CHILDREN OF BODOM - Blooddrunk

CrusT
6.5

Poslední dobou mě hodně udivují ty enormní kvalitativní poklesy několika skandinávských veličin a kdysi zářících hvězd, které v minulosti udávaly směr, tempo a trend celému dalšímu pelotonu kapel, uhánějících v jejich stopách a snažících se zkrátit jejich náskok. Jedním a všeříkajícím příkladem za všechny budiž nová deska In Flames, kde skoro ani nenacházím sílu o nich něco dalšího psát. Bohužel Plamínci v tom nejsou sami, tenhle mor se šíří dál. Dalším nakaženým jest i jezerní družina páně Laiha, i když u nich musím hned zkraje dodat, že životní funkce zůstaly zachovány a ještě je poměrně velká naděje na obnovu zasažených tkání.
Nejpoškozenějším orgánem zdá se tzv. Centrum pro tvůrčí invenci. Nejde mi ani tak o nějakou explozi progresivity, a už vůbec ne o symptomy unáhlené „stagnacefobie“ a snahy o „vývojzakaždoucenu“, přeci jen tihle frackové od Bodomské louže si tu svojí poměrně originální metalovou formu dokázali během let uplácat do takřka dokonalosti, spíš mě štve, že novinka je (až na pár momentů) vlastně dost tvůrčně impotentní. Fakt mě zaráží, že i po spoustě opakovaných a skoro až násilných posleších mi toho v hlavě z téhle desky moc nezůstalo a neúmyslná ztráta pozornosti vůči právě přehrávanému kotoučku (toto berte pouze obrazně ;-) se objevovala až politováníhodně často.
Blooddrunk můžu směle označit za doposud nejslabší článek v bodomské diskografii a i s přihlédnutím k tradičně velkohubým hláškám doprovázejícím vydání většiny hudebních nosičů, upřímně nechápu, jak může někdo tohle album srovnávat s majstrštykem Hate Crew Deathroll. Prostě bych po těch letech čekal něco víc než několik kvapíkových rytmů, invence jak z několika zaprášených b-sidů a pasáží, které si jsou svou nudností podobné jak vejce

review_1010_px2

vejci… A to ani moc nepřeháním. Pověstná bleskurychlá sóla a souboje sekerníka Alexiho a klapkaře Janneho jsou tady samozřejmě opět zastoupena víc než hojně, ale žádných oslňujících spojení virtuozity s melodiemi jsem se tentokrát nedočkal (oázu v poušti jsem v tomto ohledu našel snad jen v duelu z Roadkill Morning a LoBodomy), spíš jen staré známé a čím dál tím míň nápadité běhy po hmatníku a klaviatuře… Proklamovaná agresivita a nasranost, která má z desky údajně prýštit, mi taky tep nijak nezrychluje.
Na druhou stranu, i přes raritní přítomnost výrazných nápadů (na každou skladbu je to tak 1 až 2 třicetisekundové pasáže) deska jako celek splňuje něco, co lze pro kapelu jejich formátu stanovit jako určitý kvalitativní standard a jen proto nesahám po ještě nižším hodnocení. Jako důkaz, že to jde, když se chce (nebo když to samo leze?), nelze nezmínit Tie My Rope, která, jako jediná z celé té novinkové porce, obsahuje nejméně hluchých míst. Kontrastně vůči tomu pak taková Banned from Heaven vyznívá na desce jen jako jakýsi pomalý song „z povinnosti“ (dodejme, že hlavní kytarová melodie není žádný tribut, ale přímo transparentní plagiátorství Hypocrisy) a svým předchůdcům Angels Don’t Kill (z Hate Crew Deathroll), natožpak Everytime I Die (Follow the Reaper) nesahá ani po kotníky.
V takových chvílích už zklamanému fanouškovi nezbývá nic jiného než upnout veškeré naděje na bonusy v podobě předělávek cizích skladeb, ve kterých Children Of Bodom vždycky vynikali a dokázali je šikovně pojmout. No nebudu to natahovat, ani tady žádná sláva. Neslyšel jsem tu překopávku od Suicidal

review_1010_px3

Tendencies, ale Kenny Rogers, Stan Jones, ani Creedence Clearwater Revival se nezdají být v jejich podání zrovna tou nejvhodnější volbou. Určitá atraktivita sice už sama pramení z toho, kolik zajímavých možností skýtá tvorba těchto jmen pro metalovou kapelu a jak je lze vtipně obléknout do kovového kabátku, respektive do CHoB mundůru, a je pravda že spojení metalu s country/western music, případně s různými jejich psychedelickými variacemi z 60.let je zatím ještě vážně docela neotřelý a důmyslný nápad, ale na covery z minulosti, jmenovitě hlavně bodomácké podání Ramones (Somebody Put Something in My Drink) nebo nedávné skinheadky Britney (Oops!…I Did It Again) to fakt nemá. No, i když… taková kredencovská Lookin‘ Out My Back Door s excentrickými banjo sólovými výpady jak od naspeedovaného Ivana Mládka má rozhodně taky něco do sebe!

