Autor: 90 Uživatelé: 86 Tvé hodnocení: hodnoť
Untouchables

KORN - Untouchables

Nechtěl bych zažívat situace, v jakých Korn byli/jsou/budou při vydání každé desky, nevyjímaje tuto. Možná byste se divili, kolik toho mají vlastně společného třeba s takovými Cradle of Filth. Myslíte, že blázním? Óónenéé, kdepak. Muzikou jsou si podobni asi jako kozy Dolly Buster a prdelka naší stávající miss, ale nenechte se mýlit, obě tělesa jsou totiž v obdobné pozici – zbožňovaní i zatracovaní.
Na počátku svých kariér vytvořili něco nového (našla se kvanta jejich následníků a plagiátů) a postupem času se vydané úsilí projevilo zaslouženým úspěchem, kterýž má za následek, že jsou označováni za komerci, zaprodance, snad i trendaře, přestože byli jejich strůjcemi. Každý z nich má na kontě pět řadovek - většinou výborných (a mezi nimi několik – možná mnoho – produktů: singly, epka, spešl edice, videa...) a na těch posledních to vypadá, že se nadechli 100%ně čerstvého... a to by stačilo. Nebudu to nijak dlouze okecávat, protože stejně již můj výsledný verdikt dávno víte z řádek výše a každý předpokládám ví, co si má za hudbu Korn dosadit.
S novou platňou se Korni označili za nedotknutelné a nedosažitelné, s čímž se dá v rámci stylu prakticky souhlasit, jelikož tu není mnoho kapel, které by měly takové slovo, tedy hudební, aby dokázaly s příchodem každého svého alba oslovit tolikero posluchačů a přitom zůstat na svém písečku. Jasně, i promoušn dělá své, jak říká jeden brňák... V případě této desky jsou venku již dva klipy, které letí na MTV a já se pokaždé na jakýkoli z nich těším, ale pokud by stáli hudebně za hovno, tak po nich nikdo neštěkne – podívejte se třeba na Krabathor, jasný důkaz.
Od první vteřiny je to náhul jak hovado (i zvukový - aby taky ne, když produkce Epic vyšla na 4mil $!)! Extrémní basové vibrace vás rozdrtěj jak křižník Potěmkin a servou vám z kostí maso zaživa, a coristi se konečně i naučí, jak bustřit basu (jinak klasicky pěkně zvoní). Skvělej zpěv (pes Jonatán již tolik neštěká, ale víc zpívá – toho si všimnete hned po druhým válu) a lomený těla v rytmech, který zvedaj ze židle! Groove, groove, groove!!! Takhle uměj jen Korn a to je rozjezdovka a klipovka Here to Stay! Těžký pomalý rytmy a výborný refrény, jakožto veškeré linky hlasové! Čtyřka Hollow Life, jeden z vrcholů jejich tvorby vůbec. Hypnóza, zvláštní feeling, jingles a naléhavý zpěv. S očima plnýma slz se s ní podíváte do nebe! Je skvělé, že nezůstali stát na místě a vnesli do tvorby nové prvky, ale žádná chemie (až na pár beatů)! Trošku se vomáchali v emo-rocku, ale stále je to synonymum pro nářez, i mojí máti se to líbí a klepe! Další těžký rytmy s výbornými refrény až po druhou klipovku Thoughtless (viz. px Jonathana). Po ní z drážek kotoučku zní Hating, která mě až tolik nebere - ta jediná, ale opět má supr refrain. Společně s One More Time, kde zní hamondky (?), jako další z korního konceptu vyčnívá i krásná Alone I Break. Nejspíše to byl záměr k předchozím dvěma, protože Embrace, vás rozdrtí neslýchaně brutálním zpěvem. Následuje Beat it Upright a pokračuje v nastoleném - výborný šlapavý riffy a rytmický zpěv. Wake Up Hate prozměnu překvapí svou přímočarostí až si musíte hopsnout! I´m Hiding je pro tuto desku typická kornovina – “maybe i´m insane, maybe i´m a lier” a finální No One´s There je zas z těch neúplně typických a opravdu příjemně hodinku uzavře.
Jako kratičký průřez novou plackou Korn si myslím toto bohatě postačí. Těžko říci, která ze zbývajících dvanácti se stane dalším singlem, ale je zřejmé, že Korn jí hudebnímu světu prokázali své kvality a utvrdili svůj post vyzrálé kapely, která umí využít nápadu a zapracovat na něm. Sází na podobnou, ale promyšlenou stavbu skladeb – zapamatovatelnost, čehož pro příklad využíval třeba i mr. Schuldiner. S novinkou nemohou naprosto nic ztratit, jedině získat. Jak jsem již řekl, zůstali totiž sami sebou a nepřešlapují na místě. Z toho plyne jediné - musí se s nimi počítat i do budoucna!

60:35

Tracklist: Here to Stay; Make Believe; Blame; Hollow Life; Bottled Up Inside; Thoughtless; Hating; One More Time; Alone I Break; Embrace; Beat it Upright; Wake Up Hate; I'm Hiding; No One's There

Korn, nu metal