NEXUL - Scythed Wings of Poisonous Decay

recenze
vanena
Hodnocení:
9

Album věnované Samaelovi, andělu smrti, mu muselo udělat velkou radost. Zacvičí nejen s každým, komu srdce tluče pro temný extrémní metal.

NexulJak Nyoghtaeblisz tak Hellvetron jsou formace, které mi v minulých letech svými nahrávkami udělaly velkou radost. Ke třetímu projektu stejných pasrů – Nexul, jsem si musel prošlapávat trochu delší cestu, protože jejich debut Paradigm of Chaos je těžký a zahuhlaný až běda. Přesto si troufám tvrdit, že může být beze studu součástí každé death/black sbírky. Pokud s ním někdo však neměl tu čest, asi bych doporučil bez ohledu na něj začít poslouchat novinku, která je oproti debutu výraznější, nasypanější, rychlejší, agresivnější. Ale začněme pěkně od začátku…

Nexul je kapela přesně podle mého gusta. Tak nahrocená, že jestli to myslí vážně, patří do blázince a to je pochopitelně plus. Jestli ne… i tak je mi to sympatický, protože z toho smrdí síra (a možná trochu operetních líčidel). Uctívání zla hudbou už zřídka vidíme takhle přímočaré.

To hlavní je ale samozřejmě hudba. A ta je prostě výtečná.

Toto je death metal, který funguje, který je brutální, primitivní, ale ne tupý. Spousty běsnivých pasáží, ani nevím, co vypíchnout dřív, jestli sóla dovádějící v duelech s ukrutně podladěnou basou, škopky nabušené tlakem nenávisti, dva ultrabrutální vokály… tady je prostě všechno správně.

NexulPokud na někoho hudba emočně hodně působí, mějte se před Nexul na pozoru. Mě uhranula úplně stejně jako svého času Hellvetron, přičemž je daleko lépe technicky provedená a má mnohem lepší dramaturgii. Velice rád ji bez dalších keců doporučím všem milovníkům extrémního metalu, kteří jdou v první řadě po atmosféře a teprve potom sledují ekvilibristiku hudebníků a „inteligenci“ songwritingu. A protože čmuchám čmuchám kontroverzi ohledně toho, jaká kvalita se vlastně pod vší tou temnou atmosférou skrývá, dodám, že Nexul poslouchám poctivě ode dne vydání takřka každý den a vůbec mě jejich nápady neomrzely. Ne, toto není plytké hučení větráků, ve kterém se ztratí neumětelství.

Deska se označuje jako EP, ale nabídne více než 36 minut smrti. Za sebe musím říct, že to docela stačí. Album je věnováno Samaelovi, andělu smrti, a troufám si říct, že tenhle materiál mu musel udělat velkou radost. Opravdu zacvičí nejen s každým, komu srdce tluče pro temný, nebo jestli chcete, extrémní metal, ale i s každým citlivým posluchačem vůbec. Přitom to není hloupé nebo samoúčelné. Někdy se může zdát, že běsnění se blíží k war metalu, ale vždy nakonec železnou pěstí udeří nějaký parádní riff.

PS: To nejlepší si nechali Nexul nakonec. Dvojcover dvojctihodných Katharsis Raped by Demons / Luziferion je ten nejlepší námrd, který jsem letos slyšel. A kdo nemá rád Katharsis, nemůže být dobrý člověk. Howg.

mIZZY
Hodnocení:
7

NexulS recenzí od Vaněny se dá souhlasit, možná bych byl trochu mírnější v celkovém hodnocení, ale jo, Nexul vydali asi nejlepší námrd, co jsem letos slyšel. Už od prvního poslechu si mě naprosto obmotali kolem prstu svou nekompromisní hnusnou palbou. A popravdě, jsem překvapený, jaká šleha tahle kompilace (EPčkem bych to nenazýval) je.

Na Scythed Wings of Poisonous Decay se kromě zmíněných coverů Kthrss, tří nových songů a dvou intro/outro stop nachází ještě skladby z dema Nexulzifer. Samozřejmě ne jen zkopírované, ale údajně jejich ještě starší verze z roku 2011, které jsou o to více prasácky nahrané a lépe zmixované. Tyto fláky jsou teda kvalitní i ve své podobě z roku 2013, stejně tak o čtyři roky starší debut Paradigm of Chaos, ale ani jedna z těchto nahrávek mě úplně nesejmula.

