BLOOD RED THRONE - Affiliated with the Suffering

cannibal.X
9

Tahle recenze bude o nové desce Blood Red Throne. Nechci aby byla krátká, ale jinak to asi nepude, protože Blood Red Throne (BRT) je hodně rychlá skupina!!! Takže kdož neznáte BRT a jste death kovový fanoušek, vězte nevěste (haha), že děláte velkou chybu.
Jedná se o projekt panů : DODa (ne ten papoušek vy magoři, norský O neumím napsat) - m.pila, Erlenda C. - basss-vidlička, Beista (tywle, nemůžou se všichni ti volové ze Skandu naučit německy nebo anglicky, furt je to něco mezi tým a oným) - škopky a necky, Mr. Hustlera (vtipné) - blitky, deathové krákání, dušení, suffokace někoho jiného - pravděpodobně Hamburgerem či čím a jiné podobné přednosti lidského hrdla, a na závěr toho posledního, zřejmě nejworkholičtější osoby hned po Peteru Tägtrenovi, pana Tchorta (sympatická přezdívka, pro slovany velice příznačná, ale Tchort není slovan ale nor (bůhví jestli se cítí jako viking) - kterýžto mistrně ovládá svojí m.pilu ve skupině BRT a myslím že všude jinde taktéž!!!!!!!!!!
BRT mají na trestním rejstříku už jednu desku, která znamenala uvedení do varu death kovem se Slayerovskými tempy a riffy, celkově to album vyznělo jako kdyby se Slayer zbláznili, nazvučili jinak kytary (jinak ve smyslu brutálněji, ale to už asi nejde) a začali hrát death kov tak, že by změnili taktová rozpoložení a Araya by hudroval HUHLY HUHLY HŮ!!! Na nové desce nedošlo k ničemu novému, pořád ten starý známý bullldozzzér poháněný lidskými těly, které se mu podaří přejet... jojo, hned první poslech nebudete dělat nic jiného než sedět na zadku a klepat hlavou do 6/8, 4/6, 4/4 taktů pro chytlavá intermezza, po kterých se bojíte co příde (už se těšim na jak to vyzní na koncertě jestli se tam dostanu...), nádherným příkladem jest 7 a 8, které na desce zkušené death kovaře možná pouze potěší, nezkušené ovšem dostanou a na koncertech úplně rozšmelcují...!!!
Sám pan Tchort se v rozhovoru s nejmenovaným časopisem vyjádřil, že : "takovej zvuk jako máme my, nemá nikdo a každýmu s nim nakopeme prdel", no víceméně, vícmíň (pardon paní profesorko) je to i pravda, kytary jsou fakt dost dobře kulajzně nazvučeny a hoblují jak duo PAT a MAT (nepřekonatelní, milujete nová pokračování tak jako já?!), při druhém poslechu se vám udělá hodně nevolno pokud se budete snažit zahrát některý z kousků BRT na kytaru (vlastní zkušenost), obecně se vše točí okolo D-silových a zmenšených akordů, mollově melodických (ale to jen velmi zřídka) a zlověstných vyhrávkách (zlověstná budiž: d-dis-gis-f v pozadí ddtš ddtš... tscc tscc /to je činel/ a zase... pak čtyři obtáčky /díky k8/ jako kafemlejnek a intermezzo, které jsem už popisoval, a pak zase bum bum drrrn drrrn), prostě skvělá zabíjející konstrukce, která nemá s death kovem ve stylu Godless Truth (takže českou amerikou) nic společného. Bicí fakt jedou a svíraj atmosféru hrozně hustě (to když jsem to slyšel poprvé tak mi to tak přišlo), breaků nic moc a když tak jenom do jiného smrtícího kolotoče viz. Slayer!!!
Sóla jsou asi tři nebo čtyři, nevím přesně protože deska opravdu utíká. Začne 1, pak upoutá vaši pozornost asi nejchytlavější věc 3, pak musíte pořád dávat pozor, aby vás deska nespláchla - moc nezahltila (z čehož vznikají ty pocity nevolnosti) a je tu 7, 8 a 9 a hele už je konec... u devítky možná budete trochu rozpačití, je tam jeden Tchortovský riff, který bych spíš zařadil do první desky MyrkSkog než do Tchortova smrtícího projektu, ale to je jen vaše věc, jak se vám to bude poslouchat. Mně osobně se to líbí a připomene mi to, že BRT jsou z Norska a ne z momentálně nacistické Emeriky!!! Tak, jo ještě jaxe to jmenuje... ta deska... jmenuje se Affiliated with the Suffering a je k dostání u M.A.B.ů, osobně vám doporučuji abyste si koupili raději tuhle než tu starší... skupina totiž jenom přidala na rychlosti a zlověstnosti (ať žije Sinister, ten náš...)!!!
Smrt kováři neprohloupíte, ostatní nevim…