Autor: 70 Uživatelé: 76 Tvé hodnocení: hodnoť
Harnessing Ruin

IMMOLATION - Harnessing Ruin

Immolation lze zařadit do skupiny kapel, kde se můžou pohybovat i třeba takoví Monstrosity. Tu označím samosebou jako NEDOCENĚNÉ. Ano, o těchto hudebních seskupeních se mluví s úctou, respektují se, ale to je asi tak vše. I Immolation jakoby se větší úspěch stále vyhýbal (napadá mě srovnání s Testament v thrashovém pelotonu). Čím to je? Že by propásli první vlnu deathmetalové euforie z

review_641_px2

počátku devadesátých let? Těžko říct. Pro Amíky však hovoří kvalitativní úroveň muziky a ta byla (téměř) vždy báječná – klenoty jako Here in After (1996) a Close to a World Below (2000) představovaly přesvědčivou a hlavně originální interpretaci Morbid Angel, úžasně melodických kytarových sól a rouhačské poetiky (blackové elementy). O pekelných obálkách hýřícími proudem imaginace ani nemluvě. No zkrátka nezaměnitelná tvář tvořící jádro podstaty Immolation.
Po vynikající řadovce Unholy Cult by si člověk myslel, že dobře namazaná mašina už se nezadrhne a bude mířit k výšinám; smlouva s Listenable by tomu nasvědčovala. Jenže OUHA! Odešel bubeník (myslel jsem, že s nimi Hernandez už vydrží natrvalo) a náhrada není vůbec adekvátní. Ta samá negativa platí i pro zvuk Harnessing Ruin – naprosto nevýrazná syntetická produkce kapelu zazdila a poslala je opravdu do těch horoucích pekel… (viz nestejně nazvučené dvoukopáky). Ale to není vůbec to nejhorší; s kompaktním diskem si neházíme,

review_641_px3

viďte, zdatní jedinci jej i poslouchají! Na pověstnou úroveň kytarových linek a melodií pro tentokrát můžeme zapomenout. Nápadů je žalostně málo, ještě méně jich je opravdu dobrých. Pocit, že se Immolation vykrádají, je nabíledni. Nejspíš si chtěl band vytvořit jakousi přímočařejší hitovější podobu (do písní se vkrádají jakési náznaky immo-hardcoru). Výsledek je však rozpačitý. Vypíchl bych snad titulní „klipovku“ Harnessing Ruin, která by se mohla stát koncertní jistotou. Jinak ale průměr a šeď.
Co dodat. Ani já jsem nečekal, že odsudek bude tak příkrý. Myslím si ale, že dobré spolky si to „zaslouží“. Harnessing Ruin není vysloveně katastrofa, ale troufám si tvrdit, že je jedním z nejslabších počinů Immolation, ne-li vůbec nejslabší.