BENEATH THE MASSACRE - Mechanics of Dysfunction

recenze
d_m_c
Hodnocení:
9.5

Čtenářům MJC již dobře známý kanadský válec Beneath The Massacre přichází s novou deskou, lépe řečeno s debutní deskou, jelikož předchozí počin Evidence of Inequity bylo pouhé EP. Nikde není nic jisté, ani v death metalu (vzpomeňte, jak nejednoho člověka zklamali poslední Cryptopsy), ovšem v případě Beneath The Massacre jsem si u jedné věci téměř jistý. Jestli tahle banda neztroskotá na personálních problémech nebo se u některých členů neobjeví vážnější mentální poruchy, které by měly za důsledek radikální změnu stylu, vyroste z Beneath The Massacre jedna z nejlepších brutal death metalových kapel. Že na to mají, mě definitivně dokázali právě na novince Mechanics of Dysfunction.

review_801_px2

Kdo zná předchozí EP, nebude s otevřenou hubou čumět na intenzivní sypačky, technickou preciznost, melodickou variabilitu, to všechno totiž zná již právě z Evidence of Inequity, ovšem určitě ho překvapí (lepší výraz bude potěší) fakt, že ve všech těchto směrech šli BtM ještě dále, nezůstali stát na místě a je zatraceně slyšet, že na sobě tito agilní mladíci makají. A že tvrdá práce nese ovoce, není jen pouhá fráze, v podobě této parádní fošny držím v ruce důkaz. A pro ty, kteří snad Beneath The Massacre ještě neměli čest poznat, jen dodám, ať se připraví skutečně na tu nejvyšší kvalitu, tohle je death metal par excellence.

Hlavní zbraní BtM není ani tak technická namakanost, která v konkurenci Spawn Of Possesion nebo Necrophagist už ani nepřekvapí (i když o instrumentálních schopnostech těchto hudebníků debatu vést nemusíme), jako spíše specifický přístup k melodiím a ke kompozici skladeb samotných. Jejich struktura je velice promakaná a smysluplná, mě vyhovuje naprosto báječně a rafinovaná melodika a vůbec kytarová hra posouvá BtM zase o kousek výš k deathmetalovému Olympu. Super škopky dodávají materiálu ten správný šmak a u ultrarychlých sypaček srdce jen plesá (nemohu nevyzdvihnou parádní nazvučení škopků). Precizní kombinace rychlosti, techničnosti, ale i melodičnosti je to, co zdobí Beneath The Massacre nejvíce. Byl by smrtelný hřích instrumentálně takhle nakoplý matroš zazdít jalovým vokalistou, ovšem i v tomto směru si BtM vše pohlídali a naopak bych řekl, že zpěv je na této desce jedna z nejlepších věcí. Na druhou stranu těžko vyzdvihovat jednotlivé složky hudby, bylo by to i nefér, protože každá se podílí stejnou mírou na celkovém vyznění. BtM není kapela šíleného bubeníka a jakž takž zbytku, ani kapela namakaných kytaristů a jakž takž zbytku, je to kompaktní celek, který je vyváženě tvořen jednolitými elementy. Rytmická sekce je vskutku zajímavá, není nouze o hyperklepačky á la Origin, ovšem většinou nevydrží příliš dlouho v jedné poloze,

review_801_px3

neustále se zasekává, pauzuje, jeden zvrat za druhým, vše v neskutečné rychlosti a intenzitě. Krom mega rychlých pasáží se dokáží BtM opřít i do těch těžkotonážních, valivých, které za pomoci intenzivního, naléhavého a krásně hlubokého vokálu tvoří opravdu pořádně silný válec (třeba hned v druhé Society’s Disponsable Son).

Mechanics of Dysfunction je kompaktní deathmetalové dílo, které nemá výraznější slabá místa. Je perfektně nazpívané, má perfektní produkci (!!), technická ekvilibristika jde ruku v ruce s melodikou, i když zde potřeba zdůraznit jeden důležitý fakt: Nejedná se o samoúčelnou, řekněme chytlavou a výraznou melodiku, možná až na pár výjimek, kdy jsou kytarové motivy trošku jasnější a přímočařejší, tím pádem i výraznější (což mě osobně nevadí ani v nejmenším, vždyť jak miluju chytlavou a výraznou melodiku zabalenou do brutálního hávu - Neuraxis), ale myslím si, že jsou to skutečně spíš výjimečné pasáže, jinak je Mechanics of Dysfunction sice deska velice melodická, ovšem melodie jsou rafinované, ukryté v tom valícím se celku a hlavně zůstávají brutal. Důležitý fakt je i ten, že technickou zdatnost kapely skvěle vyvažuje skladatelský um, protože vaše virtuozita vám bude na prd, když nebude schopni napsat smysluplnou skladbu. To ovšem Beneath The Massacre schopni jsou. Na novince jich napsali rovnou deset a já jim za to tleskám.

