Ďábel nosí Pradu > The Devil Wears Prada -

cepín
7.5

Těžký život v módním byznysu…

Že se půjde na tento kus bylo zřejmé dlouho, upoutávka byla vyřešena jednoduše - žádné seky z různých částí filmů, anóbrž úvodní část, která zcela přesně vykresluje, jak to bude ve filmu vypadat. Podtitulek filmu je "Komedie pro ženy, u které se zasmějí i muži" či tak nějak, pravdou spíš je, že je to "Komedie, která nasere ženy a jejich muži jim opět budou muset vysvětlovat, že anorektická plastická hydra není ideálem krásy".

review_744_px2

Anne Hathaway (Odvrácená strana nebe, Deník princezny, Zkrocená hora) coby krásná, čerstvě vystudovaná žurnalistka-idealistka sice ve filmu nejde dělat rozhovor s větrákem, jak je u krásných, čerstvě vystudovaných žurnalistek-idealistek obvyklé (omluva všem nezainteresovaným, ahoj Seky), ovšem její úděl je i tak dost těžký. Uchází se o místo v pro ní neznámém módním časopise, ve kterém vládne ocelovou pěstí Stalin, ech Meryl Střepová. Film je založen na tom, že o módu se nestarající Andy to bere jako dočasnou možnost a praxi, na jejímž základě budou následně všechny dveře pro začínající žurnalistky-idealistky otevřené. Scénář není nijak překvapivý neb obecně se jedná o nikdy nekončící souboj zla a dobra, v tomto případě kariéry a osobního života. Žurnalistka-idealistka totiž z důvodu věcí budoucích propadne své práci a zbytek jde do kopru. V tomto filmu jsem happyend čekal, co taky jinýho, ono nutné zlo ale bylo naštěstí vyřešeno docela kultivovaně. Nadto jsou v závěrečné scéně, kdy je Střepová alias Miranda v autě a užuž to vypadá na houlyvůckou trapárnu její figury, zklamáni všichni příznivci růžových kudrlinek a červených knihoven, neboť její závěrečný jednoslovný úder podobné konce eliminuje (malá nápověda: nejedná se ani o "fuck" ani o "shit" či podobné jednoslovnosti).
Obsazení filmu bylo zvoleno dobře. Hathaway funguje přesně jak má, Meryl je

review_744_px3

absolutně k sežrání, tu roli si užívá asi jako Schmitzer svýho invalidního důchodce v Krásce v nesnázích (viz. níže :-)). Její skoro neslyšné "That's all" zabíjí, perfektní mimika obličeje, od absolutní nehybnosti skoro až sadistické manažerky po strojené úsměvy na večírcích a celková póza studenýho šutru je přesně to, co tam patří. Další skvělý výkon, který ale možná dost lidem unikne právě díky hlavním dvěma postavám, je Emily Blunt (což je někdo jiný než teplomet James Blunt), hrající Mirandinu první asistentku a přesně vykreslující typ člověka, který by tuto práci v reálu dělal. No a Stanley Tucci se pro roli Nigela hodí taky jako prdel na Versaceho hrnec.
Film oddechový, žádný velký umění, ale na to si ani nehraje. Prostě věc, která neurazí a očekávání splní. Soundtrack určitě potěší milovníky starých fláků, protože ač death metal rulezzz, tak to, co tam hrálo, jsem poznal taky. .:. 7.5/10

baara’s view: Nemůžu souhlasit s kolegou Cepínem, že divačky budou z tohohle kousku naštvané. Maximálně tak ty, které opravdu snídají mandle, obědvají hroznové víno a večeří nízkotučný jogurt. Takové jsou totiž naštvané neustále :-)

review_744_px4

Ze mě větu „ještě jedna střevní chřipka a mám vysněnou váhu“ prostě nedostanete!
Absolutní vláda Meryl Streepové (naprostý souhlas ohledně poslední repliky filmu!) je pro film výhodou, protože zakryje skutečnost, že se jedná v podstatě o průměrnou komedii. Stanley Tucci válí a Anne Hathawayová je vedle zkušenějších kolegů trochu matná, ale kdo by nebyl… Meryl, to je prostě masakr a kdyby se Akademie rozhodla po delší době dávat Oscary za komediální výkony, mohla by si na ni vzpomenout.
I přes zkušenosti Davida Frankela postrádá Prada švih Sexu ve městě a navíc to není ani typická romantická komedie. Ve srovnání s kousky od Nory Ephronové nebo Nancy Meyersové. Já jsem například nepochopila, jestli se na konci ti dva rozešli nebo ne… Scénář je vystavěn na základních schématech podobných filmů, ale v závěru je to vlastně jedno. Je to dostatečně zábavné a není to úplně hloupé. A to bohatě stačí. O tom tyhle filmy jsou. K soundtracku bych dodala, že je taky hodně o módě (Madonna – Vogue). 6.5 punktů je tak akorát. .:. 6.5/10
---- --- -- - -- --- ----
USA, 2006, 109 min
Režie: David Frankel