Autor: 67.5 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť

CHECKPOINT - Promo 2005

Tak přesně tyhle recenze na neplnohodnotné nahrávky nesnáším. Většinou se jen jedná o jakýsi (často šílený) výkřik ze tmy, kterým kapela oznamuje, že vůbec je, ale jak má ksakru člověk ze čtyř písniček kapelu smysluplně ohodnotit, když každá z nich je trochu jiná? Abych se z toho vykroutil, vemu to spíše informativ-ním způsobem, který stejně promo má plnit a vězte tedy, že CheckPoint to dali dohromady teprve léta páně 2004 a poměrně slušně se nejen na pražské scéně zabydleli

review_518_px2

a koncertují. Také začli sbírat úspěchy z nejrůznějších soutěží vyhledávající mladé talenty, ale těžko jednoduše říci, že je to jen NU, když někdo by to nazval třeba crossoverem. Identifikovat se ale v ChP dá emo (CheckPoint), snad punkrock (Není to stejný - pro mě asi jediné slabší místo nahrávky, protože se jedná o takovou zábavnější skočnou zpěvnou věc), hardcore, metal či pro někoho snad i metalcore, i když to už by byla jiná vesnice. Rozhodně je to ale moderní, tvrděkovové, melodické a chytlavé – tedy tak, jak to má v podobném ranku být.
O to se starají dvě kytary, které jsou dobře rytmicky zpracované stejně jako samotné skladby a rytmika, vskutku. Vše je založené právě na kontrastech oné melodičnosti a tvrdosti, stejně jako tomu je i u zpěvů, kterých je zde hnedle od obou pohlaví – a dokonce mám pocit, že ač tím druhým vokálkem je hlásek Irenky, nijak mi nepřijde, že by hudbu změkčoval (zkrátka to má vox duo šikovně vymyšleno). A jestli se zpěvy jakkoli proplétají, doplňují a vytvářejí jasně definované a zapamatovatelné linky zpívané v naší mateřštině, která zde zní výborně (chválím i texty), a jsou v ChP samozřejmě tím vévodícím, tak kytary zase

review_518_px3

kontrastují na Kubových zasekávaných rytmizovaných paternech (jo, má to groove!) a ToMovým podbarvováním třeba brnkačkami a využíváním PODíku. Když ale spojí síly dohromady, tak to jó slušně drnčí!
Co víc? Těžko říct :) Určitě všem doporučuji shlédnout kapelu naživo, protože především na pódiu se většinou projeví ta skutečná síla, jenž v tělesu hudebním třímá - o to víc, když se při daném stylu jedná vyloženě o živou kapelu. A i když CheckPoint nejsou žádney nátěr jako třeba Slipknot, ale zařadil bych je někam k Adema, Papa Roach a třeba Crazy Town (CheckPoint), opravdu se nejedná o žádnou sračku, na jaké jsem z našich luhů a hájů zvyklý.

Checkpoint, nu metal, rock