BEHEMOTH - Evangelion

recenze
Sud
Hodnocení:
9.67

Když v roce 2004 vyšla deska Demigod, našlo se už jen pár starých bláznů, kteří byli ochotni debatovat o tom, kdo že je největší polská kapela (přičemž si pořád prosazovali dárt Vader). Po dalšímu počinu The Apostasy už neumlkli snad jen ti vyloženě hluší a nadcházející desku jsme očekávali jako opus (alespoň pro mě) největší středoevropské bandy. Tohle tvrzení by patrně chtělo vyjádřit čísly, nuže dobrá.

Vzpomínáte na mánii kolem debutu Suicide Silence, kdy se jako první vyloženě extrémní kapela dostali do první stovky americké prodejní hitparády Billboard Top 200 (někde na 94. místě)? Tak Evangelionu se jen v Americe za první tejden prodalo přes 8.500 kusů a Behemoti se umístili v Billboardu na 55. místě a v první stovce se drželi ještě dlouho. V týdnu vydání se v Polsku dostali na druhý místo (které u nás mimochodem okupoval v té době Mistr) a brzy se dostali až na čelo, kde ještě začátkem září byli. Taky bychom se teď mohli začít bavit o tom, že Poláci si kvalitní desku koupí, zatímco u nás se v hitparádě drží jen samé zrůdy typu Michal David.. Něco podobného se po úspěchu The Apostasy dalo očekávat, takže se pánové museli poohlédnout po větším labelu. Regain Records sice nejsou malý vydavatelství, ale Nuclear Blast a Metal Blade jsou ještě o trochu jinde, že.

A v čem tkví úspěch? Behemoth mají to, co chybí k dokonalosti Nile - schopnost napsat skvělý nosný riff. Na každém albu jich je několik, přičemž ani Evangelion není výjimkou. Deska je velice technická, ale tentokrát se nejedná o jednohubku ve smyslu okamžitého vrytí hitových songů do hlavy po prvním poslechu, deska vás přesto nutí si ji pouštět znovu a znovu. Chybí jí neskutečná hitovost dvou předcházejících, ale i tentokrát se jedná o naprosto fantastickou záležitost, propracovanou do úžasných detailů, ať po stránce hudební či textové nebo co se týče coverartu. Rozhodně doporučuju prohlídnout si videa ze studia, pomůže to k uvědomění si jak moc je zvukově 'dobré poselství' vybroušené, protože atmosféru zde často netvoří ony 'atmosférické berličky', ale zvuk samotný. A doufám, že je všem jasný, že vybroušený neznamená sterilní (čti koule nemající), jak je tomu u mnohých Seveřanů. O mix se postarala persóna povolaná - Colin Richardson (Napalm Death, Carcass), který si konečně na Behemoth udělal čas (kapela s ním měla zájem nahrávat už u dřívějšího počinu).

Ti, jež čekali vykradení mimořádně úspěšné předchozí desky a dopředu mluvili o 'The Apostasy 2', musí teď zavřít svá rouhačská ústa. Došlo ke škrtům v experimentování, orchestrech, sborech a 'berličkách', album je o dost přímočařejší, energičtější a agresivnější. Agresivita v textech, bicích a kytarových assaultech vyvažuje celkovou uhlazenost do jednoho kompaktního celku a úbytek syrovosti, kterou byl ještě zvuk na Demigod nasáklý. Ale vyhrávky a atmosférické orientální vybrnkávačky se neztratily, pouze nedostávají tolik samostatného prostoru a jsou zakomponovány do skladeb třeba i naráz s hlavním riffem a člověk si je často uvědomí až po více posleších. Zjednodušeně řečeno, tvorba trochu zeštíhlila, protože pokračovat v nabubřelosti The Apostasy by byl pohyb na velice tenkém ledě a pánové by jistě jen neradi sklouzli do pozice, kdy by si začali na orchestrech a podobných věcech zakládat, protože by na to s vysokou pravděpodobností dojeli. Čili tyto věci ano, jsou tu a doplňují vhodně kompozici, ale vystupují v pozadí a nestaví se na nich, což je jednoznačně správná cesta.

Určitě je vhodné znát minulé dvě desky, pokud se totiž k Behemoth dostanete až s tímto počinem, budete ochuzeni o jejich další dvě polohy a přijdete o pocit vyvrcholení pomyslené trilogie, započaté geniální nahrávkou Demigod.

V intru prvního démonického záseku Daimonos asistují vokálu psychedelické smyčce a dětský pláč, načež se začne rozjíždět dokonale fungující a kompaktní stroj Behemoth. Opět je zde od prvních tónů silně cítit velice charakteristický rukopis smečky kolem Nergala. Silné riffy opět provází chytlavé melodické vyhrávky (toto se týká celého alba), které se ovšem nikde nepodobají přitepleným sólíčkům od některých konkurenčních band, a dokonalá práce Inferna postupně stupňuje tempo až ke svému nasypanému standardu. Tím standardem se rozumí úžasně rychlá a nelidsky přesná hra, o které se běžným smrtelníkům ani nesní. Stejně jako se jim nesní o nahrávání s dvaadvacetikanálovým snímáním. A už na nás Nergal vyžaduje klanění a uctívání a když se dostane na pasáž „All hail slain and risen god! All hail Dionysus!“, máte pocit, jakoby k vám opravdu promlouval samotný syn Dia. Následuje pasáž ze starořeckého hymnu připisovaného samotnému Orfeovi a po ní nová vlna agrese. Na závěr další z klasických (ale neohraných!) Nergalových sól a máme titulní pecku jak z praku, i když vám to možná nebude po prvním poslechu připadat.

Následuje krátká chvíle orientu, ovšem už za doprovodu hlavní melodie, kytar a kulometné baterie, která v tomto songu neúprosně diktuje tempo a nepoleví ani při dlouhém sólu na konci. Strčte si tu bibli do prdele! [čti 3x Shemaforash] a opět jen pár vteřin připomínajících krev nemluvňat stékající po dlažbě starého Betléma. Hned v prvních písních ukáží Behemoth svoji pověstnou nekompromisnost a zuřivost a rozhodně vás přesvědčí, že i přes stoupající slávu se nehodlají a nebudou ubírat cestou pokrytecké podbízivosti.