Crust - 17.12.18 12:10:07
za mě cajk... kdyby to vyšlo před 13 lety místo Are You Dead Yet, tak je to pecka :) btw poslední 2 alba (a novinka se asi zařadí po jejich bok) jsou povedený navázání na cestu, z který před těmi 13 lety uhnuli...
brutusáček - 16.12.18 18:48:42
oni ještě existujou?
k.eight.a - 16.12.18 01:53:34
Po osmi letech jsem se vrátil sem, protože jsem slyšel novej singl CoB a nechalo mě to chladným ... Ale ta diskuse tady o tom, co nás oslovovalo před lety a jak se vyvíjíme. Já třeba až na výjimky nemůžu říct křivé slovo na to co mě oslovovalo před lety. V devadesátých let jsem jel na tom, co bylo na novácké hitparádě ESO. Samozřejmě ne všechno co tam frčelo se mi líbilo, ale to co mě tehdá bavilo mě neuráží ani dnes. Něčemu se sice zasměju, ale sračkou bych to asi stejně nenazval. Samo už to nesjíždím, jsem vkusem úplně jinde ... Ale ty věci byly pořád dobře složené a chytlavé. Taky si myslím, že každého vývoj může být jiný, včetně reflexe toho na čem v minulosti ujížděl. V tomto směru jsem na tom stejně jako CrusT.
DW - 14.08.10 10:03:25
To máš pravdu jenže tehdy jsme byly anonymní děti, který si svý ještě trochu stupidní mozečky nevylejvaly na internetu a nesraly tím ostatní:).. Podle mě se COB do skate metalu dostali trochu i přes Margeru a jeho přiteplený Viva La Bam. Ale těžko říct no
CrusT - 14.08.10 09:39:32
DW: aha, já myslel, že už si psal review na BA gig :-) ale řek bych, že s odstupem času je Hate Crew.. lepší než Follow... s těma dětma rozumim jak to myslíš, to samý je i případ In Flames, udělali z toho prostě takovej skate metal...na druhou stranu většina lidí začala poslouchat metal jako (ještě skoro) děti, ne? :)
DW - 13.08.10 22:40:27
Mě se neptej, poslední album, co mě od CoB bavilo je Follow The Reaper, tedy 10 let starej štych. Pak to začaly poslouchat děti a kinder metal jak hovado. Škoda jich ale prachy sou prachy
CrusT - 13.08.10 17:27:30
nějaká věcnější kritika by nebyla? v čem to bylo tak hrozný?
DW - 12.08.10 17:48:57
Ke sračkám se přidávám. Děs a hrůza..
CrusT - 10.08.10 13:44:44
no jsem zvedavej na ty reakce po Brutalu :)
Morbo - 10.08.10 13:23:08
Nepochybuju, že zrovna on by toho i byl schopnej.
- 10.08.10 13:14:29
Co to tu melete za s*ačky ku*va něco proti Blooddrunku?!!! >..
D. - 12.05.10 16:18:29
:DD typek v tom ma jasno :)
CrusT - 12.05.10 16:16:53
ma pravdu, jak vubec muzete zit? vy moderni sraci...rimskou legii bych na vas poslal
DW - 12.05.10 16:12:29
Výživná záležitost z dnešního průletu metalopolí u Alestorm: "Paci sa mi ten piratsky spev,texty aj muzika :D ...mam rad taketo specificke veci ako Korpiklaani,Diablo Swing Orchestra,Alestorm,Whispered,SatanaKozel,Tuatha De Dannan,Epica,Turisas a to su len take známe inak by som ich musel spomenut neskutočne vela a to sa mi ani nechce nad tym zamyslat preto som neuviedol asi najlepšie priklady :D ...Proste je to premna originalne a milujem kombinacie ludovych nastrojov,klasickej hudby,orchestrov,stredovekych melodií a podobne s metalom nič lepšie premna nemoze byt!Preto je Alestorm premna dalsou zaujimavostou do zbierky..A kdo nema rad Korpiklaani nemoze snad ani zit ty vole to snad len ty moderný srači :D"
bizz - 12.05.10 16:02:56
DW, jsi vrah!!! :DDD
DW - 12.05.10 15:34:26
Xena je kůl jak hovado, včera dobíjelo 5 Řeků maketu Tróje 1:1 ve který bylo asi 15 komparzistu. Masakr.
D. - 12.05.10 13:53:59
CrusT: jasny. v podstate souhlas. nema cenu slovickarit :)
CrusT - 12.05.10 13:25:20
