Autor: 78 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Promo 2006

PANYCHIDA - Promo 2006

review_674_px2

Tenhle promáč se dvěma skladbami, třemi live klipíky a fotogalerií byl pořízen s hlavním záměrem upozornit na existenci skupiny Panychida, jejíž počátky utvářené dvojicí Sinneral a G.H.M. spadají do srpna 2004. V prvním pololetí následujícího roku se přidali Honza s Talicem a rozjely se přípravy na živé hraní, jehož premiéra proběhla 29/12/05 v plzeňském Parlament clubu. Letos zjara byla pořízena zkušební nahrávka dvou skladeb tvořící kostru tohoto disku, momentálně se kromě pilování koncertního programu Panychida věnuje přípravám na nahrávání asi desetiskladbového CD v jihočeském Hellsoundu, při němž za bicí sedne Honza Kapák z Avenger.

review_674_px3

Skladba Dream About the Roaring Sky je prvním matrošem vzniklým pod hlavičkou Panychida a popisuje sny muže před bitvou. Následující Beneath the Gate of the Sempiternal Bliss, inspirovaná Slovanským nebem od J. Tomana, představuje naopak přírůstek nejčerstvější. Skupina má svojský rukopis s typickými harmoniemi zapadajícími někam mezi melodičtější (včetně povedených variací na orientální motivy), zvukově čitelnější černotu a klasický hevík, které podobně umějí další plzeňácí Sorath. Tempově je Panychida doma zhruba vprostředku, s občasnými splašeněji tupajícími výpady. Nad nástroji se pak line vokál modelu nastydlý havran, na jehož výrazu by do budoucna stálo za pokus dále pracovat. Video rejstřík je tvořen Running Out of Rules z živé premiéry, Dračím úsvitem z Domažlic (03/03/06) a Deceased Under the Splendour of Stars taktéž z historicky prvního koncertu.

Panychida sice nepřináší vcelku nic nového, ale ze svých vizí umí uhňácat dostatečně chytlavou a zajímavou muziku na to, aby se na svém písečku mohla zařadit do skupiny těch hodně schopných bábovičkářů.

Panychida, pagan metal, black metal