Patrně na následující Ov Fire and the Void je nejlépe poznat zmiňovaná uhlazenost. Strukturou skladby se podobá starší Chant for Ezkaton 2000 e.v., hlavní riff je velice chytlavý a spolupráce kytar s bicí baterií opět neskutečně profesionální a dokonalá. Stejný pocit má člověk z klipu (necenzurovaná verze zde), na kterém opět pracovala Grupa13 (mají na svědomí i video k At the Left Hand ov God). Obrazotvornost těchto lidí v kombinaci s Nergalovou fantazií dává dohromady nejúžasnější klipy od dob God of Emptiness od Morbid Angel a překonalo by je snad jedině to, kdyby tvůrci animaček z Warcraftu 3 udělali ve stejném duchu klip k Angel Flesh Impaled od Dark Funeral.

Jerusalem is falling! Yerushalaim nehereset!“ Transmigrating Beyond Realms Ov Amenti rozvíjí odkaz předchozí desky, aby další zářez - He Who Breeds Pestilence - uvedený skřehotáním hejna havranů nad tělem Ábelovým, pokračoval se silnou uchvacující melodií v trhání řetězů kolem srdcí, které ze strachu z nicoty bytí přijímají tělo Kristovo. (Z většiny) Nergalovo - tu více, tu méně - filozofující rouhání v nádechu staré angličtiny doplněné o pasáže v latině, hebrejštině či asyrštině, odkazující na Bibli či mytologii Středomoří, vždy stály za přečtení a zamyšlení a nejinak je tomu zde. Děvka babylónská (antikrist - Lucifer - světlonoš), jíž se klaní Svatí, vás nechá šlápnout na rozbité desky Mojžíšovy ze Sinaje a plivnout do tváře spasení. Každý song je provázen citátem osobnosti řekněme filozofické. Všechny citáty od Marcela Prousta až k Maxi Stirnerovi najdete buď na metal-archives nebo na perfektně zpracované webové prezentaci kapely.

The Seed Ov I patří k highlightům, má energii a náboj ve stylu hitovek z Demigod, ve středních tempech přichází zuřící Bůh války, aby ohněmzasel sémě nesmrtelnosti.

„I came down as raging Mars
as volcanic fire god
totality and I are one
in the absence ov light
infinite I shall become“

Defiling Morality ov Black God platí za letos nejzběsilejší song kypící blackovou neurvalostí, který strhujícím způsobem uzavírá 'první část' alba a následován mírně samostatným Luciferem tak utváří podobný kompoziční dojem jako na desce Demigod, kdy předposlední song je ten nejagresivnější a poslední naopak ten nejpomalejší. Rovněž je to jediná skladba, na kterou Nergal vytáhl svou sedmistrunku ESP. Poslední song - Lucifer - znamenal tak trošku šok, ale v tom nejpozitivnějším slova smyslu. Po třinácti letech (!) od vydání alba Grom se objevil song zpívaný mateřskou polštinou a celý se nese v duchu starého černého kvltv. První dvě minuty člověka uvrhnou do temnoty ve stylu Nile, ovšem pak se rozezní fúze patnáct let staré tvorby s tou současnou za doprovodu stejnojmenné básně Tadeusze Micińského. Vzpomínáte na neumělý pokus Root z konce osmdesátých let, kdy se snažili zhudebnit Litanii k Satanovi Charlese Baudelaira ze známé sbírky básní Květy zla? Tady se jedná o něco podobného, ovšem - jak je to u Behemoth dobrým zvykem - naprosto dokonale instrumentálně zvládnutého. Závěrečné smyčcové napětí připomíná úvod prvního songu a pomyslně tak uzavírá Evangelion do kruhu, symbolu dokonalosti.
Behemoth stvořili další výjimečnou záležitost a já se ptám: kam porostou dál? Protože na jejich stoprocentním profesionálním přístupu, který je cítit z každého tónu, z každého verše, z art worku, prostě odevšud, je vidět, že se snaží neustále se zlepšovat. Nergal kupříkladu znatelně posunul svůj vokál k větší srozumitelnosti a zároveň zdokonalil své umění hry na kytaru; loni strávil týden u Mikea Chlasciaka v New Jersey..

Behemoth jsou pro mě v současnosti nejlepší evropskou kapelou a jediné body mohu jako rozmazlenec strhnout za to, že mi hitovost songů není přinesena na stříbrném podnose..s čistým svědomím 9.666.