Nexul mě sice o svých kvalitách přesvědčili naživo loni v Bruselu, kde předvedli naprosto smradlavou a brutální nekromancii s hromadou ohně a krve, která byla stoprocentně uvěřitelná (čímž chci podpořit kolegovu úvahu, zda to kapela myslí vážně, podle mě totiž opravdu myslí), ale stejně jsem nedoufal, že mě svou další nahrávkou nějak extra semelou. Jenže oni fakt semleli a S.W.o.P.D. je nejvydařenějším kusem kapely.

Jak je výše zmíněno, nečekejte kdovíjak progresivní, nedejsatane přehnaně inteligentní hudbu. Tohle je primárně surový black/death, který jde svou agresí a hnusnou atmosférou až na dřeň a přitom to zvládá bez zacházení do zbytečných warmetalových extrémů, byť k tomu, aby vás rozšlapal, používá místy podobných prostředků. Hudba Nexul je ale mnohem dynamičtější a hlubší, byť v ní není nic zbytečného navíc a zároveň zde najdete vše potřebné, co očekáváte od metalu smrti. Dost hutný zvuk, naechované zlo-vokály a zvrhlá kvílející sóla pouze pomáhají k dalšímu zesílení už tak silného dojmu z dobrých riffů a násilných sypanic, které by se daly přirovnat třeba k barbarské verzi australských Eskhaton.

Borcům kolem Hellvetron a Nyogthaeblisz se opět podařilo potvrdit, že na podobnou hudbu mají správný cit. A byť první jmenovaní jsou mnohem více zahuhlaná zhouba, ti druzí mnohem extrémnější noisem protkaný bordel a Nexul ctí tu nejtradičnější podobu žánru, vůbec to neznamená, že by to dělali hůře, či méně ničivě. Jo a ten dvojcover na konci je sice super a byť Kthrss uctívám, na téhle nahrávce si více cením zbývající stopáže než jejího závěru. Přeci jen si raději pustím originál, důstojná pocta to však je.

