Autor: 80 Uživatelé: 78 Tvé hodnocení: hodnoť
Sleeping Bus

NIGHT VISION - Sleeping Bus

Jako vyznavač skoro výhradně francouzské lounge music musím před prací místního gurmána smeknout. A když ve skoro každé druhé recenzi zmiňuji slovo atmosféra, sem opravdu sedne jak „prdel na hrnec“. Dokonce tak, že bych se novinku NIGHT VISION nebál vypíchnout nad poslední KAVIAR KAVALIER. A to je deska, kterou mám hodně rád.

Night VisionS produkcí Tomáše Kohouta se setkávám celkem pravidelně, a tak jsem nepohrdl ani zbrusu novou kolekcí jeho projektu NIGHT VISION. Chillout mám totiž velmi rád a produkce NV je narozdíl od KK či NECROCOCK jasně zaměřená na konkrétního posluchače. Tím bych nerad sváděl k úvahám, že se jedná o prvoplánové nebo snad primitivní dílko, ale zatímco oba tyto projekty svádí k mnoha rozličným „použitím“, NV má jen namířeno do jasného teritoria.

Night VisionZnaje Tomášovu lásku ke všemu hudebně „příjemnému“, „teplému“ a francouzskému, dokáži ocenit i Sleeping Bus. V muzice NIGHT VISION se odráží to nejlepší ze současné lounge scény, místy lehounce ozdobené vlivy house a downtempa. Nerad bych, aby ve výsledku tato recenze vyzněla jako strohý popis „něčeho“, raději bych vyjádřil své pocity a snažil se odkrýt své dojmy. Pokud to dokáži…

Night Vision - Tom NecrocockHned úvod slibuje pěkný zážitek. Nemohu pochopitelně rozšifrovat, kde vzal autor inspiraci, nicméně od prvních tónů cítím kombinaci ZERO7, SOUL DESIGNER a mnoha dalších lahůdek elektronické scény; i přesto si zachovává album svůj ksicht. Taktéž můj prvotní strach, že budu poslouchat poměrně jednotvárnou produkci, kde se budou lišit jen názvy songů, vzal naštěstí brzy za své, protože stejně jak barevný byl Bukkake Express, neméně krásný je i Sleeping Bus.

A tak, jak poznáte na první poslech např. novou desku COLDPLAY, nesplete se posluchač ani u Kohoutových desek. Lehké ozvěny NECROCOCK (cítím hlavně bonusy z Praktik) a ještě více KK, stejně pohladí na NV, jen  s rozdílem, že tohle cd si dokážu představit na palubě nočního letu do Bankoku. Ostatně, tam ho jistě mistr i částečně skládal. (Prostě pohoda každým coulem.) Jen se posadit, popíjet kvalitní dvanáctiletou whisky a nechat se unášet nad celým světem, zahodit všechen stres za hlavu a myslet jen na příjemné věci. Toť pravý účel téhle muziky.

Do pátého kousku bych albu dal 100%. Poté mi přijde, že lehce ztrácí dech, ale tohle hlavně není nahrávka, kde se měří čas. Na něj se zde naopak vůbec nemyslí. A když nastoupí Shakkura, znovu si ověříte schopnost člena MASTER’S HAMMER skládat dobrou elektronickou muziku.

chill-out, Necrocock, downtempo, ambient, Night Vision, electronic