Vložit komentář

vanena - 26.01.21 11:15:38
pánové by jistě jen neradi sklouzli do pozice, kdy by si začali na orchestrech a podobných věcech zakládat, protože by na to s vysokou pravděpodobností dojeli :)
DW - 26.02.12 02:36:15
v Praze Misery nářez jak hovado, Behe to šlapalo, ale něco mi tam taky chybělo, Nergal prostě unavenej. Kenývl tyvole neřešim.
Sud - 25.02.12 23:57:12
v blavě docela slabý, zvuk totální uhlazenost, takovej popík jak satyricon, hráli i nějaký starý vodrhovačky z devadesátejch let, mám vyfocenej plylist, kdyby někdo.. nergal byl takovej mátožnej, imho neměl vyrážet takhle brzo na tour, to musí bejt zátěž pro to tělo jako hovado. cannibal super, kopalo to. vtip večera, dva čuráčci co hajlovali při misery index
Stana - 09.06.11 15:04:05
Annal: aha, děkuju za osvětlení
Annal - 09.06.11 14:51:34
Stana: Letos vysly nejaky remastery starsich alb + ted 2CD "Abyssus Abyssum Invocat", coz jsou 2 starsi EP (2003,2005) s tunou live bonusu.
Stana - 09.06.11 14:45:20
hele dneska jsem zaregistroval nějaký sosy linky na nový album, je to možný? :D
Sud - 10.11.10 14:42:19
bros - 04.09.10 22:46:27
DW - 24.08.10 23:55:42
tůtausendten nebude pro metál zrovna ultrasupr rok..
Sud - 24.08.10 19:39:05
trochu nadhled
Střap - 24.08.10 19:29:10
Sude, ano pro marketingovej tah si treba Lance Amrstrong nechal prevorat cely telo. A o tobe si myslim, ze mas vsech pet pohromade.
Sud - 24.08.10 19:01:36
to je jen markentigovej tah, co strape?.)
bruth666 - 24.08.10 17:01:30
boží hněv ho dostal
Lord VILE - 24.08.10 16:39:42
bruth:Čertužel to je pravda :-( A má už dost pokročilou,kdy už chemoška nepomáhá - pouze transplantace kostní dřeně.Na webovkách BEHEMOTH už je nějaká výzva k registraci do databáze pro vhodného dárce.
bizz - 24.08.10 16:20:42
tusim, ze je na tom neni ani spetka lzi
bruth - 24.08.10 15:45:38
Nerghy má prej leukémii coje na tom pravdy?
Sud - 28.05.10 16:35:40
a na wiki pisou, ze je v menze a ma iq 156.)))
k.eight.a - 18.05.10 01:56:15
Já se také přidávám ke skupině lidí, kteří nejsou nadšení. Ono je to tak perfektní až mě to nebaví. Vždy si od nich raději pustím Pandemonic Incantations, Satanica, Thelema.6, Zos Kia Cultus. Chleba se začal lámat s DemiGodem, kde mi vadí ty vrstvené vokály, ale hudebně mě to ještě bralo dost. Apostasy míň a tato deska je až na pár pasáží pro mě nudná.
JUC. Sud - 31.01.10 16:39:35
nó 8-9. ale spíš se teď vracím k Demigod (jak to bylo, navonena sracka pro DM metrosexualy?)
bizz - 31.01.10 16:30:41
ja bych premyslel o 9, min. 8.5
DW - 31.01.10 16:17:10
Já jsem dával 8 tomuhle kdysi dávno..
bizz - 31.01.10 16:09:23
takze ne 9.666, ale 9 a furt ok? ;)
JUC. Sud - 31.01.10 15:33:24
no. tak to vychladlo a rikam si, ze to .666 a nejlepsi kapelu apod. jsem si mel odpustit. ..nicmene ani dneska od Behemoth nechci to, co se mi libi na Immo, Inca, Dead Congregation apod. (:
DR - 14.10.09 22:41:26
trapný
gába - 14.10.09 18:27:47
ale copak hosi vy mate neceho nedostatek ze se takhle ptate ? :-DD ja to samozrejme videl jen v nejakym "pochybnym" filmu o dovadivych devcatech, no hruza co vam mam povidat :-D
brutusáčik - 14.10.09 16:08:22
old scallop
bizz - 14.10.09 15:51:07
tak mi o tom neco Gábo napiss ;-)
brutusáčik - 14.10.09 15:12:31
hmm nějaké okultní prakticky z ústí.... :)
gába - 14.10.09 14:52:58
tak to ja radsi polejvani voskem :-)
killer - 14.10.09 14:38:42
bzz: jo tak tomu bych taky rozumel;-))))
bizz - 13.10.09 16:08:32
ja radsi polejvani pivem a mraky panaku
brutusáčik - 13.10.09 15:27:34
uaa to ja chci prasečí hlavy, polejvaní krví (nejlepe nějaké nahé ženy) a mraky hřebíkůů
killer - 13.10.09 15:07:35
teda uf docist tuhle diskuzi az dolu je teda jako docela hardcore a v ramci pracovniho procesu mi to trvalo 3 dny:-((( Nechapu ty vase vylevy:-( no nic ja osobne behemoth muzu a ta posledni deska je super, ale chapu i strapa a spol ze jim to pripada nasamponovany, coz castecne je, ale jak psal strap v druhym clanku o behe, je to jejich promakana image, ktera jim nese cechtaky (asi ne malo) a oni podle toho jedou... Zas treba radsi takovouhle image nez praseci hlavy a polejvani se krvi, vsude mraky hrebiku;-))
annal - 13.10.09 14:59:00
Ted posloucham posledni Hate a premejslim o tom, jestli ted budou vsechny polsky kapely misto jako Vader znit jako Behemoth;-)
Sud - 12.10.09 18:34:34
ti hrali na OEF 08
celkor - 12.10.09 15:22:49
a nikomu se nelibi polskej death metal PYORRHOEA? Hráli na OEF07 tusim, a bylo to SUPER!!! Osobne nesnasim Vader a Behemoth..! hrozny sracky
bizz - 12.10.09 00:18:52
taky si lehce rikam
bros - 11.10.09 23:49:31
abych rekl pravdu ani ne
bizz - 11.10.09 21:42:10
citi nekdo rozdil ve zvuku v predposledni Defiling diky pouziti sedmicek?
666 - 09.10.09 19:34:18
pf: praveze voni :) a na to seru, stejne, smrt je pro slaby
pf - 08.10.09 19:28:26
666: jakože skycontact nevoní??? smrt je pro tebe až příliš dobrá...
Lord VILE - 08.10.09 09:16:11
666:To IMMOLATION připravují nějakou další demokolekci?