Vložit komentář

vanena - 25.02.24 17:06:16
Alal'Xhaasztur zakalil 22.2., takže od Nexul a Hellvetron (a možná Nyogthaeblitz) už bude pokoj.
SS-18 - 07.01.21 20:44:23
Doprdele co děje?? SS Division Wallonien!
Franta N. - 04.01.21 23:03:49
To máš to, co jsem psal: Je těžký být proti židům jako proti náboženství a nebýt zároveň proti Židům jako národu. Což samozřejmě platí i obráceně. A ve výsledku je asi jedno, jestli primární je, že někdo nesnáší židovskou kulturu včetně náboženství, nebo jestli věří, že Židi jsou nějak geneticky méněcenní (nechytal bych se slovíček jako "subhuman race", víme, jak se v black metalu píšou pompézně znějící texty a proklamace). Prostě být proti židům a být proti Židům jde ruku v ruce, a nedá se to oddělovat. Tihle jsou zároveň i proti muslimům i proti křesťanům a proti spoustě dalších lidí a věcí, a vlastně by si možná mohli v něčem rozumět třeba s některými bojovníky za tradice Slovanů, které taky charakterizuje odpor k abrahamickým náboženstvím i inklinace ke spiknutí tajných židovských elit apod. Až na to, že tady ti by asi řekli, že ani ti pohanští bohové nejsou to pravé, že se musíme obrátit k prastarým zapomenutým božstvům chaosu (která nikdy nikdo nikde neuctíval, ale whatever). Pokud jde o ONA: Je pravda, co píšeš, na druhou stranu ten rozměr toho, že údajně navazují na prastaré evropské (árijské) kulty, které byly zaneseny semitstvím, se z jejich mytologie úplně odpárat nedá. Je sice známý, že jejich zakladatel se pak v pozdní fázi obrátil k radikálnímu islámu s tím, že mu to umožňuje páchat větší zlo, chaos a bordel, ale ten aspekt těch dávných evropských kultů potlačených semitským živlem tam pořád je. Mně na tom celým přijde takový až legrační, jak se to tváří, jako že ty kulty fakt kdysi v dávnověku existovaly, přičemž každému, kdo má trochu vzdělání v nějakém oboru který se toho týká, musí být jasné, že je to kravina. V tomhle bych to zařadil po bok Slovanských véd, Ericha von Dänikena a podobných historických fantasy, co se samy berou vážně. To už mi Wicca apod. přijde jako menší blbost, byť samozřejmě i to je z historickýho hlediska blbost.
AddSatan - 04.01.21 21:02:32
To je sice zajímavá úvaha, nicméně oni explicitně útočili na "subhuman race". A taky oni i Kramer prohlašovali, že jsou anti-semitic a anti-jew, nikoliv anti-judaic (případně anti-abhramic). Kdysi se tu už SSP řešilo (asi ne jednou) a někdo (tuším, že Sud, jestli ne, tak sorry SS-18 :), někde by se to dalo vyhrabat na fóru tuším) je tu obhajoval, že většinou to nejsou klasický náckové (někteří ani být nemůžou že :) ), ale spíš lidi s přesvědčením, že za "všechno" špatný na světě můžou Židi, věřící na židovský spiknutí (ZOG atd.). Že to je v Americe (a ono i v Asii) poměrně rozšířenej názor. Na čemž je určitě kus pravdy (že je ten názor asi poměrně rozšířenej :) ). I to náboženství tam samozřejmě hraje roli. S tím se (volně) pojí i to, kolik tak je asi sekulárních/ateistických Židů, myslel bych, že jich je relativně málo (byť jsem jich pár osobně potkal), ale (pozor opět! :) ) wiki uvádí: "A 2011 study found that half of all American Jews have doubts about the existence of God," (je tam zdroj), což mě celkem překvapilo (určitě jde najít i lepší zdroj, ale jsem línej), ono jich bude asi docela dost. "Temnej esoterismus" tam bude určitě taky, ale ten rasismus je tam podle mě zřejmej. Něco jako ONA asi taky - taky jsem se k nim kdysi dostal přes Aosoth, ale ONA jde hlavně o co největší chaos a všechny různý projevy zla a násilí a je jedno, jestli je to satanismus, neonacismus, rasismus, islamismus, nebo (extremistický) anarchismus atd. Aosoth vychází z té jejich mytologie (i jejich jméno), ale docela jsem si je "prověřoval" a nic náckovskýho / rasistickýho apod. jsem u nich nikdy nezaznamenal a MkM se ve 2 rozhovorech na adresu nácků vyjadřoval spíš posměšně (max. že je fajn, že z některých těch kapel je cítit autentická nenávist, což je takovej ten "správnej black metalovej názor" že :) - tipnul bych si, že tím myslel mj. IW, s kterými jeli nějaký tour). Samozřejmě, že může být rasista, ale důkazy pro to nemám : / :).
