SHEMALE - miniCD

d_m_c
3

Těžko přetěžko se píší recenze na nahrávky redakčních kolegů. Obzvláště, když hudební obsah je dosti divoký. Přestože z hudebního projevu Shemale sálá serióznost na všechny strany, snad mi chlapi odpustí, že já k tomu tak úplně seriózně nepřistoupím. Ačkoliv bych rád, ale přijde mi opravdu složité vytyčit nad touto zvláštní deskou nějaký obecný, nedej bože „objektivní“, ortel. Nicméně pokusit se o to mohu.
Předně bych vypíchl pár souvislostí, které by bylo záhodno znát. S předáním této desky jsem byl uvědomen, že se jedná o porno grind (o čemž jsem se přesvědčil

review_931_px2

hned s prvním pohledem na obal), tudíž jsem již od počátku k desce přistupoval s tím, že bude převážně humorného rázu a že se nebude dát brát tak vážně. Což je poměrně rozhodující, jelikož postoj, s kterým k desce přistupujete, se pak asi nejvíce odrazí ve finálním hodnocení. Očekávat nějaké progresivní onanie, asi jsem nyní na JIPce. Dále bych rád čtenáře uvědomil s faktem, že jsem byl připravován na skutečně strašný zvuk, což mělo za následek nulová očekávání, která měla zase za následek nynější nulové zklamání. Ve skutečnosti jsem to s tím zvukovým kabátem čekal daleko horší, ne snad, že by byl povedený, ale na obývák to zní velice solidně!
Atmosférické intro jako by předznamenávalo nějakou zádumčivost, ovšem velice atmosférický úvod přeruší naprosto nečekaný evil skřekot, jenž by seděl tak na Big Bosse po dvaceti kořalkách. Vkusný úvod. Myslím, že těchto 25 vteřin nám jasně dává najevo, že kluci milují black metal. Následuje už nejvěrnější porno grind s veselými, tupavými rytmy, jatečním vokálem, bublajícími asi kytarami. Vše podle nejnovější (asi už deset let trvající) módy. Nějaké to intro v podobě oplzlých keců, a už opět tupatupatupa, až je to fakt tupotupotupota. Nicméně tupota, která nám vykouzlí na tváři příjemný úsměv, nikoli tupota, jež v nás probouzí zhnusení (opět mohu zabředávat do black metalu). Ze skřeků, které předznamenávají samotné hudební dění, lze snadno vypozorovat, že přístup jistých slečen k sexu bude jistě veliceOčekávat nějaké progresivní onanie, asi jsem nyní na JIPce.netradiční. Asi Němky! Hudební náplň zaujme opravdu jen nejskalnější příznivce žánru – stroze naprogramované škopky omezující se jen na sypačky nebo tupa tupa tanečky, od kytar se příliš očekávat nedá a také toho moc nepředvádí, zefektovaný vokál již také dech nevyrazí. Opravdu nic nového, takových porno grindů je celá řada! Nicméně příznivci porno inter, oplzlých keců, nevšedních názvů skladeb (Shitty Menstruation City, Chewing Cum atd.) a klasického porno grindu á la Gut budou asi potěšeni. Mé zkušenosti totiž říkají, že podobně zaměření posluchači jsou potěšeni opravdu téměř z každého nového (gore) grindu. A v Čechách těch vyloženě tradičních porno grindů zrovna příliš není, takže v tomto směru mají Shemale rozhodně zelenou. Oceňuji občasné zpestřující prvky, které jinak vcelku monotónní poslech oživují (vskutku netradiční čisté vokály v Anal Tambourine, skřeky jak vystřižené z desek starých dobrých Gronibard v pecce Va Faire La Vaisselle, parádní „disco“ outro nebo bolusový elektro track Up and Down.
Těžko něco Shemale radit, styl, který si vybrali, příliš možností nenabízí, ovšem v tom bych až tak velký problém neviděl. Jak říkám, myslím, že podobný

review_931_px3

porno grind na české scéně chyběl (už jen díky určitě velice zábavným živým vystoupením), tudíž snad jen opravdu zapracovat na zvuku a vydat se ještě více cestou výše zmíněných zpestřujících momentů, kterých bych klidně snesl více. Ale co si budeme povídat, pořád je největší síla podobné muziky na koncertních prknech, z desky již něco podobného těžko někoho šokuje a já takto bohužel nenacházím příliš důvodů, proč sáhnout spíše po Shemale než třeba po Gut nebo 2 Minuta Dreka.