CRIMINAL ELEMENT - Guilty as Charged

7.5

Guilty as Charged je album dostatečně tvrdé i hravé. Něco zní jak srážka dvou naplno rozjetých trucků, něco skotačivě pohopsává. Za to můžou pravidelně se střídající hybné „punk“ (až crust) pasáže s těmi riffově silně deathmetalovými a grindově nasypanými. Na Guilty as Charged se totiž nikdo nefláká, zbytečně nezdržuje, vše odsýpá jak pří čórce v sousedském velkoskladu.

review_1188_px2

Criminal Element byla kapela tvořená členy Suffocation, Misery Index a Dying Fetus. Momentálně již jen posledně dvou jmenovaných, Suffomani Terrance a Derek již pouze dusí; Derek ale toto album ještě nahrával. Myslíte, že to na tváři CE zanechalo příznačné šrámy? Jasně že jo! Kriminálníci totiž zní jak punkovější Suffocation, grindovější Dying Fetus, thrashovější Misery Index a hácéčkovatější Napalm Death (Harmony Corruption). Ne, nebojte, tímto zkřížením nevzejde rozzuřený, okřídlený, šestinohý krokovýr, ale pořádně nasraní sígři, kterým právě cajti vlítli do ghetta, kde jim chtěj pobrat úrodičku. Už dlouho jsem totiž neslyšel k hudbě bandu takto korespondující jméno.

review_1188_px3

Tady na Guilty as Charged se totiž nikdo nefláká, zbytečně nezdržuje, vše odsýpá jak pří čórce v sousedském velkoskladu. Plán (i útěku) nesmí chybět! Skoro bych řekl, že hybnou silou jsou neuvěřitelně živé a překrývající se vokály Vince Matthewse, který horlivě a s vlastním zaujetím zpívá jako kdyby tyhle příběhy z krimu zažil a vyprávěl, jak to tenkrát bylo hustý, když je naháněli a při přelezu ostnáče tam Géba s brokama v prdeli zůstal. Ale není to tak úplná pravda.

Krom chytlavých kytar, více než zdatně sekunduje Adam Jarvis, který ale jinak hraje velice podobně jako v domovských Misery Index. Často střídá rytmy, hraje neuvěřitelně živě, ohromně úderně, dravě a přitom účelně a vždy reagujíc na podněty kytar a zpěvu. Ale vlastně jak on, tak celý band, je na Guilty as Charged komplexně živý organismus. A živý tak, že při poslechu cd vlastně mám Criminal Element přímo před očima na pódiu. Bubeník kývající hlavou ve zběsilých tempech, kytaristé házející svý pózy na lidi v pitu, basák v rytmu drtící struny svýho tlusto-drátovýho nástroje a běsnící vokalista rozhazující rukama a splašeně koordinovaně pobíhající mezi všemi ze strany na stranu. Zvuk kytar je ostrý a přímo řeže, basa kovaného zvuku perfektně nadčnívá, ta tady všeobecně pěkně barví celou muziku, škoda jen (na mě) maličko digitálnějších bicích, kdy některé z činelů zní až synteticky; odnesla to china.

review_1188_px4

Guilty as Charged je album dostatečně tvrdé i hravé. Něco zní jak srážka dvou naplno rozjetých trucků, něco skotačivě pohopsává. Za to můžou pravidelně se střídající hybné „punk“ (až crust) pasáže s těmi riffově silně deathmetalovými a grindově nasypanými. Nájezdy a zvraty některých skladeb jsou přímo Suffo vlastní, některé kusy Fetusácky skočné a některé až Miserácky sypou a kvapí. Proti uvedeným spolkům jsou ale Criminal Element death(rashovější), muzika je nasraná a s všudypřítomnou agresí je přímo stvořená pro naše pohybová ústrojí. Pro pogo tanečky, točení vrtulí i karáčo dancing. Běžte do toho, nová deska je, tuším, v přípravě!

P.S.: Americkou verzi tohoto alba vydali Sevared Records, tato evropská edice vyšla u našich Lacerated Enemy v digipacku a se dvěma bonusy, které jsou covery Exciter a Carnivore.