PRÁZDNINY > The Holiday vs MRAVENČÍ POLEPŠOVNA 3D > The Ant Bully -

cepín
5.5

review_756_px1

Nejprve opušťákoidní Prázdniny, které jsme si naplánovali jakožto něco lehoučkého pro sváteční čas. Až nečekaně záhy jsem nucen se (tradičně) strachovat o své zdraví, neboť jedna z hlavních hrdinek miluje jistého redakčního (ti bystří již chápou, že se opět jedná o novinářku) plejboje, který ji semtam to ale jinak nic. Korunku tomu nasadí ohlášením svatby s nějakou hydrou. Pochopitelně po emericku, před slavícími kolegy, uprostřed nichž se jedna smutná a zoufalá paňy ztratí. A nic jí nepomůže ani fakt, že hrála ústřední roli v Titaniku (jako tu mladou hrdinku, ne tu babku, co na to vzpomíná), plejboj zřejmě tenhle film neviděl.
Na druhé straně planety (L.A.) zatím žije pracovně vytížená, úspěšná, však ve vztahu zoufalá Cameron Diaz, díky které strach o zdraví přetrvává dál, neboť její přítel stále a stále zapírá seks s recepční, aby se nakonec doznal, a jeho filmová role tím tak skončila. Cameron chce vypnout (dělá upoutávky k filmům), dojde k výměně domů s Titaničkou (Británie), rozdíl v luxusu je velký, ale britskej domeček je docela útulnej. No a jak už to tak v podobnejch filmech bývá, obě zúčastněné naleznou tu pravou lásku právě na dovolené, kde chtějí zapomenout na toho svýho (a všechny) chlapa(y), nejvíc nás pobavily holčičky bratra Titaničky, které zcela nekonfliktně nabízely cizí Cameron přespat hned první noc, absolutně ji přijaly a završily tak pravý vánoční hepyent. Titanička podlehla zklamanému skladateli filmové hudby a pomohla dědouškovi scénáristovi vychutnat poctu legendy. Hurá. .:. 5.5/10
---- --- -- - -- --- ----
USA, 2006, 138 min
Režie: Nancy Meyers
Hrají: Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law, Jack Black, Eli Wallach, Rufus Sewell, Edward Burns, Shannyn Sossamon, Nicholas Downs, John Krasinski, Lindsay Lohan, Dustin Hoffman
žánr: romantický / komedie

review_756_px2

IMAX je docela dobrý kino, už s Drákulou jdeme na Mravenčí polepšovnu 3D, ještěže mi Seky vypráví, jak jako dvouleté děcko (Drákulka, ne Seky, to byly ještě filmy na hliněnejch destičkách) na nějakém mořském 3D chytala okolo plovoucí rybičky a všichni koukali na ni a ne na film, protože jako prvorodička na 3D filmech jsem se taky skoro nechal unést. Je to fakt super, akorát to moje sešlé oči trošku nezvládaly.
Příběh je jednoduchý, což je dobře, šikanovaný chlapec si svá trauma vybíjí na mraveništi na dvorku, obyvatelé dokonalých architektonických struktur ho nazývají Kazišuk nebo tak nějak, mravenčí čaroděj pak vynalezne lektvar, který Kazišuka zmenší a ten se stane zajatcem mravenců. Ti ho sežerou, a tím film končí. Scénáristi filmu si nicméně uvědomili, že za 10 minut děje lidi moc peněz nedaj, a tak po vleklých bojích zvítězila druhá verze, ve které ho nesežerou, ale převychovaj.
Nepřítel se objeví záhy, je to deratizér, vypadající trochu jako Švejda, v jednotném šiku proti němu bojují jak mravenci a Kazišuk, tak nepřátelské vosy (ty byly fakt dobrý), nakonec je poražen a zesměšněn, stejně jako vůdce šikanující bandy, zmasakrovaný dříve věrnými nohsledy. Film je zakončen návratem rodičům a láskou syna k mamince, kterou si uvědomil (lásku, ne maminku). Klasika dětského animovaného filmu, zaplaťCyp. .:. 7/10
---- --- -- - -- --- ----
USA, 2006, 88 min
Režie: John A. Davis