Autor: 90 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Remembranza

MURCOF - Remembranza

Murcof, vlastním jménem Fernando Corona, je pán z mexika, pán co rád minimalistickou elektroniku a klasiku (tu prý ještě radši), pán co už má na kontěVedle sebe se tu staví na jedné straně hřejivá, živočišná, emočně silně zabarvená klasika, na straně druhé minimalistická glitch elektronika a spojení těchto poněkud protichůdných prvků funguje více než dobře.čtyři alba a na jehož konto pár alb ještě určitě přibude, pán kterého budete mít možnost na vlastní oči vidět v Brně na New New Festu. Remembranza je jeho třetí počin v nedlouhé kariéře začaté v roce 2002 albem Martes. Toliko něco tvrdých fakt z historie a možností do budoucnosti, k desce samotné už vede jen krátká cesta, tečka a nový odstavec.
Remembranza dokazuje, že se protiklady občas mohou až překvapivě snadno doplňovat. Vedle sebe se tu staví na jedné straně hřejivá, živočišná, emočně silně zabarvená klasika, na straně druhé minimalistická glitch elektronika a spojení těchto poněkud protichůdných prvků funguje více než dobře. Někdy melancholické, dojímavé jindy tajemně mimozemské plochy vytvářené smyčci a klavírem, v pozadí cizorodá, odlidštěná hmota, složená z krátkých mechanických útržků, ruchů, zaseklé cédéčko v mechanice, tikot špatně natažených

review_915_px2

kyvadlových hodin, poskakující šum gramofonové desky, nepravidelné pípání kontrolek, na ledově hřejivých plochách se téměř bez úsilí můžete dostat daleko, daleko, a pořád ještě můžete jet dál, jezero nikde nekončí.... Murcof prokazuje obrovský cit pro moment, nezahlcuje motivy, pomalu je vychutnává, graduje, opakuje, mění atmosféru od mimozemsky mystických motivů k smuteční slzavosti, od začátku vás pohltí a nepustí až do konce, ať už chcete při poslechu snít, nechat se jen tak unášet, nebo pozorně analyzovat. Netrpí tak ambientní chorobnou ztrátou pozornosti, i přes minimalistické prostředky vás po celou necelou hodinku nenechá ztratit zájem.
Spojení klasiky a minimalistické elektroniky, které dokáže odnést moc a moc daleko. Krátké nepřirozené umělé ruchy fungují v kombinaci s klasickými motivy více než dobře, strojový chlad tvoří ledový protipól k hřejivým smyčcovým a pianovým melodiím a tím ještě umocňuje jejich citový náboj. Vynikající.

Murcof, ambient, classic, electronic