jako kulisovku první 3-4 určitě.....podle mě bude dělat dál to co dělá protože zástup fanoušků má, jak řikam manowar ve svém "ranku"
DW - 10.05.10 16:43:52
Jj podle mě je tak 5 a pro fandy 6 tak akorát.
Meresz - 10.05.10 15:02:46
Conquer ma v dobe vydania dostal, lebo vtedy som vlastne Soulfly ešte len spoznával a tá doska ma veľmi bavila a keď som si ju nedávno po dlhej dobe pustil, niečo z oného pocitu mi ešte ostalo. Omen žiaľ prišiel v dobe keď ma Soulfly už veľmi nebaví a takto to je aj s týmto albumom. Dokonca aj Maxov vokál sa mi zdá od albumu ku albumu horší a horší. Jeho frázovanie je zase rovnaké a zase je tu tá istá šablóna pri textovaní ako minule. Rise Of The Fallen je celá otrasná, inštrumentálka sa mi takisto nejako nepozdáva oproti predošlým. Tento album má výhodu jedine v prijateľnej stopáži. S hodnotením by som súhlasil, netuším či by ďalšími posluchmi nahrávka "narástla" a aj keď, tak maximálne na 6.
pan i - 10.05.10 13:42:04
takhle me to sralo nekde mezi Primitive a 3(to byla prvni deka kde se mi prestal pozdavat zvuk a nezlepsilo se to do dneska) ... ted se spis dycky kdyz vidim nejaky lajfko zamyslim, co me na tom driv dostavalo...taky bych snesl poslech jako vatu ale na to uz existuje moc lepsi hudby abych mel cas sjizdet vatu:)...aspon ze ta seposka za neco stoji:)
DW - 10.05.10 13:26:13
tj divný, mě přišlo že brutus nejdřív řikal, že cool. Mně taky přijdou poslední desky soulflfy jako vaření z vody, ale Conquer mě teda sral jproti tomuhle fakt enormně. Tady se ještě daj najít 2-3 songy v pohodě
bizz - 10.05.10 13:06:55
me to zas az tak neva, dal jsem tri slechy a hralo to, nenasralo me to, jako kulisovka cajk. tim nerikam, ze bomba neasi. Grega jsem poznal :)
gianni - 10.05.10 12:45:02
je to vůl :)) mě to dřív sralo, ale teď sem v klidu, protože Sepultura vydává pro mě velmi dobré fošny :)
pan i - 10.05.10 12:27:42
ja uz jsem ve stadiu, kdy me to spis toci:))) jakoze by milymu maxovi mel nekdo naznacit, ze to co dela stoji za uplny hovno:))...pokud si toho nevsimnul ... kolem prvni desky se mi to vazne libilo ale ted me ten hop-dzangl-trajb-metl s casto katastrofalnim zvukem vylozene sere:) ...jediny na co sahl naakej cavalera za poslednich dost let a neni to shit je podle me DanteXXI:)
gianni - 10.05.10 12:17:51
conquer je opravdu lepší než tohle...jinak opravdu už Max jen vydělává a kvalita je hodně dole...na druhou stranu mě Inflikted od CC baví a to celá deska, sice nic novýho, ale baví...
LordSnape - 10.05.10 12:10:02
Celá tahle kapela je jeden velký stroj na prachy. Jediné co stojí za řeč je ranná Sepultura, ale jakékoliv další Cavalerovy výplody stojí za hovno.
pan i - 10.05.10 12:04:51
poslednich par desek jsem dycky kazdou slysel jednou a sup s tim do kose ... nadherna ukazka degradace:) prvni deka se mi pritom svyho casu libila hodne - od ni to jde jenom dolu. Grega jsem taky nepoznal a moc nechapu co tam vubec dela:)
brutusáček - 10.05.10 11:39:55
a to se mi conquer nelíbil a ted ho hodnotim líp....tahle deska je fakt otřesná..nulová hitovka, nic nudné hopsačky pořád dokola..... Grega jsem vůbec nepoznal :)
gianni - 10.05.10 11:38:42