Franta N. - 04.01.21 19:53:13
Oni fakt mají vůči judaismu řekl bych dost podobný poměr, jako satanisti vůči křesťanství, včetně toho využívání a pervertování symboliky. Akorát tedy s tím, jak je judaismus silně etnický náboženství, vyjadřují zároveň nenávist vůči etniku. Ono je těžký být anti-žid a nebýt zároveň anti-Žid, když si vezmeme, že judaismus je de facto náboženství jednoho národa a naopak, identita toho národa do velké míry stojí na judaismu. Když jsem četl nějaký texty jejich i dalších kapel z jejich okruhu, přišlo mi to dost podobný Order of Nine Angles a obecně tomuto směru "temného esoterismu": Je tady nějaký omezující, zotročující bůh řádu, který je typický pro judaismus a to, co pojímají jako jeho výhonky (křesťanství, islám), a proti němu je potřeba vzývat nějaké temné bohy chaosu, kteří ten omezující řád rozbijí. V tomhle je to podobný třeba i s ideologií kolem Dissection (Temple of the Black Light / Current 218 a celkově tento původně skandinávský gnostický satanismus), s tím, že tihle hodně akcentují, že ten špatný bůh je původně semitský, čímž se právě blíží Order of Nine Angles s jejich někdy až vysloveně rasistickými akcenty. Což je mimochodem věc, k níž se hlásí třeba Aosoth, takže by se vlastně dalo říct, že Aosoth mají taky v jistém ohledu blízko k rasistům.
AddSatan - 04.01.21 13:56:24
js.: tak oba víme, že toho o mytologii ze svejch studií klasický archeologie taky nevím zrovna málo (ok, jsem jen Bc. když už se tu teda mává titulama :) ), byť tu židovskou jsme probírali jen okrajově (a taky dávno), o Samaelovi jsem si oproti tvý neoprávněný představě nepřečetl poprvý před pár dny na wikipedii, v zásadě jsem se tam jen ujistil v tom, že je to židovskej "bubák"/výmysl/konstrukt a použil tu citaci - pravda, překvapila mě informace o té jeho, řekněme pozitivní funkci pro židovský národ, která se předpokládám klukům antisemitskejm úplně do krámu nehodí (?), co si z toho vzali, co se jim nehodilo a co z toho nakonec uplácali pro svoje potřeby je mi opravdu šuma fuk, jak už jsem uvedl níže ... blíž k tomu o co mi jde je právě Franta v tom svým srovnání s křesťanskou mytologií a satanistama. Jak oni to (možná právě oni nesprávně / omezeně) pojímají mě nezajímá, směju se (resp. spíš se jen tak usmívám) obecnýmu faktu, že antisemiti věnujou album entitě vypůjčený z židovský mytologie (čímž jí vlastně uznávají za součást svýho imaginárního světa, místo aby jí třeba popřeli), která v důsledku není pro Židy jen špatná. Ale klidně je možný, že máte pravdu a tenhle dílek skládačky mi přijde legrační neprávem, s tím jsem schopnej žít :). edit: já ani nikde netvrdil, že o něm NIC neví, to, že minimálně ví (ani skoro není možný, aby to nevěděli), že je to židovská mytologická entita je jasný už z obalu - na patkách sloupů jsou hebrejský písmena, což ale nic nemění na tom co píšu výše (a níže).
js. - 04.01.21 13:11:56
ta tvá sebejistota tady možná není úplně na místě, Štěpáne, jednak se shodou okolností bavíš s člověkem, který má PhD. z religionistiky, jednak Neosyfilis nepochybně vědí, že je Samael židovský bubák, pokud se o něm informovali třeba aspoň dvě minuty na wiki jako ty (vysoce pravděpodobné, to jsou základy racionálního uvažování..), a proto pravděpodobně mají své důvody ho využít ve své ideové konstrukci, která tě nemusí vůbec zajímat, ale pokud se jí chceš smát, měl by ses ujistit, že se směješ fakt jí, ne své nesprávné představě o ní...
Franta N. - 04.01.21 03:11:30
Já jsem si pár jejich textů přečetl a podle nich si troufnu říct, že mají o židovský mytologii slušný povědomí, sice spíš encyklopedický, ale asi přesahující wikipedii. Je to sice už dost let, co jsem chodil na přednášky o judaismu a četl o tom knížky a články, ale tohle si troufnu říct že ještě nějak posoudit zvládnu. Je to cca stejný, jako když satanisti používají prvky z křesťanský mytologie včetně citátů z bible, ale dělají to "rouhačským" způsobem. Může ti to připadat trapný a omšelý a je to legitimní názor, ale těžko tvrdit, že by o tom po stránce vědomostí nic nevěděli.