no minimalne bych o Xene neprohlasil, ze je to sracka a kokotina...jasne, je to jednodussi, pro urcitou cilovou skupinu, clovek se vyviji a preferuje casem uz neco jinyho, ale porad mam v pameti co se mi na tech vecech libilo a to se v podstate nemeni, i kdyz uz to nezeru tolik jako driv. Stejne jako jezdeni anglicakem po koberci a staveni Lega, proste to k tomu vyvoji patri a neprijde mi ze je Lego kokotina a jakej sem to byl ale malej kokot, kdyz si stavel kosticky a pandulacky na sebe :-D ten princip je stejnej, proste nevidim duvod to zavrhnout, je to soucasti myho ja... *konec lekce psychologie ;-)
D. - 12.05.10 12:02:09
CrusT: to je zajimave tema tohleto. podle me fakt, ze je clovek kokot by si mel priznat skoro kazdej :) je vporadku, ze veci co se cloveku libily v 15 letech driv uz te tedka treba neoslovi. zkus to vztahnout na jine veci nez hudbu. chces snad obhajovat treba... nevim... Xenu, jak je bozi, protoze te to sesmahlo ve dvanacti? myslim ze ne. stejne tezko si dokazu predstavit jak obhajujes ze nejlepsi zabava je jezdit s anglicakem po koberci a napodobovat pusou zvuk motoru. priznat ze jsi mel driv rekneme naivnejsi a min ambiciozni zebricek hodnot, at uz v hudbe nebo cemkoliv, svedci o tvem osobnim rozvoji. trvat na nezralych nazorech, ktere jsi mel pred 10 lety svedci z meho pohledu o opaku (bez urazky). tim samozrejme nechci rict ze by mel clovek automaticky zavrhovat veci ktere mel rad driv, ale je dobre se k nim obcas vratit, prehodnotit je a pripadne uznat ze je kokot a sjizdel nakou sracku :)
bizz - 12.05.10 11:02:25
Manowar maj nahodnou silny veci v diskosce, a ted bez lolu. neco na Sign, Fighting - Kings - Triumph to je triumvirat, pak to slo do kopru, kdy si od ty doby vystacej s jednim riffem a sborem na cely album. prvni Bodom Something me bavil, to jsem v ty dobe cubrnel
bruth - 12.05.10 10:58:32
a jsou dementní dodnes
CrusT - 12.05.10 10:27:49
Morbo, nevim, co ti na Follow the Reaper prijde jako kokotina, je tam spousta skvele napsanejch pisnicek, na kterych frcim dotedka :-) oproti treba Spawn of Possesion je to jednodussi, oproti Metallice slozitejsi, tohle je relativni a ja stejne neposloucham hudbu kvuli tomu, abych si honil nad tim, jak je prekomplikovana. Pokud se nejak posluchacsky vyvijim, tak si spis rozsiruju zaber, nez abych opoustel ty puvodni a presedlal komplet na neco jinyho. Kdybych poslouchal kokotiny, tak bych vlastne priznal, ze sem byl kokot? :-) zrejme ma ten vyvoj kazdej trochu jinej, me treba Manowar prisli dementni uz v dobe, kdy jsem nejvic ujizdel na Helloween a Gamma Ray...
bruth - 12.05.10 09:43:59
burzum!
DW - 12.05.10 09:40:05
v roce 98 vyšlo something wild, 99 hatebreeder a 00 follow the reaper. Na tohle mám talent :))
Morbo - 12.05.10 09:25:47
Naopak mi přijde trochu pokrytecký, když někdo zarytě obhajuje něco, co zbožňoval, když byl malej. Já taky eště nedávno plival na nový alba COB a řikal, jak ty starý byly super. Jenže to jsem je už asi 8 let neslyšel. :) Takže co je pokrytectví?
Morbo - 12.05.10 09:17:42