666 - 07.10.09 22:02:41
bizz: Phlebotomized rozhodne ne posledni deska no, ale jinak dobry vzpominky a dema/Epko jesem nedavno sjizdel :) Broken Hope se jako ze zkouseli dat dohromady, ale pak to utichlo, z toho nic nebude... Jako Nirvana 2002 cajk, ale ja radsi koupim reedici dem Cremation na CD, vydali NWN. Taky kupuju dema Paradise Lost co vysli na CD, to je tez pecka a nedavno jsem koukal Ross Dolan vzpominal jak to s Immo v zarodku sjizdeli. A Ignivomous jedno velky zklamani CD, ani za tech pet dolaru si to CD nekoupim! Demo a EPko byly supr, deska me fakt nebavi. UG series lepsi od Relapse na CD nez vubec :) Kazdopadne dejte mi novej Portal a nechte me shnit. 666
Lord VILE - 07.10.09 13:52:55
Bizz:však mě se taky moc nedaří převést MC sbírku do CD.Hlavně ty původní věci od NBR - Dismember,Benediction,Sinister,Monstrosity,Hypocrisy...nebo ty UG siries od RELAPSE ...
Satan.rap - 07.10.09 13:05:57
Ripping corpse vladnou svetu! Kytarova magie pana Kelleyho. Jedny z nejlepsich riffu, kdo co vymyslel.
bizz - 07.10.09 12:24:14
koukam, ze se nam tu sesli sberatele, SUPER! ;-) ty RCorpse sam nemam :/
gába - 07.10.09 12:23:36
jj o tom bych taky rad vedel neco vic
annal - 07.10.09 11:51:46
Lord Vile: Defiled nahravali novou desku, ale nelibil se jim vykon bicmena. Tak ho vykopli a nabrali novyho. Deska mela bejt letos, ale nejak se to tahne... Comeback Broken Hope??? O tom sem nic neslysel. Nejaky podrobnosti???
Lord VILE - 07.10.09 11:35:28
To Martin:stejný je to se sháněním origo CD od MORTA SKULD.Mě ve sbírce ke kompletaci chybí už jen debutní " Dying Remains " :-)))
Lord VILE - 07.10.09 11:24:28
Bizz:myslíš třeba novinku Pestilence :-))) Jojo, BAPHOMET i BANISHED mám taky ještě na orig.kazetě a nedávno jsem si pořídil CD,žel jen ty sračkový DIGI verze.Docela mě s..e,že jsem propásnul tu RELAPSE reedici RIPPING CORPSE,to mám taky jen na MC.Ted' snad má být kolekce se švédskými NIRVANA 2002.Nevíš něco ohledně japonců DEFILED?Tohle byla taky slušná palba :-)))
brutusáček - 07.10.09 11:20:39
asi nejsme u behemoth co? :)
Martin - 07.10.09 11:17:36
Baphomet potom vydali este jeden album (Deliver Me Unto Pain), to uz sa premenovali na Banished, roky sa to ani zohnat nedalo. Takze ak navrat, tak ho treba radsej cakat pod tym druhym nazvom.
bizz - 07.10.09 10:14:00
SS (ehm, to je zkratka) jsou SUPER. Lord Vile - jasnacka, super, ale jen v jake kvalite se ty kapely obcas vracej :) nicmene treba MC Baphomet jsem ostrouhal jak mrkev, to jsem valil furt - na stredni :)))
bros - 07.10.09 09:45:30
jinak Dead Congregation a třeba i Ignivomous palec hore, jinak co říkáte třeba na nový Severed Savior?
Lord VILE - 07.10.09 09:41:52
Vzpomínky :-)Taky debut DISSECT(NL) byl výbornej mazec :-) Eulogy :ty new songy na jejich my space jsem taky slyšel,ale je to tam už delší čas a nikde žádný info o vydání.Proč by se nemohly vrátit Phlebo nebo Bafači...v současný době se vrátilo nebo vrací kupa jiných,tak proč ne zmíněné bandy :-) Já jako staromilec vítám navrat každý bandy z mých mladých let :-))) ...ASPHYX,DESULTORY,UNANIMATED,OBITUARY,ACHERON....
re: 666 - 07.10.09 09:32:00
evidentný morbid angel na doske demigod, ten kto to nepocuje si to nechce priznat!!!
bizz - 07.10.09 09:01:21
666, ze zrovna ty "chvalis?" Phlebotomized, mozna tak prvni mini? :))) DR, a jestli tady neni ani v jednom valu prave ta kompozice, tak sem rovnou jed a naplacam ti rakoskou! S.rap, umytej cert vladne ;-))) DC budou, neboj, jeste tento tyden :-)
666 - 07.10.09 01:25:08
LordVile, tak Eulogy uz to maj natoceny, Broken Hope, ktery bych uvital taky se ten comeback nepovedl, Baphomet bych nechal hnit a Phlebotomized taky, myslim, ze ty kapely rekli maximum nebo proste od nich vic slyset nepotrebuju, protoze ty veci pro me jsou v podstate neprekonatelny. A dobry zes zminil Phlebotomized, vzpominky.
DR - 07.10.09 00:38:45
Sud: u mě vždy hrála prim hudba reprezentovaná kompozicí, to jen na okraj
Sud - 07.10.09 00:24:07
:)
Satan.rap - 07.10.09 00:21:58
Sud: Umej certva samponem a je to umytej cert. Muziku jsem slysel jinde mrazila me vic......jsem moc spinavej unavenej.
Sud - 07.10.09 00:18:02
Strap: Nemam toho rad hodne a hodne toho rad mam :D Ale chapu, ze to na tebe neni opravdovy zlo, jediny s cim se nedokazu smirit je ta prazdnota a sterilni zvuk, to mi porad vrta hlavou.
Satan.rap - 07.10.09 00:11:49
:-))) vole spis jsem lopata ja :D :D....aspon vite, co od mne cekat. Zadnej elaborat necekejte. Sud vede tyden zaslouzene:-)
brutusáček - 07.10.09 00:09:40
bizz přidal něco jiného :)
Satan.rap - 07.10.09 00:03:02
chacha! Mystifikace...sorry. Nekdy priste!
Satan.rap - 06.10.09 23:44:27
Sud: Hele ok. Nech to byt, ale tohle je pro me peklo. Nejhorsi je, ze za 19 minut se tu na Dead Congregation objevi prvni recka v CR strucna byt snazil jsem se popisna a recenze me serou. Chapu kazdej zine ma Behemoth jako prvni a nejtemnejsi kapelu...ufff. Proste jsem napsal strohy odstavce a bez vetsiho smyslu, oproti tobe, protoze nemam rady trendy a nemam rad...hele vole kolik ty toho nemas rad? :-))))
