RUSSIAN CIRCLES - Enter

ViteQ
9.5

review_653_px2

Jak jen může být velký stín kola? Ruského kola! Inu, asi odcaď - pocaď. Lze sčítat stíny? Kdo nevěří, ať tam běží, kamkoliv kde roste šero. Kaleidoskop šedých tančících skvrn s rozmazanými hrany = tma. Schoulený pod přikrývkou točících se hebkých snů. Pulzující energie. Rozmontovat = mrtvý. Vysoko, vrchol, strach, pád. Let, volný jako pták. Pocity – svoboda, energie. Koitus – pohyby, slast, extáze, vrchol. Žal, odpočívej v pokoji. Reinkarnace? Nebe? Báchorky! Jen popel…

Tedááá, jsem na cimr campr, ohromný překvapení, jakýže prosím pěkně? Ruský kolečka, přec. Ať se klidně král Kazimír hlava pomazaná umlátí vlastním brněním, uděluji řád nejřádovější – deska jara (a asi i další zbývající roční období k tomu) 2006. Tahle trojka (kytara - basa – bicí) to valí instrumentálně, jsou z Illinois júesej, mají podivný název a na podiích je potkáte s partičkami jako jsou Pelican, Mono (02/07/06, Strahov 007 – NiHi se už předem několikrát udělal), Hella, Isis a třeba i Minus the Bear.
Ju, a jsou nejlepší, aspoň odtud až sem a tam. A kdo neslyšel Micah, jakoby nežil, hele, bez pardonů, song numero uno, řádně zamíchal žebříčkem písní na rozloučenou, pohřeb musí být aspoň maloučko prdel, aspoň ten můj. Jsem to ale hulvát, dyť skáču z věty na větu skoro bez rozmyslu, aspoň nějakou strukturu by to chtělo, což? Pokusím se, aspoň maličko.
Kapela Russian Circles, deska Enter, šest pecek beze zpěvu,

review_653_px3

instrumentální hody, nádherný zvuk, hravost, proměn-livost, kytarák je génius, bicmen taky, basák jen o trochu míň. Jak to tam v tom Illihluku dělají? Dámy a pánové, jestli vám někdo tvrdil, že hudba promlouvá, vypráví a zhmotňuje, tak určitě myslel muziku Russian Circles a ani o tom chuděra nevěděl. Příběhy bez začátků a bez konců, nikdy nezačínající, nikde nekončící, ale znatelně existující. Určitě jsou to pohádky, jen a jen rozprávky, kde dobro vítězí nad zlem, umí tak krásně zahřát. Duše, lidskost, blízkost, to jsou slova, která se hluboko zakusují do celého těla při splynutí se zvukem. Juj, takhle krásný zvuk kytary jsem už dlouho neslyšel, zlobivý jak dítě, ale stejně tak zvídavý, objevující vše nové s radostí patřící k věku rozbitých kolen. Jedinečná souhra bicích a kytárky dělá z Enter neutuchající jízdu, z které lze vystoupit jen co s největším přemlouváním. Je to velká závislost.
RC skotačí v instrumental post hc škatulce se závanem metalových riffů využívající

review_653_px4

jak klidných a snových pasáží, tak štěkajících meluzín. Rozmanitá struktura jednotlivých skladeb a změny temp vytváří kolekci, která ani jednou za cirka 45 minut nedá důvod k jakémukoliv nudění. Tedy v žádném případě nelze Russian Circles doporučit nudistům, ale určitě lze všem ostatním. Takže, schovat pinďoury do plavek! A šup na nejbližší ruské kolo.

PS: Kdybyste něčemu nerozuměli, tak se zeptejte NiHiho nebo Bizziho, oni dva ví všechno, já to pro jistotu udělám taky!

RC mp3 - Carpe
RC mp3 - Death Rides a Horse