Autor: 70 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť

DRACO HYPNALIS - cdr

• Label: neuvedeno, 1970
  • Žánr:

Draco Hypnalis-Promo Album

Promo jsem obdržel od Ivoše na koncertě Nile v Brně a přesto, že jsem původně ani nezamýšlel, že bych měl psát recenzi já, ale nakonec proč ne. Uvolil jsem se k tomu dobrovolně. S Draco Hypnalis jsem již měl tu čest jak živě, tak i z nahrávky. Split kazetu s Romantic Love jsem vyslechl, stejně tak i jejich 4 skladbové promo a musím uznale pokývat, neboťˇv hudbě DH je cítit vývoj, což se samozřejmě musí ocenit. Kdo se ještě s Draco Hypnalis nepotkal, tak vězte, že se jedná o melodický, technický death metal(s prvky blacku) s automatem. Právě automat tvorbu DH vůbec neposiluje, ba právě naopak. Leckdy je naprogramován tak nějak. Zkrátka aby tam byl. Nic víc, ale to je problém především těch rychlejších pasáží. V pomalých, valivých tempech už je cítit rozmysl a nějaké ty aranžérské kudrlinky, nicméně pocitu živého, kvalitního rytmika zdaleka nedosahuje… Asi největším přínosem novinky je vokalista Lukáš( jinak bicí- Romantic Love), který oproti předešlému skřehotalovi obohatil hudbu o mnoho nových poloh(občas vládne věru řádným murmurem) a stejně tak i barvou hlasu značně převyšuje svého předchůdce . Jako nevětší vliv Draco Hypnalis bych si směle dovolil označit Nocturnus, který je zde páchnout v mnoha postupech a pasážích, ale kytarista do toho dává svůj feeling, mnohem melodičtější, stejně tak jako basák Ivoš stále vyhrává jednotlivé riffy a snaží se basové party maximálně obohatit…Vlastně by to mělo být přínosem, ale já bych raději slyšel riffy postavené méně etídovitě, s důrazem na méně líbivých melodiích. S trochou nadsázky by šli DH označit jako jakýsi slovanský Nocturnus, lehce míchaný s atmosférou poslední desky slovenských mágů Depresy. Skvělým zpestřením jsou klávesy. Jsou obsaženy ve všech sonzích. Jejich devizou budiž snaha každou píseň obohatit barevnými zvuky, plochami a pokusy měnit atmosféru songů, což se daří. Na závěr nahrávky si oddechnete u symfonického outra s názvem Goda, značně relaxační… Jinak se nahrávalo opět ve studiu Poličná. Zvuk je krystalicky čistý, kvalitní a rozhodně není slabinou desky.
Shrnuto, podtrženo, jde o zajímavou, na české poměry nadprůměrnou věc. Fanoušci melodického, technického a symfonického death metalu budou mile překvapeni. Abro asi ne.

Track list: Gairn Cleansing June-Keys, Disharmonic Points…In Opening; Fortified Source Of Invisible Light:; Tombstones For Shapeless Kindred; Departed For The Cloud - Vaulted Portal; Portal For The Nocturnal Weavers Of Unrest; Green Cathedrals Painted By Silent Wings; There We Stand Bonded(Veiled I Stars); Goda

Draco Hypnalis