Sud - 06.10.09 23:31:03
Hmm tak to je dobra mrda a temnota, ale je to nekde jinde.. Nemuzes chtit, aby vsechny DM kapely hraly takhle a mely tenhle zvuk..
CrusT - 06.10.09 23:30:01
hehe, no tak to já si teda upřímně radši pustím Sventevíta a Grom než Evangelion... hlavně teda kvůli tý atmošce
brutusáček - 06.10.09 22:51:46
behemoth byli aj na obscenu s dovětkem, že se zasloužili o jistou popularizaci polske ug tvrdé sceny....pravda teatrální vystoupení to bylo ale na poměry behemoth vše v pořádku, prostě se tak prezentují tak ok, někde je klišé chodící edie, někde donekonečna sólující wylde, někde zfetovanej maďar, někde harley na podiu a někde bubáci... :)
Satan.rap - 06.10.09 22:08:08
Sud: Jo krom toho mi to pripomina Kleopatri pochody od Najl a ty budes se divit mne oslovuji, asi jako porad O poklad Anezky Ceske s Markem Ebenem v hlavni roli...
Satan.rap - 06.10.09 21:57:55
Tak si poslechni treba Dead Congregation a uvidis o cem mluvim. Tam temno krajet macetou. To ti fakt vymaluje pokoj. Behemoth mi tam namalujou priseru z Harryho Pottera. Primer s deskou Dimmu Borgir mi docela sednul taky jsem na to myslel na neco podobnyho.
Sud - 06.10.09 21:28:12
Ja tuhle recenzi psal a do posledni tecky se podepisuju pod to, co rekl Bros. "Střape že se mísím mezi tebe a bizze, MA a H8E jsou jedny z mejch nejoblíbenějších kapel, Ulcerate miluju a mám rád i právě třeba Immolation či Incantation. Klávesovej black jsem nikdy neposlouchal ale Behemoth mě stejně dost baví." Příjde mi, že hodně ortodoxních (až fundamentalistickejch) smrťáku opovrhuje Behemothama pro jejich BM minulost (a BM smrad pretrvavajici dodnes) a ty teply kostymy. Ja naopak rikam, ze jim to jako jednem z mala odpustim. Tu prazdnotu, to hovno na zlatym podnose znam od tisice jinech kapel, ale v tomhle pripade to tam nemuzu objevit, ac se vas snazim pochopit jakkoliv a po kolikaty koliv to posloucham..
Lord VILE - 06.10.09 18:06:29
IMMORTAL jsem stahnul a po jednom poslechu zas vymazal - docela nuda :-) Raději uvítam comeback takových BROKEN HOPE,INTERNAL BLEEDING,PHLEBOTOMIZED,EULOGY,BAPHOMET....
brutusáček - 06.10.09 17:40:45
:)
Filipismo - 06.10.09 17:37:43
Už se těším na tu střelbu, až tady budou třeba new Immortal...:-))
Filipismo - 06.10.09 17:36:55
Právě že u každé desky to není brute :-)) Ale je to známka toho, že zase vyšlo něco (minimálně) zajímavého.
brutusáček - 06.10.09 17:33:55
filipismo, protože tak je to u každé desky a u každé kapely a to by pak byla nuda v diskuzi ne? :)
Lord VILE - 06.10.09 17:26:17
A co novinka od tuzemských deathrs PANDEMIA - Feet of Anger ???
Filipismo - 06.10.09 17:11:34
Proč si kurva nepřiznat, že ta deska je v pohodě? Stejně jako chápu, že jí nemusí Střap, tak rozumím tomu, proč se líbí Bizzarovi. Víc bych to něřešil...pokud tedy nechcete zlepšit rekord v počtech příspěvků pod reckou :-))
bros - 06.10.09 16:06:55
Annal ok, vidíš víc. Střape že se mísím mezi tebe a bizze, MA a H8E jsou jedny z mejch nejoblíbenějších kapel, Ulcerate miluju a mám rád i právě třeba Immolation či Incantation. Klávesovej black jsem nikdy neposlouchal ale Behemoth mě stejně dost baví.
brutusáček - 06.10.09 15:32:00
včera evangelion, ted poslední Nile...nevim ti Nile mě baví víc...
pf - 06.10.09 14:07:12
bizz: sorry, já v těch jejich letzte albech mám zmatek, ale to je ais proto, že mě nebaví, jablíčka z teska
Satan.rap - 06.10.09 12:59:53
jj Green day death metalu:-)
gába - 06.10.09 12:51:08
jo, to je ovsem taky pravda
brutusáček - 06.10.09 12:41:16
no přinejhoršim to může fungovat jako předžvykovací balíček, když lidi nadchne žánr budou hledat dál a dál..
gába - 06.10.09 12:39:32
myslim, ale uz dopredu jsem vedel ze me chytis za slovo :-) nerikam ze "vetsi uspech = pokles kvality hudby/zaprodani se" ale sam preci vis ze v mnoha pripadech tomu tak opravdu byva. spis bych chtel rict ze (a to uz tu bylo receno) vseho moc skodi- u Behe mi to prijde takova radoby dokonalost
bizz - 06.10.09 12:26:59
gaba, to s tim zebrickem nemyslis vazne, vid? vetsi uspech = pokles kvality hudby/zaprodani se?
gába - 06.10.09 11:33:02
jednoznacny souhlas se zlem z kenvela :-) to ze se deathmatlakova kapela dostane do nejakejch posranejch zebricku spis znaci pruser ne? jinak v tom vyctu mi tu urcite chybi Umrdancy :-)) (zasveceni vedi)...
ucho - 06.10.09 11:29:00
Nechapem ako moze niekto zboznovat Hate Eternal a zaroven zatracovat Behemoth...Eric Rutan by sa urcite nepotesil :) Urcite tu plati priama umera,ze cim je kapela uspesnejsia(nech je akokolvek kvalitna), tym viac je treba hadzat do horucich PEKEL
annal - 06.10.09 11:14:05
Zlo z Kenvela je docela vystizny shrnuti toho, co mi na Behemoth vadi. U Apostasy bylo pro me + prekvapeni, ze takhle muzou hrat lidi v teplousskejch kostymech u Evangelion me serou ty atmo pasaze a vubec kdyz se nesype tak deska ztraci... Fleshgod Apocalypse a Hour Of Penance maj spravnej zvuk. Moderni, ale pritom plnej.
