LACRIMOSA - Echos

DAemoN
8

Tak to vypadá, že náš starý známý romantik Tilo Wolf rozpustil kapelu, nakoupil hromadu svíček, litry červeného vína a zavřel se s tou svojí roštěnkou (Anne Nurmi) ke klávesám v nějakém renesančním hrádku a nevylezl, dokud neměl hotových 8 (a jak ho znám, i víc) nových skladeb, které by nám mohl představit. Pak si zase zavolal nějaké lidičky, aby mu to jeho dílko ještě dokrášlili. A tak, jak jsme od něj zvyklí, se zase zpívá v němčině, pouze 1 skladba je v anglickém znění s titulky v podání Anny, klávesy se občas rozezní nějakými moderními zvuky, ale stále ještě převládají klasické nástroje. Pár hostí na smyčce vytvářejí tesklivé melodie pod Tilovou taktovkou, samozřejmě, že nechybí ani operní sbor, který si vychutnáme hlavně v první dvanáctiminutovce (Kyrie). Za bicími se střídají dvě osůbky a myslím, že ta jedna z nich určitě má pozitivní vztah k jazzu. S basičkou se Tilo ještě tak nerozloučil, ale moc prostoru už jí nenechal. Zato na kytary si vzpomněl jen v jedné skladbě, aby se neřeklo, a to v sedmičce (Malina). Tato píseň se vůbec vymyká celkovému konceptu. Jak mi jeden kamarád řekl – „to je skoro čardáš“.
A celkově? Nevím. Těžko co vytknout, vše je jako vždy precizně zpracované, atmosféra je však nějaká sterilní. Taková víc sama pro sebe. Už mě to tak nevtáhlo, jako třeba Elodia nebo Stille. Někdy jsem měl pocit, že to Tilo s tou teatrálností trochu přehání (zrovna mi to hraje – začátek poslední skladby) a už to nepůsobí tak přesvědčivě. No, teď se objevilo snad první výraznější kytarové sólo, které mi pročíslo ouška, abych si stejně zase vzpomněl na sólíčko v Ich Verlasse ´heut Dein Herz z Elodie. Nejvíc se mi asi líbí ta poslední (taky dvanáctiminutovka), která je nejtemnější – jakoby pozůstatek z Fassade. Kvalita, ale za jakou cenu? Proto dám 8 z 10. Byly lepší časy. A snad zase budou.
P.S.: Po zcela jistě nezbytných pěti minutách ticha na konci překvapí o dost rockovější verze druhé skladby z alba (Durch Nacht und Flut), která se tím stane nejtvrdší a nejlepší (není tam =) skladbou z CD.

8/61:56

Kyrie; Durch Nacht und Flut; Sacrifice; Apart; Ein Hauch von Menschlichkeit; Eine Nacht in Ewigkeit; Malina; Die Schreie Sind Verstummt