Autor: 79 Uživatelé: 53 Tvé hodnocení: hodnoť
Inflikted

CAVALERA CONSPIRACY - Inflikted

A je to tu! Bratrská Cavalérie je zpět! To, co si po odchodu Maxe v půli devadesátých let z rodné Sepultury mnoho skalních fandů přálo, se vyplnilo po dlouhých 12 letech. Igor a Max pod jednou střechou. Ke spolupráci si přibrali ostřílené harcovníky Marka Rizza na kytaru ze Soulfly a francouzského basového běsniče z Gojiry Joe Duplantiera.
Inflikted se původně měl jmenovat celý prvotně čistě Igorův projekt. Aby se

review_1007_px2

předešlo možným problémům s autorskými právy, dodatečně se mu dostalo názvu Cavalera Conspiracy. Paradoxní je, že pokud chcete vědět, co se tu hudebně kutí, název vše plně vyjadřuje. To, co oba z bratrů předváděli v minulosti společně i samostatně, se na desce Inflikted zdatně zúročuje. Je to především album vyzrálých muzikantů s puncem nostalgie i moderně pojatou produkcí. Volba Maxova spoluhráče ze Soulfly Marka Rizza i Joe Duplantiera z Gojiry se jeví jako účinná. Perfektně zúročené muzikantské zkušenosti. Skladby určitě prveplánově nevykrádají Sepulturu, Soulfly nebo Nail Bomb, cítíme však stále doutnající uhlíky jejich všeobjímající přítomnosti. To je asi také pravděpodobně největší ‘Slabina Alba‘(*) pro nás rýpaly. Typicky jednoduše živelné a přesné Igorovy bicí, nezapomenutelný a nepřeslechnutelný Maxův hlas, měnící se rytmika, tempa a nálady ve šlapavé muzice. Navíc bratři Cavalerovi sice v moderním zvukovém obalu, přesto vykročili spíš zpět k tradičnímu pojetí thrashe, jaký pomáhali formulovat. Na albu klasicky vévodí tlumená éčka (znalí budou vědět). Zvuk je čitelný, čisťounký jak vyvařené plenky, prostě se tu nic neztratí, každý detail vyloženě vynikne. Nechybí kvalitní nápady, zpěvné refrény, hardcore, či punkové výpady, zadumané mystické pasáže, melodické změny a vůbec vše, co je evidentně směřované na rozvlnění mániček, skalpů i pleší na živých vystoupeních. Pražádné pseudointeligentní či snad vyvoněně technické machinace se nekonají. Co tedy čekat??
Na své by si hlavně měli přijít fandové snad všech alb této rodinky. Otázkou pro někoho asi zůstává, na kolik to je ze strany bratrské dvojice kalkul a na kolik jejich přirozená hudební cesta. To ať si raději srovná každý sám. V rámci tvrdé

review_1007_px3

rockové hudby jsou jména Max a Igor Cavalera zaslouženě vytesána na mramorých deskách nejednoho fandy i publicisty. Deska Inflikted je poctivým holdem všemu, co Cavalerovi v minulosti vytvořili, ale i příslibem, že laťka zůstane stále nahoře. Jasně, tohle není to album, které boří i tvoří hranice, ale stejně zasalutujeme!

*) Slabina Alba – slabina bílá (latinsky, pozn. autora)

Cavalera Conspiracy