bizz - 06.10.09 10:33:31
a musi mit posledni slovo :)))
Satan.rap - 06.10.09 10:30:25
vsak formalne nic nenamitam. Ta muzika me extremne nebavi. Zlo z kenvela no:-)))
bizz - 06.10.09 10:28:44
jj, to je schvalne, to je jasny a tak k tomu taky pristupuju, tyhle kapely, aby mely kyzeny efekt, tak potrebuji znit. predstav si tak treba ty Fleshgod nebo HOP, to by byl pruser. pro me je Behe po vsech strankach 100pro odvedena prace a maximalne se to nekomu nemusi libit nebo jim to nemusi verit, nic vic :))
Satan.rap - 06.10.09 09:47:59
bizz: dokazes si pripustit, ze treba zrovna Portal a Dead congregation maji zvuk jaky maji z jinyho duvodu? Jasne je to podstatne levnejsi produkce, ale...takhle spinavy je to, protoze je to schvalne.
bizz - 06.10.09 09:35:41
pf, klavesy, jo? tys ani Evangelion neslysel, vid? :))) Apostasy, to jo, ale E.? mozna je to preslechteny, ale uprimne reknete, ktera kapela by takovej zvuk nechtela? proc vam supr cistej zvuk nevadi treba u MHead nebo jinych kapel? no nic, me se to libi i muzikalne :)
pf - 06.10.09 09:29:40
jabko ze teska...
pf - 06.10.09 09:28:43
pěkně rozjetá debata... ale střap má v podstatě pravdu. ta deska je přešlechtěná, přeprodukovaná, tkaový jakbo z teska, který sice dobře vypadá, ale do kterýho kousneš a uvnitř nic. mě to přijde přežvejkanej a zprůměrovanej jakože peklo death s produkcí (atmo klávesy apod.), aby tomu rozuměli lidi, který tenhle žánr neposlouchaj, tj. něco podobnýho jako svýho času enthrone darkenss triumphnat bylo pro ty, kteý prostě ten norskej black ne a ne zkousknout a potřebovali nějaký předžvejkávací berličky... behemoth sice jsou profíci, všechno, ale je to studený, bez emocí (tim nemyslim ty z loutkovýho divadla, ze kterejch si tady tady někdo kdovíproč sedá na prdel), umělý, na efekt. proto se mi pořád líbí PandemonicIncantation,který má sice echt debilní zvuk, a Satanica, kterejm to ještě jde věřit, to desky potom už jsou fakt frontální útok na cash desk
Satan.rap - 06.10.09 09:03:37
bizz: Ja o ty kapela tvrdim, ze je to mrdka odjakziva. Tahle deska mi prijde jako by se Paradise Lost s najmutym bubenikem snazili hrat jako Morbid Angel s primesi Nile. Najmuli si navic poradny stylistu vyzazistu...hele pro me je to kabaret a netvrdim to tady ted v opozici. Rikam to minimalne sedm let. Po poslechu novy desky jsem si rekl to je, ale krasna ztrata casu. Hele Bizzi vsiml sis jedny veci? Behemoth maji uspech v drtivy vetsine u decek a lidi, co maji radi klavesovej black, pak lidi, co maji radi uhlazenej mainstream? Lidi, co jedou ve skutecne v MA, Immolation a Hate Eternal to nechava chladnejma? Ja jen ten trk kam patrim. Ze je to profi je hezky. Moje bodovani? Produkt 10. Muzika 2. Celkove 4,5 a vic, ani popel.
kot - 06.10.09 08:54:41
uf, slaba diskuze. ale po hlasce nejlepsi evropskej death metal vlastnme na objednavku
bizz - 06.10.09 08:52:32
urcite bysme u tebe taky naky supermárkyt hell nasli. co kdyby Behe nebyli velka kapela, bylu ig, vydavali u Shindyho, zmenil by se tvuj nazor nebo te to taktoproste jen sere (a navic, ze jsou Psonci?)? ne, odpovim si sam, tak ok :D
Satan.rap - 06.10.09 08:40:11
Mameli je nejvic. Vis jaka je tragedie Behemoth? Jejich nejlepsi skladba je pro me cover Ramones:-))) Sakra Bizzi ty pankacem? Nebo jsem pankac ja nemam rad supermarketovy pekla?
bizz - 06.10.09 08:30:58
strape, vcera to tu letelo tempem, napises post a behem ty doby nabehly dalsi 4. diskuzi uz cist neminim, jakej nazor na Hehe mas vim a jakej ja, to ty taky. a to staci :) nebudu tady pitvat slovni hovinka "kdo kdy na koho proc", zda je to peklo pravy, umely nebo papirovy, me to jako muzika ba a slape to, a je mi jedno, jestli maj paint nebo natupirovany vlasy. osobne nevim, kam se Hehe chtej vsunout, ale proste to furt slape a je-li to neuprimny, tak je to tak neuprimny, ze me to furt montuje a to je to, co ocekavam od kapely, zadnej Mameli a "mam vas rad, vy madrfakrz"
Satan.rap - 06.10.09 08:17:23
Bizz: A jeste neco ja se v ty diskuzi orientuju docela dobre. Do nikoho jsem neprudil. Prudit si zacal ty, ze nekam smeruju Hehemoth.. Pak jsem ti neco napsal a nedokazal odpovedet a jeste mi pises, ze podnecuju nesmyslny flamy. Hele ok, ale priste az se do nekoho navezes tak mi proste napis, kde, koho a jak nekam smeruju. Lacinost a navic si me do flamu sam zatahl si tu diskuzi precti. Sam provokujes a pak ses nasranej. Sud mi veci podsouval a pak si vsiml, ze to tak je. Sud: Belphegor....prosim te vetsi vidlarna pod sluncem nenajdes. V tomhle pripade jsou Behemoth zlaty to mas pravdu. Ovsem, ani jedny neberu jako meritko.
annal - 06.10.09 01:17:36
Je fakt, ze ja povazuju za dulezity i kapely jako Disfigured (Prelude to Dementia) nebo Entorturement. Ale precti si recenze na Wormed, nebo se mrkni na USBDM fora, tam je to letosni neocekavanejsi comeback.
annal - 06.10.09 01:12:54