vitrail
Hodnocení:
9

Nevím, neznám, ale poslouchám rád. Jen tak na okraj slyším INTERNECINE, CRYPTOPSY, SUFFOCATION, no jednoduše jedna báseň zdá se. Už na jejich webu jsem si všimnul, že z textu o kapele je možný snadno pochopit, co budou chtít hrát. Dokonce tu padla zmínka o THE DILLINGER ESCAPE PLAN, co se týče evidentně rytmizující sekce týhle kapely. V rytmice se samozřejmě všichni snaží uchopit neuchopitelný, ale i když jsme to už určitě někde slyšeli, když se to umí jako tady... Ten olgoj chroploj za mikrofonem by se klidně snad i přetrhnul, jen aby si mohl pravidelně zařvat z plna hrdla. No na mě to působí jako strojema zahraná muzika s docela hutnou dávkou odlidštění. Pochopte, zní to jako zatraceně industriální výplach a na můj vkus tam ty lidi za nástrojema nějak málo cítím. Ale třeba je taky možný, že mi blbne hlava a věci se mi trochu zkreslujou. Maj to hrozně a hrozivě vymáklý až mi z toho slechy praskaj, že by tu byly skladby tak drásavě pěkně zahraný na pomezí death/grind? Asi jo.

Beneath the MassacreTen track číslo 5 je moc hezky tak nějak vopleskanej vlimava ze Švédska, konkrétně MESHUGGAH, a nechybí mu vůbec nic. Ve výsledku to v kontextu se zbytkem alba vyzní jako by si tohle představení chystali pořádně až na další album. Tahle nejkratší pecka celý desky nemá ani jméno, je to snad takovej bastard nahrávky, co na mě zapůsobil skoro nejvíc? Asi jo.

Takže pětka rozetnula album na dvě půlky, pomalu se nám to přelejvá a kytary brousí po vzoru NECROPHAGIST po stupnici nahoru a dolů, vyluzujou všemožný zvrácený zvuky, že mi až srdíčko zaplesalo. A vůbec, tak jak se dobře slýchá první půlka desky, si stejně dobře i ta druhá udržuje hodně vysoko standard. Rytmika je ultra-rychlo-palba...smrt. Ani jedna z kompozic nepřesahuje svou délkou 4 minuty, jinými slovy "připoutejte se"! Nedokážu si vzpomenout, kdy mě nějaká muzika tak příjemně nakopla v nudným dni jako byl ten dnešní a nemůžu se dočkat větší dávky experimentů. Asi jo.

