Autor: 60 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Devoured Beyond Recognition

FLESHLESS - Devoured Beyond Recognition

Očekával od Fleshless někdo něco nového? Fanoušci asi budou spokojeni, ale deska, ne vyloženě slabá, není ničím výjimečná. Půlhodinka klasického death/grind nářez, stačí to ale?

Dlouhá čtyři léta trvalo, než se děčínská smečka okolo šéfa respektovaného tuzemského labelu NTEY ohlásila s novým albem a hned na úvod musím poznamenat, pokud někdo očekával stylový kotrmelec, dopřáno mu nebude. Fleshless (napevno zakotveni u slovenských Metal Age) tady vesele pokračují v tom, co jim bylo (a zřejmě již nadobro bude) sobě vlastní. Vracejí se s půlhodinkou klasického death/grind nářezu, přesně takového, jaký máme v jejich podání rádi. Se zájmem jsem si pustil jejich kultovní opus Nice To Eat You (podle které frontman Vláďa Prokoš pojmenoval své vydavatelské aktivity) a dumal nad tím, kam kapela v posledních 15 letech došla.

Fleshless

Při vší úctě a respektu konstatuji, že Fleshless jsou v podstatě takovými českými Motörhead. Jejich styl doznal pouze kosmetických změn a z mého pohledu bude tahle parta vždy fungovat lépe na koncertních pódiích. Poslední tři desky mi prostě přijdou trošku „na jedno brdo“. Ano, zvukově skupina dotáhla novinku téměř k dokonalosti, jen se nemohu zbavit pocitu jakéhosi ochuzení v podobě něčeho… neobvyklého. Všechno to hraje, krásně do sebe zapadá, zabaleno do stylového (a tradičního) Lhotova designu. Jenže mi chybí… „přidaná hodnota“.

Na druhou stranu si musím přiznat, očekával jsem něco nového? Fanouškům téhle formace se bude Devoured Beyond Recognition zcela jistě líbit. Čeká je jedenáct zbrusu nových, krvavých fláků. Čím si nejsem už tak jistý, je fakt, zda by mi někdo z nich dokázal (a nemusí to být zrovna ze spaní) říct, který z nich z téhle desky je pro ně jakkoli způsobem zásadní. Snad s výjimkou Spirit Deformed musím tedy konstatovat, že mi poslední zásek Fleshless přijde přinejmenším kontroverzní. Ne ve smyslu stylovém, tam je vše vlastně v nejlepším pořádku, dostat ale po čtyřech letech něco takového, asi budu ze strany oddaného fandy kapely mírně zklamán.

Anebo si to maluji příliš černě a je tady všechno v absolutním pořádku? Zkrátka… pro ty, kteří hledají i v tomto ranku něco inovativního, dejte od téhle záležitosti raději ruce pryč. Pro všechny ostatní je letošní album Fleshless jednoduše další slušná metalová věc do sbírky. Ani výjimečná, ani vyloženě slabá. Otázkou zbývá, zda to stačí. Stačí?