Autor: 65 Uživatelé: 75 Tvé hodnocení: hodnoť
Black Abomination Spawn

OMEGAVORTEX - Black Abomination Spawn

Omegavortex nahráli slušně vyhrocenou desku, ale cítím z ní kalkul. Přesto musím kvalitu materiálu potvrdit a fanouškům disonantního black/deathu doporučit.

OmegavortexNení toho zrovna málo, co mě na Omegavortex sere. Přesto musím kvalitu materiálu nakonec potvrdit a fanouškům disonantního black/death metalu doporučit. Dělám tak ale s velkými výhradami a tak trošku se sebezapřením.

Jaksi se nemůžu zbavit dojmu, že na Omegavortex je toho hodně umělého. Někdy mi to u kapel nevadí, někdy jim to dokonce ani hned neprokouknu (případ Nexion), ale tady mi to vadí. Už jen ten název - aby to někoho nemátlo, Omegavortex se tváří jako nový projekt, ale ve skutečnosti jsou to přejmenovaní Ambevilence. Cítím z toho kalkul. Do debat o pravé a ještě pravější trve a kvlt autenticitě versus mrzkém kalkulu bych se ale nerad pouštěl. Je to ostatně zbytečné.

OmegavortexV promomateriálech se píše, že Omegavortex skládali svůj opus magnum snad deset let. No možná, že kdyby s ním v nějaké skromnější podobě přišli před osmi lety, byli by za inovátory. Dnes, když jsme poučení asi tisíci variantami na trendsettery Deathspell Omega a Portal, asi nás Black Abomination Spawn nijak neohromí.

První polovina desky, songy 1-5 jsou hodně zběsilou variací na francouzsko-islandskou vlnu, která kulminovala někdy před dvěma třemi lety. Inspirace je víc než zjevná. Co si zaslouží uznání, je zpracování a zejména pak rychlost, s jakou je to odehráno. Zpomalení=slabost a při první Netherworld Descendant jsem až jihnul, jak pěkně to kvapí. Bohužel, jak se proplétáme dále, cítím čím dál více klopotnost. Naskládat riffy zběsile za sebe není totéž, jako propracovat odněkud někam vedoucí kompozici. A pokud naopak usilovali o co největší rychtu, tam jako mnohem silnější vidím kapely se zázemím v technickém noise/blacku jako jsou Plebeian Grandstand nebo Skáphe (první dvě desky). Disonance je totiž u Omegavortex v podstatě krotká, extremismus z toho necítím, snad jen ve smyslu lehké koketerie s warmetalovou zběsilostí, kdy se musí hlavně za každou cenu pořád sypat.

Při neustávající rychlosti ale není prostor pro vybudování nějakých výrazných momentů. Na ty se dostane po dvou trochu nevýrazných skladbách ve čtvrté Void Possessor. Zpomalení a zhutnění podle mě materiálu svědčí a pátou Soul Harvest a šestou Stellar Death mám z desky nejradši. Ani u nich se nicméně nemůžu zbavit dojmu, že podobnou pseudokakofonii provozují jiné kapely, například Khthoniik Cerviiks, líp a zajímavěji.

Co naopak velmi oceňuju, že mezi songy nejsou mezery. Tlak díky tomu narůstá a při patřičné hlasitosti to prostě nemůže nefungovat. Obal, texty, koncept, všechno je v rozumné kvalitě a odpovídá nastavení disso-žánru… Je to asi jen moje škarohlídství, když na Black Abominatin Spawn nevidím už nic navíc.

Omegavortex vlastně nahráli slušně vyhrocenou desku, kterou ale jako nějaký album roku rozhodně nevidím. Zkuste sami, jestli hype kolem téhle kapely je patřičný, nebo jde jen o kvalitní promo.

Recenze dalších autorů


Přispěj do diskuze

jako nemuzu rict, ze bych mel OV nejak nastudovany, ale kdyz to pustis, tak se do tebe proste pustej jak smecka hladovych hyen. na me z tohota energie funguje a ze riffy nemaji zadnou silu... notyvole! nejde tu o nakou silenou sypanici, ty riffy tu maji naopak takovou pulzní schopnost se nakopávat a nakopávat, takze za me proste JO! a zas naopak nechapu vetsinu tech Sadistic Exekušnů, Teitanbloodu, tak se uz neperte ))

Mě tohle teda moc nebavilo. Je to taková ta nasypaná riffovačka navazující spíše na starší death/black kapely než na moderní disonantní trendy. Jenže z těch riffů jde až moc slyšet, jak nemají žádnou extra sílu a už vůbec ne nápad (kolikrát fakt opakují stejné stupidní vzorce dokola), a zároveň to furt není primitivismus ani extrém, aby to prostě najebávalo. Ten hype teda moc nechápu.

Psal jsi o francouzsko-islandské vlně. Který kapely jsi tedy myslel? :)) Z té Francie tam toho moc neslyším, i na takový Antaeus je tam málo Satana. A z Islandu už vůbec nic...

Máte pravdu pánové, sralo mě to, tak jsem recenzi "trošku" odbyl, Angelcorpse a Katharsis jsou správně... (jen teda o Svarti a Aosoth jsem vůbec nemluvil.)

Já tam tedy taky neslyším ani DsO ani Aosoth ani nic podobnýho. Naopak tam slyším "zlej" old school thrash/death metal, třeba i ty starší Morbid Angel (Blessed are the Sick). Angelcorpse taky sedí určitě spíš, než DsO nebo Svartidaudi. Z blacku tam slyším spíš takový Katharsis s hutnějším zvukem. Chaotičnost a naštvaná drzost jo, žádná velká temnota a zlověstnost ne.

já tam tu francouzsko-islandskou vlnu neslyším, nebo jen naprosto minimálně (? vybrnkávka na začátku Gateways), to už spíš jak píše bizzaro ty Angelcorpse (Maruta jo? to by mě taky nenapadlo) a pak vyhrocenější starý Morbid Angel, Necrovore, Sadistic Intent, Sadistik Exekution apod., z novějších Ascended Dead (a asi v tom hraje/hrál někdo z německých Beyond) ... je to (místy) nablacklejší než zmínění, ale jak se i naznačuje v hlavičce, je to víc death než black ... že by se tam sypalo za každou cenu taky není vůbec pravda, pomalejších/středně rychlejch pasáží je tam dost ... no vlastně s tou recenzí nesouhlasím ve většině bodů, překvapivě bych asi souhlasil s číselným hodnocením :) - je to celkem fajn / dobrý, kupodivu nemám problém doposlouchat, jen nejsem úplně "cílovka", ale asi si to ještě někdy pustím.

A ad kalkul s názvem - je mi to sice fuk, ale zdá se, že v roce 2017 z Ambevilence odešli 3 členové, takže v tomhle světle to přejmenování není až tak divný...

za sebe musím říct, že jsem to s jakoukoli ztrátou pozornosti doposlouchal a docela me udivila divokost a zbesilost toho matrose (island), takovy Angelcorpse na héru nebo bm Maruta :D Je to lepsi, nez autor popisuje, urcite min diso, spis chao a spíd. No vymlátilo to ze me dusi a jako jednorazova vyhlazovacka to maka, i kdzy nevim, jak trvaly to pro fanouška podobných silensti bude, ale za me slusny psychopatic harakiri

aktuálně

diskuze