ad Wormed: lidem co tyhle prasarny neposlouchaj se to blbe vysvetluje, ale pred Wormed se furt valily ty jednoduchy slamy a tam se rytmy neprevracely.
annal - 06.10.09 01:09:07
bros: Kdyz zacnej jako srackovej black metal, tak se muzes zlepsit vic, nez kdyz debutem ukazes uplne novy moznosti v subzanru.
bros - 06.10.09 00:54:58
stana žije! :)
bros - 06.10.09 00:54:31
annal: No já u Behemoth vidím vývoj jak cyp, ale žánrovej přelom nevidím ani u Wormed, ani u Behemoth, rozumíme si?
annal - 06.10.09 00:54:29
bizz: Wormed sou takovy to brutal dzndzn guttural, ale svyho casu to delali o tridu inteligentneji nez zanrovi soukmenovci... Nejbliz k tomu maj asi Dripping nebo Human Mincer (ale tam ted jsou 2 lidi z Wormed)...
Stana - 06.10.09 00:52:54
Pěkná recka, líbí se mi v ní to nadšení. Desku já hodnotím tak za 7,5 (7,666 :))
bizz - 06.10.09 00:42:08
uz ted mam strach si Lordy Wormed pustit :D ja jsem nesvuj, kdyz nemam denne 10 sojek, zdravi je prednejsi :D
Sud - 06.10.09 00:41:52
Strap: Chapu ze te ta imič sere, ale jeste porad je to dost chytre pojaty..kdyz se podivam na kolegy z Belphegor treba :D
annal - 06.10.09 00:37:58
bros: Cet si nekde, ze Demigod, Apostasy nebo Evangelion je zanrovej prelom??? U Wormed se to zminuje casto.
annal - 06.10.09 00:34:37
brut: H8E jsou peklodeath, rychlej peklodeath, coz je trochu neco jinyho nez ten temnej Inca-death (kdyz je to navic technicky tak je to Immo-death). Suffo jsou NYDM, ale nekdo je radi pod brutal...
annal - 06.10.09 00:30:58
bizz: No kdyz nemam denne novou desku tak sem nesvuj... DR: Ty uz DM nedelis??? Je jasny ze Morbid Angel jsou jinde nez Malignancy a Mithras maj bliz k tem prvnim...
brutusáček - 06.10.09 00:29:16
no když to tak vezmu tak já žádnej "čistej" death metal neposloucham teda pokud hate eternal se neřadí do nějakého peklo a pokud suffo je death a ne brutal :)
bros - 06.10.09 00:27:05
annal, stejně tak já bych mohl argumentovat že Behemoth na posledních třech deskách posunuli blackened death někam dál... ze začátku jsem říkal že by mě zajímaly kapely co Behe strčí do kapsy ve většině ohledů, dostalo se mi tak třech, možná pěti. Skripta volaj, Shemhamphorasch.
DR - 06.10.09 00:21:25
Bavíme se přece v rámci death metalu. To bychom to mohli členit třeba na techdeath, goredeath, deathgrind, peklodeath, brutal death, tech brutal death, oldschool death.... Ty vole, to by bylo přímo na nějakej slovní generátor :-D
bizz - 06.10.09 00:17:58
annal, ty bys byl skvelej redaktor pro mikro recenze, ty za (ty?)den poslechnes (?) tolik muziky, co ja mesic :) zkus to..
bizz - 06.10.09 00:16:56
DR, snad jeste ti Kronos torsicku, i kdyz teda sevreny obe ocka, ale co maj spolecny Meshu s Textures?
Sud - 06.10.09 00:14:36
Behemoth se mam rad az od Demigod, Zos Kia je imho jen pozdejsi tvorba na pul cesty.. Cimz se asi hodne vysvetluje
annal - 06.10.09 00:14:36
Jinak Vulnus samozrejme nejsou nejlepsi EU banda, ale lepsi nez Behemoth imho jo, nadejna kapela. Wormed posunuli BDM nekam dal a vokal se mozna nekomu nepaci, ale je svojskej.
annal - 06.10.09 00:09:02
Sterilita norma jako ze treba pred 10 lety desky takhle chemicky zvuceny nebyly. Nekde ten chemickej digitalni zvuk funguje nekde ne. Ja sem docela rad, ze se od nej ted upousti.
bros - 06.10.09 00:08:03
AS: V podstatě souhlas, akorát mně se to tam líbí:)
Adolf Satan - 06.10.09 00:04:16
Ono kdyby čistej zvuk, ale tady je to tak nějak asi až přeprodukovaný, vlastně ten zvuk je tak "super", až je to nezajímavý, nuda, androgynní. K hudbě ala Meshu a vůbec k něčemu se strojovým feelingem se to hodí, k týhle muzice podle mě ne. Proto asi ani nefunguje ta vyvolávaná atmosféra.
bros - 06.10.09 00:03:09
sterilita norma je kokotina prosimtě, na tos přišel kde, že v pc si se zvukem může vyhrát prakticky každej?...ale jasný, ta tam je atmosféra starejch kazet kde se nepozná šumění od kytary, haha...
bros - 06.10.09 00:01:42
sterilita norma je kokotina prosimtě, na tos přišel kde, že v pc si se zvukem může vyhrát prakticky každej?...ale jasný, ta tam je atmosféra starejch kazet kde se nepozná šumění od kytary, haha...
DR - 06.10.09 00:01:16
Sud: Odpověz, prosím. Bizz: Necrophagist nešlape? Disavowed nešlape? Kronos nešlape? Cože?
Satan.rap - 06.10.09 00:00:43
Sud: Ok. Proste se mi ta produkce nelibi, ackoli ma nejprisnejsi zvukovy parametry. Dismember nezajima. Nikdo ti nazor nemeni. Az na jednu vetu sis ho obhajil super. Respekt!
brutusáček - 05.10.09 23:57:49
annal to souhlasim :) jinak mladší ročníky a sterilita norma, považuju se za mladší ročník :) a někdy chci čistej zvuk a dostanu ho (meshuggah) a někdy mě baví kanál alá Ordo od mayhem :)
annal - 05.10.09 23:56:30
Jinak me nezajima, jak je kapela slavna a jestli byla na titulce Sparku. Imho lepsi mit jedno splitko, nez vydat 10 desek z nichz za neco stojej posledni 3-4...
Sud - 05.10.09 23:55:35