AddSatan - 03.01.21 21:46:22
Ano Franto, správně, nevíš :). Je to sice z wikipedie, ale mají to tam dobře ozdrojovaný a cca tuhle definici najdeš i v jinejch zdrojích, takže v tom nevidím problém. Jejich "ideová konstrukce" (pochybuju, že bude zrovna u těhle lidí za něco stát) je mi upřímně naprosto ukradená, jen mi přišlo vtipný, že antisemiti věnujou album zrovna židovskýmu "bubákovi" (oni dle toho textu na bc myslej přesně tohodle Samaela), kterej ani není v židovský tradici chápán jen negativně (pochybuju, že to oni ví) a použil jsem to jen jako jeden dílek do (nekompletního) puzzle o tom, jak mi přijde směšná jejich muzika, image atd. Takže ten tvůj příměr je úplně mimo. S "dobře na čůráka" nemám problém :).
Franta N. - 03.01.21 20:58:32
Já teda nevím, mně přijde spíš směšný přečíst si kousek článku na wikipedii o nějaký mýtický postavě jménem Samael a z toho vyvozovat něco o smysluplnosti nějaký ideový konstrukce, která jméno té postavy nějak používá. Je to zhruba stejně směšný, jako přečíst si na wikipedii, jak se míchá beton, a z toho vyvozovat něco o kvalitě baráků, který člověk zahlédl při jízdě z auta. V zásadě souhlasím s Dalihrobem, jen to "dobře na čůráka" mi přijde zbytečně útočný.
AddSatan - 02.01.21 19:35:44
Dalihrob: však oni se sami hájili, že nejsou náckové, ale antisemiti, aneb jak už jsem psal níže... + i Kramer z SSP k nim potom, co je 2011 vykopli z Chaos in Tejas prohlásil: "Nyogthaeblisz are not "NS" and they are not even white. They are Satanic and openly anti-semitic. ...This is smear campaign with ad hominem attacks simply because the band is openly ANTI-JEW." hotovou skládačku určitě nemám, ale k pobavení se jejich směšností a retardovaností je to dostačující :)
Dalihrob - 02.01.21 19:24:50
Když jsem s borcama z Nyogthaeblisz "moudře" hovořil u brka a prohodil něco o "nazis are retards", tak se nejevili dotčeně. A jinak Nexul bych dal tak 6/10.
vtipný je vlastně i to, že tady oslavujou Samaela, což je židovskej, tedy semitskej výmysl a mj. "... v talmudické a po-talmudické židovské literatuře ... není chápán čistě negativně, ale jako nutný a blahodárný nástroj ničící hříšníky". když si to dám všechno dohromady s tou hudbou a bubáckou image, tak je to fakt hodně tragikomickej obrázek, skoro mi je jich líto :)
Jako bys rozsypal puzzle, nabral hrst dílků, něco z toho složil a usoudil, že máš celou skládačku hotovou. Ale hlavně, že ti to udělalo dobře na čuráka.
Ano, i toto má své hranice a pokud jde o kriminálníky, zejména predátory (Michael Jackson, Inquisition), jejich hudba už mi žádnou radost neudělá.
Můžeš být v klidu, zas tak žhavé to s Dagonem nebylo a Metalsucks jeho dávno vyřešený problém se zákonem nafoukli tak, že by nejsprostější bulvár mohl závidět.
AddSatan - 02.01.21 19:24:48
vaněna: hezkej alibismus, ale tvoje věc, souhlas s kotkem, mě to v principu (!) přijde, jak kdyby sis za 2. světový koupil obraz od (živýho) führera, s tím, že na něm přece nic závadnýho není :) (jasně, hodně přehnanej příklad, ale Adolf nejdřív taky jenom žvanil v hospodách, smáli se mu a jak to dopadlo :) ). Nicméně, tvoje věc, já to sem házím pro lidi, který to zajímá a třeba to neví a taky se tím trošku bavím no :). U těch tebou, nebo Frantou zmíněných "závadných" (pozor pokus o bagatelizaci :) ! ) mrtvol bych to bral, že jsou prostě mrtvý (třeba i desítky let) a tak už je ani přímo (finančně, nebo reklamou = recenzí) nepodpoříš - viz. proč třeba může zaznít s odstupem (byť s obtížemi a protesty) v Izraeli i třeba Wagner že. Je samozřejmě dobrý mít na paměti, co to bylo za lidi a mělo by to se to u nich uvádět, jedno, jestli je to nácek, nebo komouš atd. Když už zmiňuješ Inquisition - Dagonovi/88 MM tu pedofílii nakonec u soudu nedokázali, nebo jo ? Ne, že bych věřil, že v tom byl úplně nevinně... když už se za něco takovýho dostaneš před soud. On na tom Aspa nebude o moc líp - když někdo složí x desek s tématem pedofílie, jede