HUMAN REJECTION - Decrepit to Insanity

consPiracy
5

Pro někoho je Řecko přímořským státem s telefonní předvolbou +30. Pro někoho zase kolébkou starověké civilizace. Ať tak či onak. Pro mě je Řecko jedním z důvodů, proč je současná civilizace současného vzhledu. Pro západní Evropu je onen pověstný východní blok relativně zásadním měřítkem v hodnocení hudebních celků. Pro mě je to jen hloupý přežitek let minulých. (I když ono je nutné říct, že velké firmy v rámci hudebního byznysu přeci jen některé východní státy s tamějšími interprety přehlíží, ať se děje, co se děje). Řecko je však v kontextu metalové hudby vcelku provařenou dílnou na poměrně atraktivní počiny; viz. SEPTICFLESH, ROTTING CHRIST, SICKENING HORROR.
Krátce po vzniku v roce 2005 se kvartet snědých řezníků původem z Thessaloniki

review_1218_px2

rozhodl v rámci HUMAN REJECTION vydat v tehdejší tříčlenné sestavě, pod záminkou inspirativních prvků DEVOURMENT, první třískladbovou promo-pásku, kterou za dva roky následovala již první regulérní deska Torture of Decimation vydaná pod záštitou renomovaného hudebního zprostředkovatele Pathologically Explicit Recordings. Po dvou letech je kapela v identickém složení zpět z mnoha koncertních cest a festivalových vystoupeních s novinkou vydanou překvapivě pod záštitou identického vydavatele.
HUMAN REJECTION nabrali na evropských cestách nové zkušenosti a z pohledu tehdy začínající kapely, i když i to je zavádějící, jsou v současnosti jedním z mnoha atraktivních plodů odkojených nekorunovanými králi žánru, DEVOURMENT. Po vzoru ABOMINABLE PUTRIDITY, CEPHALIC IMPURITY či CONDEMNED se Řekové rozhodli odít skladby do moderně znějícího kabátku v ryze moderní produkci, která připadla zámořskému studiu West West Side, kde si to své spáchali v rámci alba Degradation Paradox rovněž HUMAN MINCER. (Zvukové preference jsou v poměru hudebních parametrů zásadním aspektem celkové stravitelnosti). Ovšem ani touto inovací není všemu novátorství, v rámci produkční snahy o moderně znějící desku, konec.
Kapela si připravila obstojný materiál, který lze bez větších problémů rozdělit na dvě adekvátní poloviny. Jedna polovina skýtá atraktivní střední tempa s gradující jedno-kytarovou harmonizací zavánějící typickou evropskou snahou dostat se zámořským kapelám na kobylku. (Ovšem to jen za předpokladů, že si nebudeme jistí svojí prvotní dedukcí v prvoplánovou a bezprostřední vykořisťovací snahu přiživit se na úspěšných ABOMINABLE PUTRIDITY). V kontextu druhé, a ve výsledku převažující, poloviny je uvězněna ona typická slam-kytarová důvtipnost, se kterou je nutné zacházet s rozvahou, protože ne vždy záleží jen na výsledném, co nejbrutálnějším dojmu; viz. AWAITING THE AUTOPSY.
Dennisova jedno-kytarová kreativnost je na pováženou. Stejně jako v rámci

review_1218_px3

předchozí desky se ta největší skladatelská pecka nachází na samotném začátku, a první tři skladby aktuálního alba jsou si ruku v ruce jdoucí se skladatelskou důvtipnou flexibilitou; atraktivní BDM proporce ala CEPHALIC IMPURITY Perverted Surgical Concept, kytarové vrstvení a rychlý sled celkového dění v mnoha rozličných polohách ala DEVOURMENT. Ovšem to se již o následujících pěti válech, které se orientují především v rámci fádního slam-kytarové vzorce o jedné neznámé, kterou je problematická délka, říct dá jen stěží! Kytara ztratila na hlubší modifikaci a prvotní důvtipnost nabrala degenerativního směru. Z mého pohledu zásadní prvek ztrácí na významu a v negativním závěru mi chuť nezpraví ani prvotřídní pěvecké linky, které jsou onou inovací a krokem kupředu. (I přes fakt, že současnost vlastní stále atraktivnější hrdelníky; viz. Vladimír ex-ABOMINABLE PUTRIDITY, Angel CONDEMNED, Cameron ex-MALODOROUS. Je právě Denis jedním z oněch prvotřídních hrdel, která se upsala snad inhalujícímu ďáblu, protože podobných hlasových kreací si nedovolí ani zvířecí říše). V tento moment, kdy je zpěvu opravdu víc než dost a vyplňuje tak nudnou prázdnotu mezi standardně odvedenou bubenickou prací a oním kytarovým podkladem, je nutné říct, že právě verbální dispozice, v tomto případě převažující „pig squeels“, tvoří funkci obohacujícího elementu jinak standardně odvedené instrumentální práce, která postrádá dynamiku a energii svého undergroundovějšího předchůdce. Jsem si jist, že přitažlivá groovy kytarová iniciativa s mnohačetnými breakdowns po celé délce bude v živém podání zabíjející stejně jako hrdelní masáž. Bohužel deska jako taková tak intenzivní prožitek nenabízí. Nebýt úděsných názvů skladeb s opětovnou masochistickou tématikou nehumánního zacházení s lidskými schránkami. Bylo by vše, vyjma Dennisova lyrického fantazírování o pohnutkách sériových vrahů 21. stol., čistě standardního nijak překvapujícího ražení. Což je pro mě bohužel nedostačující!
Pod obličejem sešlého individua holdujícího nepopsatelné averzi vůči klasickým

review_1218_px4

sexuálním praktikám, je umístěn materiál, který měl v původním znění vyjít ve spolupráci s Grotesque Productions. Vše se nakonec pozměnilo a Pathologically Explicit Recordings vydali desku vlastní silou. Kapela tak setrvává pod dohledem ascendentního vydavatele, který si tak uštědřil jednu drobnou vadu na kráse. Bohužel i přes prvotní nadšení, které vyprchá rychleji než pára nad hrncem, není deska právě tak ambiciózní, jako snaha kapely dostat se do hledáčku zásadního vydavatele.