EARTH CRISIS - To the Death

Bros
8.5

Earth Crisis je kapela názorově, politicky i hudebně nekompromisní. Ponecháme stranou rozebírání vyhraněných ekologických a filosofických názorů či pevné prosazování hardcore ideálů a necháme mluvit samotnou hudbu. Nutno ovšem vědět, že Earth Crisis jsou skutečně velkým jménem a byli / jsou velmi vlivní jak

review_1462_px2

hudebně, tak svou obsahovou náplní. Deska To the Death je comebackem po několikaleté letargii a proces skládání a nahrávání trval téměř dva roky. Producentská esa obdařila desku dobrým hutným zvukem a pod hlavičkou Century Media Earth Crisis To the Death vydali na jaře 2009. Album velmi očekávané, propírané a s odstupem času nutno říci, že velmi kvalitní.
Hardcore s příměsí metalcoru, nebo naopak? Jedni ze skutečných zakladatelů žánru na To the Death, trefně pojmenované desce, ukazují všem, zač je toho tento hudební styl pěst, protože se jedná o žánrovou špičku a legendu ve skvělé formě. Metalcorové a rychlejší řízné riffy jsou střídány hardcorovými údernými pasážemi se silou a energičností, za jakou by se nemuseli stydět takoví Sick Of It All na svých nejlepších deskách. Ohledně metalcoru nemluvíme o patkách a čistých vokálech v refrénech (i když i ty byly dříve součástí Earth Cisis), ale spíše o práci s rytmikou a rychlejších kytarách. Ty jsou na HC standardy na výborné úrovni, viz riff v refrénu To Ashes.
Písně založené na textech (doporučuji si je přečíst) jsou podpořeny výborným

review_1462_px3

vokalistou; Karl Buechner je špičkou ve svém žánru a prodává své obrovské zkušenosti. Dodává desce na variabilitě a tudíž nehrozí za krátkou dobu oposlouchání, je tudíž možná nejsilnějším článkem desky. Ještě je zajímavé zaměřit se na výkon bubeníka, v rychlejších pasážích je vyloženě skvělý. Vše by ovšem mohlo být zazděno kvůli jalovému zvuku, ale Earth Crisis jsou zkušení matadoři a opět si ho pohlídali – je perfektní. Výbušný, vše je krásně slyšet a přitom není umělý a podbízivý.
To the Death je špička a každý, komu hardcore či metalcore něco říká, by Earth Crisis neměl opomenout. Naštvání a frustrace z desky cáká každým okamžikem a to vše dobře složeno a zabaleno. Ortel je jasný, výborná deska.