ETHEREAL PANDEMONIUM - Jesus.christ@hell.com

DAemoN
5

I když je to (prý) třetí album těchto Slováků, působí na mně, jako kdyby teprve hledali své pravé vody. Na celém CD se střídají doomové pasáže s epickými povídačkami a krátkými (satanžel) blackovými úryvky. Nemám nic proti takovéto kombinaci, ale musí být dobře zvládnutá. Ne že by to muzikanti technicky nezvládali, ale kompozičně to působí spíš zmateně a neučesaně. Vokalista sice střídají zpěv, chropot a deklamaci, ale nepůsobí to vůbec sebejistě. Hlavně v těch povídačkách. Ať už jsou v rodném jazyce, kde slibují, že slovenský národ povstane a ukáže světu (nezdá se mi, že by byl nějak extrémně utlačovaný), nebo anglicky (uf, ta výslovnost), nemá tak podmanivý a charismatický hlas, kterému bych chtěl propadnout, takže to celé vyznívá spíš nudně než nějak agitačně. Ženský vokál, který prostupuje celým albem, taky nějak neuchvacuje svým zbarvením. Melodie jsou sice pěkné, ale její výraz mě k orgasmům nepřivádí. Škoda.
Kytary jsou dvě, ale na jejich intenzitě to vůbec není poznat. I ten zvuk je takový nic neříkající. Myslím, že jsem nezaregistroval žádné sólo. Ono, ne že by tam bylo nutné, ale beru to za jakýsi druh projevu, kdy se kytara může vyšvihnout nad vokály a dát jim na prdel. Oba kytaristi hrají (zdá se) ty samé akordy a postupy, tak by se jeden z nich mohl chopit basy, protože ta tam docela chybí.
Klávesy jsou naopak docela silnou stránkou. Přichází se zajímavými nápady a mnohdy zachraňují celkový dojem. Ovšem nejlepší z celé sestavy jsou bicí. Albu dodávají stabilní základ, na kterém může zbytek kapely dělat ty svoje vylomeniny. Dva kopáky šlapou s hodinovou přesností, odlehčí tam, kde je třeba, a tvoří (spolu s vokálem) tu údernou dvojku pro blackové vložky.
Z celého alba bych vyzdvihnul asi osmičku (Kaos Al-khemy) a devítku (Thy Kingdom Burn). V té první zmiňované se naštěstí nezpívá (až na povídačku na začátku), pak už nás doprovází jen chropot, má chytlavý riff a hlavně se v ní nesklouzlo k epické vložce, tak se valí v rychlejším tempu až do konce. Následující skladba má ještě trochu blackovější nádech, temné klávesové intermezzo a je slušným zakončením alba. Poslední věcí si raději už nekazím dojem z těchto dvou skladeb.
Ale nebudeme braty zatracovať, snad příště překvapí.

bzz´s view: Mě také EP nedostali. Oproti dvěma předchůdcům určitě nejslabší dílo a pro mě velké zklámání. Jak zvukově, tak hráčsky ne lepší něž dříve a hudebně slabé. Novici kapele nepomohli a tudíž EP nezbývá než sázet na tu hostující operkyni, která to nezvedne. Navíc mi nesedí nálada a fluidum, které nyní kapela vyzařuje. Oproti Ethereal i námi zkritizovaní TLOR vycházejí s netknutým štítem.

10 - 55:07