Vložit komentář

DR - 12.10.08 22:44:49
mě tahle kapela nikdy nedostala, je to na mě moc sterilní, nestrhne mě to. ale hustý to je, o tom žádná
bizz - 10.10.08 11:37:48
uz se do toho dostavam ;-)
metod - 05.10.08 14:39:06
k ještě větší nelidskosti by měli vynechat i ten jedinej, byť primitivní brejk v prvnim songu
schizmo - 05.10.08 04:42:45
tak pro me celkem zklamani, protoze: 1) uz to neni strojovy, coz z nich delalo exklusivitu 2) zvuk neni tak vysperkovanej a vymazlenej 3) nic novyho, celkem furt to samy, zadnej sok, nekde celkem podobny napady jako na debutu 4) o dost min sekacek a kdyz uz, tak jsou dost obycejny
bros - 04.10.08 12:59:19
ja jsem prave rad ze to lidsky neni:-) ze zacatku me to prvne moc nebavilo, ale je to cim dal lepsi...strasne zabijacky...akorat me trochu mrzi, ze vokill uz neni tak krasne ciste hlubokej, ale vic vyrvanej
...:::i:::... - 03.10.08 16:32:55
na jedno brdo byli treba i prvni decrepit birth a u tohoto stylu to podle me neni problem - nedelaji 70ti minutovy desky a obcas, kdyz uz ti je z ti z tech vsech hyper-alternativne-kreativne-posthc-intelektualnich-metalcoru uplne, ale uplne na bliti...tak toto se v ten moment hodi:) ...dalo by se rict ze brutal tech metal je vsechen na jedno brdo a lidkej rozmer moc nema, ptze se snazi bejt nelidskej:))))))))))))
metod - 03.10.08 12:03:17
PŘÍJDE MI TO TAKY FURT NA JEDNO BRDO A LIDSKEJ ROZMĚR STÁLE ABSOLUTNĚ POSTRÁDÁM PRO COŽ MĚ TO BAVÍ JEŠTĚ MÍŇ
bros - 02.10.08 20:19:39
btm je brutal tech metal ne:-)
...:::i:::... - 02.10.08 18:34:00
presne tak!!! jedna z mala BDM kapel co me fakt bavi ... BDM od BTM !!!:)
petz - 02.10.08 09:49:26
je to vyborne, ostatne jako vzdy od BTM...
...:::i:::... - 01.10.08 18:31:35
ted to posloucham a zatim spokojenost ... chytlo to trosku takovej ten lidskej rozmer:)
bizz - 01.10.08 12:08:42
je to dobry, ale debut byl prekvapivejsi a asi aj lepsi..i kdyz je tohle vypiplanejsi, promyslenejsi..
annal - 01.10.08 12:03:17
Dystopia zvukem dost metalcore;-( A pripada mi, ze se trochu vytratil ten Broken Hope feeling;-(
brutusacek - 01.10.08 10:45:55
tak co novinka_? stejný kolovrátek že? nápady tam sou, zajímavé vyhrávky taky, ale tak nějak pořád to samé, debut měl takovej říznější zvuk, tohle je uhlazenější....uvidíme naživo...ikdyž pouze jen 1 kytara :(
brutusacek - 23.02.08 17:40:42
pokud je gab.357 původní zpěvák ion dissonance tak na cd čtu že design desky dělal on
bizz - 12.02.08 10:26:38
jj, rozhodne tu cestu po meste a foto-akci "pane taxikar, vite, kde je tohle misto?" bych zopakoval???? :-D
brutusacek - 11.02.08 23:39:21
no budeme museti někdy zopakovat...
LooMis - 11.02.08 21:54:31
to bylo jenom abych tě hecnul k lepším výkonům :-) s odstupem už můžu říct, že Misery krutě válcovali
bizz - 11.02.08 16:30:52
paradni dobrodruzo, Loo mi ukrad sojko-žezlo, tezce vladnul! ;) vokill BTM smrt!!!
brutusacek - 11.02.08 15:57:02
sojka kontra wien fantomas dobrodružství :)
brosqa - 29.10.07 22:13:18
pico ale ten vokill, kurva!!!
brutusacek - 29.10.07 10:14:40
jak jinak...inu jářku dal bych zas někdy pívko
bizz - 29.10.07 08:32:00
to e myslim uplne jedno, vsak onbo se to u nejakyho "fotbalku" domluvi :-)
brutusacek - 28.10.07 19:11:31
jop ale kam....říše nebo raukousko-uhersko
Agro - 28.10.07 18:44:09
jedu
brutusacek - 28.10.07 15:26:46
JEDU
bizz - 27.10.07 22:27:24
despised icon, misery index, beneath the massacre, man must die - 10/02/08 ve vídni (arena) a 11/02/08 v mnichově (feierwerk). povinnost!
brutusacek - 22.10.07 09:54:44
tak marasti se ukažte jak umíte u shindyho orodovat nebo vyrazíme ven http://www.metalopolis.net/news.asp?id=18012
annal - 23.04.07 17:10:32
BENEATH THE MASSACRE-Mechanics of Dysfunction-CBR 320kbps http://www.megaupload.com/?d=0665G4EL
...:::idi:::... - 27.03.07 21:19:47
jj ... lepsi nez predchudce ... je to bozi jak cyp !!!.) ... prudce sypooznii .)
brosqa - 27.03.07 19:47:27
kruta deska, sypy sypy...
brutusacek - 24.03.07 14:34:46
jop měnim nazor...zažralo se to přijemně pod kůži
bizz - 23.03.07 08:11:08
annal: pekna myslenka a trochu souhlasim
annal - 23.03.07 02:00:39
Ja nevim, ale me BENEATH THE MASSACRE pripominaj BROKEN HOPE... Tim jak kurevsky drtej, ale pritom jako by to hrali s prstem v nose...
peca - 22.03.07 13:23:24
killer 22|03|07 [12:38] Prave ze me na tom bavi ta kompaktnost tak tak
killer - 22.03.07 12:38:18
nooo tomuhle rikam btm jako remen:-))) Prave ze me na tom bavi ta kompaktnost a jak rika bzz "pisnickovatost" !!! Pro me 9 mozna 9,5 /10
drkotek - 21.03.07 23:19:08
souhlas s reapem, obcas je to az moc stejny, ale jinak rez no
reaper - 21.03.07 18:04:38
jj, opravdu moc fine vec... Mam ale pocit, ze "Mechanics..." je "až příliš kompaktní, monolitické" Co nějaké úchylnější výlety like PSYOPUS? Určitě se dočkáme příště... koukam, ze narazky na "Once was not" neustávají ;-) Neni jedineho duvodu hoši, jediného...
peca - 21.03.07 09:04:54
beneath jede....jedna z mala "death" veci co se me za posledni dobu libi...
brutusacek - 21.03.07 08:35:10
kdyby jste chtěli koncert cryptospy z 04 dejte echo vcelku slušna kvalita 1,4 giga..................add beneath ..no bude to chtít ještě pár poslechů...
bizz - 21.03.07 00:40:52
tuto retz jsem po vydání desky plánoval... marne. Je tu plno složitých, ale přitom skvěle poslouchatelných riffů a šikovných změn. Chlapíci mi vyloženě sedli do noty a dělají to i tak, co jsem uváděl u Feeding the Abscess Martyr, čili písničky. Struktura skladeb jasná, jen posunutá do žánru tech. Na debutu se BTM oprostili od těch přemelodičtěných cajků, které mně na minicd trochu iritovaly. Zde je to ale dospělá a žádná pubescentní melodika. K cd nemám skoro výhrad .:. 9/10

Zkus tohle