PERVERSITY - Ablaze

Filipismo
7

Perversity hrají od roku 1995 a přitom mají teprve čtvrtou desku. Tu nazvali Ablaze a rozdíl tří let od poslední fošny je znát především ve zvuku. Stylově totiž bratia nikam výrazněji neuhnuli. Stále se jedná o kurva dobrý brutalní death metal bez nijakých experimentů.

PerversityLetošní rok je ve znamení deathmetalové úrody ze Slovenska. LAVADOME Productions vydávají (po pražských BRUTALLY DECEASED) novinku prešovských PERVERSITY. A hned na úvod musím label pochválit, protože dělá fandům death metalu skvělou službu. Vydavatelské počiny totiž nejsou zaměřeny na žádná zvučná jména, ale pečlivě vybírají skutečnou kvalitu.

PERVERSITY jsou (na rozdíl od BD) na scéně už nějaký ten pátek (přesněji od roku 1995!!!) a přitom mají teprve svou čtvrtou desku. Tu nazvali Ablaze, nahráli ji v košickém studiu Klakson a rozdíl tří let od poslední fošny Beyond the Reach of Heaven (Grodhaisn) je znát především ve zvuku. Stylově totiž bratia nikam výrazněji neuhnuli. Stále se jedná o kurva dobrý brutal death metal. A Slovensko má na výborné kapely v tomto ranku Perversity graphicštěstí. Ať už se jedná o CRANIOTOMY, PORFYRIA, TYPHOID a mnohé další. Žádná z nich moc neexperimentuje, že by tedy i proto byla jejich „trvanlivost“ tak vysoká? PERVERSITY jsou toho nejspíše jasným důkazem.

Hudební složku Ablaze utváří intro a devět songů, z nichž Vzplanutie (nelekejte se názvu) je instrumentálka. Jinak vše při staré dobré angličtině. Hned v úvodní Behind the Diabolical vaše slechy rozdrtí basa Slavomíra Kovála. Ta je navrchu místy až na úkor samotných kytaristů, ale tohle je prostě poznávací znamení PERVERSITY!! A takhle vás bude „dusit“ postupně celou nahrávku. Když jsem u zvuku, nemohu oproti Beyond… nezmínit výrazné zlepšení. Je čistší, přesto dostatečně brutální. Zmíněná basovka je vytažena nad obě kytary fakt hodně, ale postupem času si zvyknete. Vokál je precizní a Juraj Handzuš dokazuje svou extratřídu, nejen na Slovensku. Nechybí skutečně hutné kousky, jako např. Hailing the Thieves of Souls, evokující místy staré nahrávky SUFFOCATION a jim podobné. Jednoduše je znát, na čem chlapci vyrůstali.

Nesmím opomenout vizuální stránku CD. Protože už poslední počin (a nejen PERVERSITY, ale třeba i zmiňovaní TYPHOID…vzpomenete na jejich Olofssona??) výrazně vyčníval nad konkurencí, i tentokrát je absolutně stylový. Obal Ablaze je kompilace kreseb od Gustava Dorého. Hlavní motiv uprostřed obalu je ilustrace, kterou udělal k Ztracenému ráji Johna Miltona. Další kresby jsou zase z ilustrací k Peklu z Danteho Božské komedie. Celkově perfektně sladěné a odpovídající „náplni“ téhle kolekce.

Resumé? Stejně jako DEMENTOR, i tady se jedná o poctivou „ruční“ práci. Žádné kudrlinky, počítače apod., jen syrová, upřímná muzika. Jsem spokojen.