SORATH - Vivimos En Perpetua Guerra

schizmo
8

Tohle je bezpochyby nejlepší kus v historii plzeňských rarachů SORATH. Po všech stránkách velmi vyzrálé a svěží album jakoby oponovalo negativním náladám, které soubor šíří ve všech rozhovorech k poslednímu počinu. Napříč neúspěchům a různým problémům s existencí kapely spjatými se tahle deska zatraceně vyvedla. Jak se říká, doma nikdo nebývá prorokem, ale mám takový pocit, že SORATH s neochvějnou suverenitou vydobyli poměrně originální styl hraní, o zvuku nemluvě. Tím spíše je to chvályhodné, že svůj charakteristický rukopis si nesou někdy od dob Matache Chavala, definitivně byl ale potvrzen na debutním záseku Gnosis. O málokteré kapele, a v blackovém ranku především, se dá říci, že je jen těžko zaměnitelná s jinými. Novinka je prozatímním vyvrcholením v dlouhém boji proti křesťanské zkáze a jestliže byli předchozí nahrávky kvalitní, tak aktuální počin je i tak nechává daleko za sebou.
Oproti předchozí tvorbě se snad ještě více zmelodičnělo, ale rozhodně to není na úkor syrovosti – ostatně deska je syrová až až, na to že je zvuk z Haciendy, tak nic přesvědčivého, čekal jsem rozhodně větší slávu, ale kluci si takový výraz asi představovali a k jejich tvorbě se celkem i hodí. Tak typické mnohavrstevné vyhrávky skoro až upomínají na skandinávský kraj, nejednou svými, až hitovými, ambicemi překvapí. Do skladeb jako by se vryla i jistá dávka romantické atmosféry, některé vyhrávky tedy blackovou atmosférou rozhodně nemají :-). Jak už jsme u SORATH zvyklí, ani tentokrát se nesetkáme s nějakými závratnými tempy made in Mr.Barker, kluci si sice s rychlým tempem dobře rozumí, ale stejně něž na nějaké splašené řechtadla, dají na promyšlenost skladeb, která je oproti starším věcem ještě více patrnější.
O velice vydařený obal se postaral grafický mág St@lker.cz, který má mj. na svědomí například obal DEMIMONDE, a jeho práce zaslouží skutečnou pochvalu, tedy až na spodek pod CD, tam kluci vypadají jako banda pěkných homodějů :-)))

sestava: Ottar – drums, Admirerforestae – guit & voc, Francis – guit, Mar Markoin – bass, voc

11 / 34:16