v distribuce (i točí) porno "of taboo sorts", prohlašuje, že v rámci sexuálních deviací nemá žádný morální zábrany (jen, že nemá rád bobry :) ) a k Dagonově kauze se vyjádřil, že je to taková "drobnost". Však ono na něj třeba dojde :) Ad Satanic Skinheads vs. Antifa atd. To je dost disproporční a generalizační. Když už tak aktivní rasisti / náckové (byť třeba "jen" tyhle myšlenky v hudbě propagující) obecně vs. Antifa a i to je nepřesný. A jo, některý nařčení a útoky (některých členů) Antify jsou samozřejmě taky přehnaný a nesouhlasím s nima. Jen mi obecně prostě víc vadí šíření nenávisti proti rase (za kterou prostě nikdo nemůže), než proti přesvědčení, náboženství atd. (ale samozřejmě je to případ od případu, to je na megadiskuzi, do který se nechci pouštět). Ale spíš jsem si všimnul označování (nebo i oficiálnímu zápisu na nějakej seznam) Antify jako terroristický organizace, než, že by to "seriozní politici" (kdo ?) chválili. Franta: je mi jasný, že je to házení hrachu na stěnu, ale jestli by nebylo to, co píšeš v posledním příspěvku, řešit v nějaký jiný, s komoušema atd. související diskuzi, na jiný stránce / příslušné diskuzní skupině. Nebo až tu někdy bude recenze na nějaký komouše, STBácký práskače, agresivní, nespravedlivě osočující Antifáky apod. Přijdu tě pak podpořit :).
Franta N. - 02.01.21 16:51:02
Jakože mě nijak netěší, když někdo v textech posílá kohokoliv do plynu. Spíš se pozastavuji nad pokrytectvím velké části kulturní obce (neříkám, že tady na Marastu), která se může zjančit z každé kuriózní postavičky co spřádá plány na syntézu Satana s Führerem, ale vůbec jim nevadí takové postavy, jako třeba níže zmiňovaný Kundera, který svým práskačstvím prokazatelně zničil životy několika lidem, nebo třeba Egon Bondy, iniciativní estébák z hloubi svého komunistického přesvědčení. Nebo když J.-C. Juncker z postu předsedy Evropské komise uslzeně kondoloval ke smrti "velké postavy" Fidela Castra. Vadí mi prostě ten dvojí metr, kdy jakékoliv otření se o nacistické nebo i fašistické názory, případně i "pouhou" symboliku, je strašný zločin, ale kde jaký rudý šváb je omlouván, protože to je/byl velký umělec/myslitel apod. Tím, že se profesně pohybuji v prostředí humanitních věd, kde je tenhle dvojí metr často do očí bijící, mě to dráždí o to víc. Takže když vidím týpky z Antify v tričkách s Fidelem nebo Che Guevarou, kteří požádají vysloveně cílené štvanice na BM kapely, v nichž hraje někdo s ultrapravicovými názory, a jsou schopni třeba i narušovat koncerty takových skupin nebo tlačit na majitele klubů, aby je nenechal hrát, otevírá se mi kudla v kapse. A o to víc, když vidím, jak pro řadu i jinak celkem seriózních politiků je Antifa OK a chvályhodná. Ne, není, je to stejná pakáž jako náckové.
kotek - 02.01.21 15:08:36
Ad ideologie - chapu, ale mam tu hranici trochu jinde. Pokud vim, ze jsou clenove soucasny kapely aktivni nackove/rasisti, ktery to politicky propagujou (viz kompilacka), tak se mi teda jejich hudbu (i pokud sama o sobe nazi/rasist napln nema) nijak verejne podporovat nechce, at uz jde o kupovani desek nebo promo recenze. Doma si to asi jsem schopnej poslechnout, ale davat temhle lidem penize nebo verejnej prostor se mi prici, protoze tak nejak tusim, k cemu to budou vyuzivat. Proste se mi nechce podporovat 'zivy' aktivity tohohle typu. Vzdycky je teda otazka, jak moc clovek veri zdrojum ze kterejch informace o clenech kapely ma.To je imho casto duvod, proc se nazory lisi, a proc je potreba bejt opatrnej :) Co se tyce historickejch del, kde clovek nepodporuje soucasny neplechy, me to pali min, je treba brat v uvahu historickej kontext, obsah dila, etc...
vanena - 02.01.21 07:05:32
Ok zlo chlív, ale devadesátku bych tomu nedal ani náhodou. Takových kapel hraje v současnosti hodně, ničím se to nevymyká z řady.
