Autor: 60 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Flame of Loneliness

DIRTY GAME - Flame of Loneliness

Je tomu už pár měsíců nazpět, co dobříšská formace Dirty Game přišla na trh se svým debutem Flame of Loneliness, přesto recenze se zde z mnoha rozličných důvodů objevuje až nyní, čímž tímto vyslovuji malou omluvu. CD vznikalo mimo jiné za pomoci Ládi Křížka ve studiu Kreyson, zvukově je tedy ošetřeno slušně a poměrně profesionálně. Prvotní dojem ale trochu kazí amatérský obal, který nejenže je absolutně nicneříkající, ale ani se mi nezdá, že by nějakým způsobem mohl podněcovat fantazii. Což je škoda, protože po hudební stránce není Flame of Loneliness vůbec špatný materiál.
Stylově deska čerpá z několika zdrojů, které ale umně přetavuje do jednoho

review_1107_px3

konzistentního celku. Jednak jde o klasický heavy/power metal, reprezentovaný zvláště zpěvem Petra Dolénka, jehož hlasový projev častokrát svým zabarvením připomene i takové veličiny jako třeba Tobiase Sammeta (Edguy, Avantasia), včetně několika podobných melodických nápadů a typicky protahovaných koncovek a “bohatýrského“ frázování. Nebojí se ale ani obhroublejších vokálních hlubin (nutno však jedním dechem dodat, že ty za přesvědčivostí čistého zpěvu docela pokulhávají), čímž kapela jasně ukazuje svojí oblibu v melodickém death metalu a přibližuje se tak svojí hudbou k tuzemských kolegům Proximity nebo třeba starší tvorbě seveřanů Soilwork, mimo jiné i díky hitovým klávesovým aranžím. Obecně ale klávesové postupy nejvíce upomínají ke třetí výrazové podobě Dirty Game a tou je progresivní rock/metal - ať už jde o klavírní rejstříky typické pro Savatage, nebo výrazovou epičnost Fates Warning. Byl bych ale rád, aby slovo “progresivní“ bylo v podobných případech bráno hodně s rezervou, protože těžko může být stále progresivní něco, co se tímhle slovem označuje už asi 20 let.
Nicméně výrazově je repertoár kapely díky povedenému propojení všech těchto tří vlivů pestrý dostatečně a každý si v něm může najít to své, na druhou stranu

review_1107_px2

byla by lež, kdybych tvrdil, že album udrželo mojí pozornost po necelou třičtvrtěhodinku svého pobytu v přehrávači a proto bych napříště uvítal například větší propracovanost a chytlavost jednotlivých melodií a refrénů, protože předpokládám, že o podobné prvky šlo tvůrcům v první řadě. A byla by škoda, aby hudba s podobnými ambicemi zapadla jen jako “hudební kulisa“. Přesto jde o povedenou a na české poměry nadprůměrnou desku.

Dirty Game, melodic death metal, progressive metal, heavy metal