SET YOUR GOALS - Burning at Both Ends

brutusáček
8

Je libo melodický pop punk rock s dvěma zpěvy a energií na rozdávání?

Set Your GoalsV úplném metalovém opojení, které loňská nadílka přinesla, mi utekla moje nejoblíbenější melodická kapela z Kalifornie - SET YOUR GOALS. Jejich minulé desky proháněly můj Winamp o sto šest. Inu i od metalu se musí občas odpočinout, a kdo nemá rád melodickou-punkovou hudbu, která nemá problém prorazit na MTV a přitom mít svůj ksicht, může teď prohlížeč s klidem vypnout.

Ano, přesně tak. SET YOUR GOALS přinesli další kolekci třinácti písní plných chytlavých melodií, které dokonale kloubí hc/punkové prvky s popem. Oproti velkým hvězdám, které jsou běžně k vidění na komerčních stanicích, mají SYG ohromnou výhodu. To, co dělají, dělají s upřímným zapálením pro věc a hlavně jejich kloubení obou světů je nenucené a přirozené. Tam, kde dnešní kapely trpí neuvěřitelně Set Your Goals(pře)měklým kýčem, proplouvají SYG s jednoduchou formou. Největší devizou jsou především dva vokály, které se šikovně doplňují. S důvtipem navazují jeden na druhý a hlavně jsou oba jinak zabarvené, tudíž jsou krásně rozpoznatelné a celkovému projevu to dodá svěží a svým způsobem i plnější formu. Celá deska je těmito pasážemi vyloženě propletená. Nechybí spousty sborů, do kterých se zapojuje celá kapela. Ty největší úspěch budou mít Set Your Goalssamozřejmě při koncertech, deska jimi tak dostává příjemný spád.

Set Your Goals, kteří se jmenují podle první desky legendárních CIV se členy Gorilla Biscuits, se na novince zvukem a hudbou více vrací  k takovým souborům jako Millencolin, Refused, nebo starší Blink 182, jež se budou neznalému posluchači připomínat jako první. Značná odlehčenost kontrastuje s předchozí deskou. Ta volila mírně tvrdší a nehitovější postupy, kapela sama to cítí opačně a moc hitového potenciálu v novince zprvu nevidí. Je tomu přesně naopak. Na aktuální Burning at Both Ends je mnohem víc skladeb s hitovým potenciálem, které se vryjí do paměti na první dobrou. A to, si myslím, kapele více, než snaha celé to překombinovat, prospívá. Jednoduché, přímočaré a zpěvné skladby jsou sázkou na jistotu.

Novinka tak více ctí odkaz desky Mutiny!. Svižný, pozitivně laděný melodický punk. Kolekce dobře připraveného mixu s jasným vzkazem, že to jde dělat s nadhledem a důvtipem, aniž by se museli komukoliv zaprodávat. Takže připravit tenisky a hurá dnes do Futura!