no vidíš, tak pro mě se to z řady vymklo fest :) a k ideologii asi tolik: Pokud má kapela "závadné" členy, absolutně mě to nezajímá. Tak jako mě to nezjaímá u autorů oblíbených románů (Kundera, Céline) obrazů (Sedlacek) nebo soch (Becker), tak mě pro kontext díla nezajímá, co si myslí zpěvák Deathspell Omega nebo v které jiné kapele hraje kytarista Nexul. Ano, i toto má své hranice a pokud jde o kriminálníky, zejména predátory (Michael Jackson, Inquisition), jejich hudba už mi žádnou radost neudělá.
Franta N. - 02.01.21 03:03:39
Zase když se podíváš, podle jakýho klíče si vybírají to, proti čemu se vymezují, tak jsou to fakt Abrahámovský tradice. Že jsou "poněkud" extrémní ve vyjadřování je pravda, no. I když, zrovna něco na úrovni "Israelite rats" bys našel i u kapel jako Deicide nebo Behemoth. Osobně mě tím, jak jsem starší, čím dál míň berou jakýkoliv urážky někoho v prezentaci kapel, ať už jsou podle etnickýho, náboženskýho nebo jakýhokoliv jinýho klíče. Přijde mi to pubertální. Vlastně asi skoro stejně, jako mi přijdou trapný a debilní "exposing neonazi bands" a podobný iniciativy ze strany Antify a spol. Celkově mi ale ta Antifa vadí o dost víc, protože "satanic skinheads" a podobný hnutí jsou kuriózní marginálie, zatímco Antifě a podobným spolkům dopřávají sluchu i vlivní politici a strany napříč západním světem. Proto mi Antifa přijde horší (nebezpečnější).
AddSatan - 01.01.21 22:37:07
jak píšu níže, tahle interpretace ale nepasuje k opěvování likvidace "subhuman race" a "Israelite rats" v jejich textech, fotce mrtvejch Židů z koncentráku na obalu, Der Stürmer, Sturmführerovi a dalším otevřeně NS kapelám/borcům na té kompilačce ... 14 Showerheads, 1 Gas Tight Door je taky jasný. Anti-Abrahamic mají na metal-archives, ale sami se hlásili k anti-semitic ... považovat tohle jen za "blasfémií" proti křesťanství / judaismu / islámu je sice hezkej pokus o bagatelizaci, ale v tomhle případě se to nemá o co opřít
Franta N. - 01.01.21 20:47:41
Ok zlo chlív, ale devadesátku bych tomu nedal ani náhodou. Takových kapel hraje v současnosti hodně, ničím se to nevymyká z řady. O trochu víc jim fandím kvůli těm negativním kádrovým posudkům, které dostávají od různých politicky uvědomělých soudruhů (viz Metalinjection), ale že bych to měl chuť poslouchat nějak pravidelně, to ne. Jsou lepší, i v tomhle žánru. Jinak "Antisemitic" se v tomhle případě pojí s "Anti-Abrahamic", tzn. proti Abrahámským náboženským tradicím (judaismus, křesťanství, islám). Proto taky "blasfémie" proti judaismu, podobně jako většina BM kapel dělá blasfémii proti křesťanství.
js. - 30.12.20 14:06:19
tak ta kompilace je hodně výživná, nevěděl jsem, že Nyo (který jsou jinak velmi zábavný) jsou až takhle jak říká kotek, tohle asi není úplně nutný propagovat no..
AddSatan - 30.12.20 13:07:47
oni se před těmi 3 lety hájili, že nejsou náckové, že jsou anti-seme(i)tic :), white power ani hlásat nemůžou když jsou to nějaký Mexičani/míšenci, nebo co (nevím, jestli všichni), ale rasisti jo (ten text na té kompilaci není mířenej proti judaismu, ale proti semitskýmu/židovskýmu případně arabskýmu apod. etniku) vtipný je vlastně i to, že tady oslavujou Samaela, což je židovskej, tedy semitskej výmysl a mj. "... v talmudické a po-talmudické židovské literatuře ... není chápán čistě negativně, ale jako nutný a blahodárný nástroj ničící hříšníky". když si to dám všechno dohromady s tou hudbou a bubáckou image, tak je to fakt hodně tragikomickej obrázek, skoro mi je jich líto :)
kotek - 30.12.20 11:58:03
Dik za upozorneni, ani to nebudu cist (stejne to neni muj salek caje). Jako toleranci k divnejm nazorum mam myslim vysokou, ale aktivni nagly bysme tu recenzovat nemuseli...
AddSatan - 30.12.20 10:13:47
no jo, další bestiální mrdka od antisemitů z Nyogthaeblisz a Hellvetron www.discogs.com/Various-Satanic-Skinhead-Declaration-Of-Anti-Semetic-Terror/release/1110349 kdyby někdo nevěděl... je tragikomický, že zrovna tyhle retardi se (asi) považujou za nadlidi (když teda kážou proti podlidem) je asi dobrá taktika, mít těch kapel víc (přičemž všechny jsou na podobný sračko-úrovni), aby si ještě někde zahráli :) www.metalinjection.net/news/nazi-band-gets-exposed-for-trying-to-lie-to-venues-about-their-identity

Zkus tohle