Tak já si třeba teď poprvý po asi 8mi letech poslech "Follow The Reaper" a naprosto jsem žasnul nad tim, jak je to o ničem. Jak je to šíleně laciný a prázdný. Docela jsem se i omluvil novejm album COB, protože nejsou o nic blbější. Jen jsou prostě jinak blbý. Naprosto nepochybuju o tom, že kdyby "Blooddrunk" vyšel v roce 98, tak bych z něj chcal uplně stejně jako onehdá z Follow. A kdyby naopak Follow vyšlo teď, tak bych se smál tomu, jaká je to hovadina a řikal si, jak šli COB ke dnu. Nechápu, co je na tom pokryteckýho. Tehdá mě to chytlo, protože to byla jednoduchá, tvrdá a rychlá melodická muzika. Ideální pro můj tehdejší posluchačskej vývoj. Je ale přece naprosto normální, že po osmi letech mě to naprosto přestane oslovovat. Proboha vždyť eště pár let před Follow jsem hltal MANOWAR. Je snad pokrytecký, že už je nehltám? Samozřejmě, že mi ukápne slza dojetí, když tyhle alba svýho dospívání slyšim. Ale prostě jsou to kokotiny. :)
DW - 11.05.10 22:38:31
no teda... :D
CrusT - 11.05.10 21:37:51
clovek se sice meni a vyviji, ale v tehle pripadech mi to u lidi prijde spis jako poza... tak to totiz dopada, kdyz nekdo hudbu posloucha kolenem a jenom proto, ze je zrovna in a nevi vlastne ani proc to posloucha... ja si nevycitam nic, ani to, ze jsem ve 12ti ujizdel na Mambo no.5 ;-)
DW - 11.05.10 20:41:48
Ale je fakt, že já sem se třeba rychle (to ještě před patnáctkou) stočil k death metalu a tam si pak není moc co vyčítat, žejo:)
DW - 11.05.10 20:36:48
nebo hudební vývoj.
CrusT - 11.05.10 19:41:19
po jaky dobe, vzdyt jsou to jenom 2 roky, to se mi prece nezprehazej hodnoty naruby... kdyz se mi neco v hudbe libi, tak vim proc a proto se mi to libi vetsinou navzdycky, max. se mi muze zacit libit neco, co se mi driv nelibilo :-) nechapu lidi, co nadavaj na to, jaky v 15 letech poslouchali sracky, bud je to jejich vlastni demence, nebo pokrytectvi...
DW - 11.05.10 19:11:01
resp. za pár určitejch :))
DW - 11.05.10 19:02:39
fakt si na tom stojíš i po takový době:)? Já bych si často za starší věci většinou pár plácnul..
CrusT - 11.05.10 17:05:33
Tomasi, omlouvam se za svoji zoufalost, mozna jsem z toho alba docela i zoufalej byl :-P pokud tam citis pokusy o originalni recenzi (ja ne) a sere te to, kup si Spark :-) DW: ja myslim, ze jsem to tam vypsal, za co, nechce se mi to cist :-) treba za zvuk, za par dobrych songu, povedeny covery a par super napadu v ostatnich pisnickach. Rihanna tam neni, ale meli ji nahrat, povedla se jim :-)
DW - 11.05.10 16:48:30
tyvoe tohle album je fakt odpad a nevim za co 6. Za Rihannu?
bruth - 11.05.10 16:13:57
článek se podle mě číst dá, deska nevim, když už childreni tak starší desky...
Tomas - 11.05.10 13:45:47
Zoufalej trapny pokus o originalni styl zplozeni recenze.. Podle me se album poslouchat i docela da,ale tento clanek se moc cist nedal.
CrusT - 05.03.09 09:17:26
prave ze metal to byl vic predtim, ted ten narez berou i z nakyho skoro az (thrash)coru, nebo co...
bizz - 05.03.09 08:10:47
vic hospodskym narezem? vic metal, min cukrkandlu? ;)
CrusT - 04.03.09 19:40:07
k8a: No na to, zes to slysel jen z mobilu, tak je tvuj postreh spravnej. Pritvrdili, to jo, ale zaroven to cely soupli i trochu jinym smerem a nemyslim, ze zrovna spravnym...
k.eight.a - 04.03.09 19:22:43
Já to slyšel z rychlíku (asi 3 songy od kámoše z mobilu v hospodě) a chvíemi mi to přišlo jako jiná kapela - hodně přitvrdili. O invenci nic psát nemůžu, na to ten brieflisten nestačil.
killer - 16.05.08 12:56:32
ja teda osobne deticky od bodomu nejak extra nemusel nikdy a mam doma tusim jednu starou desku kterou si obcas pustim ale nejak sem se nikdy po nich nepidil a pokud rikate ze to stejne zadna pecka nejni tak ani pidit nebudu:-))
CrusT - 13.05.08 15:11:11
to jsou veci...a ja jsem si rikal, ze by se Louza na ChOB vysral? to je divny...a ono je to tam den po nas ...ze by nahoda? kazdopadne nazory skoro shodny, az na (nektery)jednotlivy songs...
bizz - 13.05.08 14:02:55