Autor: 85 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Perfect Pitch Black

CAVE IN - Perfect Pitch Black

O kvalitách Cave In, mám dojem, nelze příliš pochybovat, ať už rázně jad(e)rně bubákovali, či nám až popově hladili vlásky. Panáčky lze označit za velkou kapelu a

review_568_px2

bezpředmětně si to zaslouží, nemálo klenotů zanechali na své hudební pouti. Poslední zastávkou se stalo řádně černé místo, kde si vzájemně na potvrzení jednoty podávají ruku deprimované emoce s uřvanou rebelií. V první řadě to řeknu na plnou hubu a bez jakýchkoliv vytáček: „Kucka nám přitvrdili!“ V druhý řadě přidám, že hlavně díky tomu, že Stehen Brodsky začal opět pořádně řvát. Každá tma-vě natřená nálož vybuchuje intenzitou různou, a to je jedině v pořádku, jelikož koho by pořád bavilo si utírat krev z obličeje – znič tu protivnou emo slzu. Ha ha ha, šaškové jsou dávno mrtví. Cave In jsou nadmíru příjemní hostitelé, proženou vás ostrou pálenkou, která nutí řvát, prolejou vás do brzkých ranních hodin, kdy melancholie nakazí i toho nejoptimističtějšího opilce. Naštěstí druhý den nebolí hlava a ani vás nepříjemně nesvazuje morální pochybnost nad vašimi včerejšími činy. Musím se zastavit u zpěvu, který je samozřejmě parádní v jakýchkoliv polohách, něžný - čistý, nasraný – energický, osvědčená kombinace uspokojující obě choutky najednou. To by nebylo až tak výjimečné, avšak síla, která se zabodne do příslušné oblasti mozku, má moc, přinutit vás si přinejmenším pobrukovat, v lepším případě si pořádně zanotovat – obzvláště na místech kde se soustředí vetší

review_568_px3

množství lidí to může jářku znít podivně (ukrutní extroverti jsou ve výhodě). Cave In byli vždy zručnými muzikanty a nic nenapovídá tomu, že by se to změnilo, i díky zvuku je na Perfekt Pitch Black znát, že se o hudební zážitek nemusíte bát. Rock, metal, hardcore, avantgarda, sakra, dyť je to jedno, pořádná porce skvělé muziky. Nic náročného (na výsledný poslech), ale natočte to. Hudba, co se dá vnímat pořád a pořád. Máš déčko, Cave In tě vyléčí, máš nezdravě pozitivní přístup k životu, Cave In tě vyléčí, Cave In lze aplikovat na všechno. Miluju Cave In, jsem Cave In. V černotě lze objevit vypalovačku The World is in Your Way, meditativní zkroušenost Off to Ruin, tvrdě na věc jdoucí Trepanning, nadpozemskou Paranormal – žel maličko zkaženou svou tvrdohlavostí v opakovaní úchvatného ústředního motivu, popovinu Down the Drain, dunivou rockparádu Droned, skoro instrumentálku Ataraxia – jakýkoliv bůh žehnej Americe, konečně instrumentálka, která se dá poslouchat, hoši máte u mě velké PLUS, vyzpívanou Tension in the Ranks, opravdu křičící Screaming in Your Sleep. Juju, Cave In pořád jedou a lze předpokládat, že je jen tak něco nezadrží, aspoň v to doufám.

Obzvláště příjemnou skutečností je možnost poslechnout si celé album a to na této internetové adrese: ://perfectpitchblack.com. ..::.. 8.5/10

• Rated 8.7 out of 10.
additional_review_3940_73_px4

No ju, Cave In si na novince pořádně vyhodili z kopýtka. Přitvrdili (nejen co do notičky), začlenili pár nových prvků (třeba grunge, nebo stoner v Trepanning, v tajemné Off to Ruin by se možná dalo mluvit i o Toolovských pochodech, popkuje se v kytarofce Down the Drain a smutnější Tension in the Ranks), ale především nezapomněli na to, co CI dělá CI (nepléct s CI5). Samozřejmě se nezapomnělo ani na Antennu a to třeba, jak uvádí VQ, nadpozemskou Paranormal s úžasným zvratem vně skladby. Nemohu nezmínit skvost v podobě vygradované Ataraxie a rozmáchlé poslední rozhoupané pecky Screaming in Your Sleep. Překvapující je pro mne hojné využití zvukových stěn kytarových či kláves a účast nařvaného vokálu.

Aktuální Cave In jsou prostě stále stejně líbezní, ale navíc kopli do vrtule a nahustili do novinky opět plno výbušné energie. A to se jim, myslím, vyplatilo!