PAŘBA VE VEGAS > Hangover -

Baara
8

Američané mají několik oblíbených činností. Ti aktivnější rádi běhají, ti pohodlnější rádi jedí a vozí se ve velkých autech. Skoro všichni se však alespoň jednou za život seberou a vyrazí do Las Vegas. Navléknou si sváteční šat, prohrají něco peněz a zhulákají se do bezvědomí. Ale konec s osobními dojmy z Vegas a pojďme k příběhu o tom, že ne vše, co se stane ve Vegas, zůstává ve Vegas.

review_1211_px2

Doug se brzy žení a se svými nejlepšími kamarády Philem a Stuem a podivínským bratrem své nastávající Alanem se vydává na rozlučku se svobodou do Las Vegas. Připijí si Jägermeisterem na střeše hotelu…a probudí se ve svém luxusním apartmá, kde hoří sedačka, prochází se slepice, v koupelně je tygr a ve skříni plačící novorozeně. Úplně bez vzpomínek a bohužel i bez ženicha. Podle účtů a jiných drobných indicií jdou zpět po stopách včerejší noci, dozvídají se nelichotivé detaily, absolvují přestřelku a dostanou několikrát do zubů, které jim zbyly.
Námět tedy není nijak originální. Jenže i road trip tři opilců se musí udělat dobře. Režisér Todd Phillips má, soudě dle jeho spoluautorství Borata, smyslu pro humor na rozdávání a je to znát. Film uhání kupředu jako splašená kobyla a když se náhodou něco neděje, mezeru vyplní jedna z Alanových mimózních hlášek. Některé gagy jsou méně vtipné, některé jsou nadměrně nechutné (viz fotky pod konečnými titulky, kde se konečně mnohé dozvíme), ale celkově má humor dobře načasovanou kadenci, která jen k závěru trochu podléhá tématu přátelství.

review_1211_px3

Nicméně právě pověstná „chemie“ ústřední trojice je hlavní devízou filmu. Herci fungují natolik přirozeně a uvolněně, že se vám na konci filmu nechce věřit, že ve skutečnosti nejsou nejlepší kámoši a že podobnou kalbu nikdy nezažili. A není to jen tím, že všichni herci jsou téměř nebo úplně neznámí (Bradleyho Coopera jsme viděli v Yes Manovi). Ale prostě dobře hrají. Zacha Galifianakise určitě brzy znovu uvidíme, například takovému Kevinu Smithovi by se určitě mohl líbit.
Je třeba ocenit, že tu máme téměř čistou žánrovou komedii. Postrádá kýč romantické komedie, „fekalitu“ Prciček a jejich klonů i v Čechách tolik oblíbené tragikomično. A i přesto si na sebe film vydělal během víkendu, předčil i novou pixarovku Up.

review_1211_px1

Samozřejmě v tom hraje velkou roli téma Las Vegas, které Američani zbožňují.
Pařba ve Vegas (za český název by někdo zasloužil pořádné tygří kousnutí) skvěle baví a budí dobrou náladu. Nic víc, nic míň. Co chtít od komedie víc?