Autor: 100 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Prophet of the Last Eclipse

LUCA TURILLI - Prophet of the Last Eclipse

• Label: Limb, 2002
  • Žánr:

Chacháááááá, tak teď tu máme něco pro většinu lidí z (nejen) MJC!!!! Teplý Luca z ještě teplejších Rhapsody, se svou nejteplejší bandou teploušů, co? Jenže máte smůlu, protože taková porce kvalitní muziky se jen tak neslyší a Luca vám to tentokrát pořádně nandal! Sám nejsem nějak veliký fanoušek heavy/speed metalu, ale tohle mě prostě dostalo.
Jelikož vlastním i první Lucův sólový počin (pěvecky se na obou Cds představuje Olaf Hayer a nemám proti němu jedinou výtku), mohl bych srovnávat. Ale proč? Nemám jediný důvod, protože tahle deska je krapet o něčem jiném. Zvukově na výborné úrovni a s instrumentálními výkony taktéž. Již jsem se zmínil, že tentokrát nám tento nejen kytarový mág nadělil něco (alespoň ve svém stylu) vyjimečného.
Oč se tedy jedná? S trochou nadsázky mohu říct, že jde o jakýsi hybrid speed metalu s moderními, místy až cyber prvky. V hojné míře jsou použity různé samply a také sbory, které společně s velmi slušně odvedenou kompoziční prací všech ostatních nástrojů, tvoří páteř tohoto výjimečného hudebního díla. Minimálně krátkou skladbou Zaephyr Skies´ Theme (jakoby vystřiženou z nějakého soundtracku) Luca ukazuje, že umí! Ale vezmeme to popořadě.
Krátké intro Aenigma lehce nastiňuje svou bombastičností a „space“ atmosférou o co, že v následující hodince půjde. Následující War Of Universe je otvírák jak se sluší a patří! Rychlé tempo a chytlavý refrén, prostě paráda. Další kus Rider of the Astral Fire uprostřed obsahuje nádhernou vsuvku v podobě jakoby dětských sborů. Pokračujeme již zmíněnou Zaephyr Skies´ Theme, po které následuje další vypalovačka The Age of Mystic Ice. Po ní přichází na řadu první z vrcholů alba Prince of the Starlight - výborný song.
Dále tu máme drobnější zpomalení v podobě Timeless Oceans, po té se k nám přiřítí Demonheart. Silná skladba s ještě silnějším motivem, která se v limitované edici vyskytuje ještě jednou, ale nazpívaná hostujícím Andre Matosem. Jako trošičku vybočující se jeví následující New Century´s Tarantella, která svou náladou evokuje něco naprosto odlišného, než to, co se nám snaží Luca a jeho band říct v ostatních skladbách. Nemyslím, že by to byl špatný nápad (ta harmonika je fakt náhul), prostě jen ukázka toho, že se nemusí pořád jen „hrnout“ dvoušlapákové zápřahy. A teď pozor, přichází na řadu absolutní vrchol alba, naprostý úlet v podobě více než 10-ti minutové titulní skladby Prophet of the Last Eclipse. Tohle musí každý slyšet sám! Nádhera. Pro tohle není slov. Škoda, že CD neobsahuje skladbu Black Realms' Majesty, která se vyskytuje na mini CD Demonheart, které této fošně předcházelo. Určitě by sem dobře zapadla.
Je mi jasné, že spousta lidí asi nesdílí stejný názor, koneckonců jsou to jen moje pocity. Tuhle recenzi prostě nemůžu napsat jinak. Stejně tak bodování, které je za plný počet. CD poslouchám již několik měsíců a po skončení mě nutí k dalšímu a dalšímu poslechu. Pro zájemce doplním, že CD vyšlo ještě jako Limited edition digibook a 2-LP picture disc. Obě verze obsahují bonusy v podobě nevydaných skladeb a jiných pochutin.
I když mám rád již na začátku zmíněné Rhapsody, tak musím uznat, že touhle deskou si Luca tak nějak slušně řečeno nakakal do vlastních řad. Uvidíme, co tento tok přinese a čím nás překvapí se svou domovskou kapelou.

10 / 61:13

Luca Turilli