sry, tak to byl 666, uz v tom mam bordel kdo tady na co reagoval a co psal. fleljm sem cekal a tesil sem se na nej. kazdopadne zasadne nesouhlasim se sterilni produkci. ano Portal to nejsou, ale nejsou to ani Dismember a ten zvuk ma neco do sebe. nej kapela evropy je muj subjektivni nazor, proste me to bavi, je to chytra certovina a prazdny mi to neprijde..treba je to tim, ze sem mladsi a min sem toho slysel, ale to uz je celkem jedno, takhle to ted vnimam a stojim si za tim.
666 - 05.10.09 23:53:48
bizz: hadky!!! a total flame! jednoznacne! annal: jsem si rikal, ze si opisoval nekde hlava nehlava :)
Satan.rap - 05.10.09 23:53:07
bizz 05|10|09 [23:48] : sorry vole Fasty neco napise a ja mam jeden nicky. Nedelam hominida vsude...
Satan.rap - 05.10.09 23:51:40
Bizz: Jdi do prdele. Probereme u piva. Hodne laciny, ale hodne.
annal - 05.10.09 23:48:46
bizz: Na MJC dycinky kuli hadkam!!!
annal - 05.10.09 23:48:12
Ja chtel pripomenout, ze evropska scena je posledni dobou silna, tak sem projel adresar MP3 a ty kapely naflakal hlava nehlava
bizz - 05.10.09 23:48:03
strap, kdyby ten post nekoncil, jak konci, tak by to jinak byl post konecne k veci! a uprimne, nikdo ti nic nepodsouva (aspon to tak citim), ale orientovat se v ty diskuzi vyda za dost sil. to by si to clovek musel vykopirovat a bat se, co kde napise. jsme tu kvuli hudbe nebo hadkam?
666 - 05.10.09 23:45:26
no jako kapely Wormed, Vulnus, Fermento, Blasphemer bych jsem netahal, to je i stylove trochu jinde, ale prdet na to. Ten zvuk se stane sterilni, protoze je totalne vycistenej, sice to ma hutnost, ale proste me po par poslesich z ty desky nezbylo nic, a jen kvuli Infernovi to sjizdet nebudu, nedelam to ani u Nile kvuli Kolouskovi :> Polaci maj celkove s temnoutou a jakymkoliv hlubsim osobnim feelingem v muzice problem mi prijde. Kazdopadne, ocekavam novej Deivos a Masachist usel, sice jsem tomu neprisel uplne na chut ale jeste zkusim.
Satan.rap - 05.10.09 23:40:54
Sud: Me se nezda cela ta kapela. Nezda se mi cela ta smesna image. Riffy, co jsem slysel milonkrat jinde. Sterilni produkce. Lacina mytologie. To co na ty kapele milujes ja nemuzu vystat. Deska se mi nelibi je prazdna. Hudebne prazdna. Super zahrana, super vyprodukovana a prazdna. Pokud vim reagoval jsem trosku na jinou hlasku o virtualnich kapelach. Mam se dal rozepisovat? Ze temny kapely vyhledavam je o me vcelku znamy a pokud se ti neco nezda. Klidne mi napis na mail, ale pak se nediv....Chapu, ze si z toho vysranej recenze veskrze pekna. Jen si myslim, ze je to hovno na zlatym podnose. Ano, autenticky, ani za mak. Pro audiofila super. Ja chci, ale death metal a tohle pokud to zavrsis kecama o nej death kapele Evropy. Ponekud zacnu rejpat a rekl sis o to. Preber si to jak chces...Jinak muzu se te do prdele zeptat, kde jinde jsem psal, co textech nez v tomhle prispevku? Zacinas me srat hochu podsouvas mi neco, co jsem nenapsal. Takze radsi adresuj prispevky tomu, kdo je psal, ze lidi zerou Hehemoth mozna min nez si cekal neni vhodny svadet na me.
annal - 05.10.09 23:39:33
Ad zvuk: Mozna je pro mladsi rocniky ten sterilni zvuk norma
bizz - 05.10.09 23:39:10
annal/DR, skoro polovina vyctu z vyctu tech vasich kapel ani nahodou jako Behe neslape. Fasty (pussy lover 666 a dalsi nicky), fakt ti za to stoji tolik casu venovat tem dlouhejm postum? 333/s.rap ad.: asi si pletete temnotu s muzikou, tak si zhasnete monitor/lap, abyste meli i dost temny pismo, abyste byli dost temni na to, abyste ty temny posty mohli postovat. cekal jsem flejmik a tesil se na nej, ale vlastne me to akorat sere.. sami jste temi vysirky, kteri ten net zahlcujou debilnima a nic nerikajicima kecama, kterejma se snazej ohromit svy true nejvis blasmicky a nejtemnejsi crew..nosite i ksitovky dozadu? asi jo, ale dozadu.. dobrou ;-)
DR - 05.10.09 23:38:59
Sud: A co ty dvě desky před Demigod? Co na ně říkáš? I když to bylo hodně do Morbid Angel, přijdou mi mnohem uvěřitelnější než novější tvorba.
bros - 05.10.09 23:32:38
Mně to nepřijde nějak temný (to jsem už říkal) ...já z tý desky nejsem nějakej upečenej, ale pořád i po odstranění divadýlka, žalob a warpaintu je to dobrá deska a proto pokleknutí před Vulnus co nemají vlastní desku, Wormed co jsou veskrze dost průměrní a mají na piču vokál, atd... je podle mě mimo. Že třeba Disavowed nebo Spawn of Possession jsou lepší souhlas.
brutusáček - 05.10.09 23:25:01
666 a bros ...asi tak, jinak proti gustu, proti nadšení ani tuk :)
Sud - 05.10.09 23:24:52
Pořád se snažím pochopit, jak se vám to může zdát sterilní.. A taky mi neni jasny, co se Strapovi nezda na tech textech..a argument, jsem dvakrat starsi, slysel sem toho stokrat tolik tak respektuj muj nazor imho blbost, kazdej vnima temnotu v jiny rovine a to je subjektivni..
Adolf Satan - 05.10.09 23:15:18
DR: Asi tak, mě do doby ZCK včetně taky bavili, docela nadšeně jsem na ně tenkrát jel na jistý festival do Žop u Holešova vzpomínám :)), ale ty nový věci ne a nebaví...a to bych to vlastně chtěl mít rád :), ale nejde to. Jinak souhlas s CrusTem od . "...možná je to opravdu sterilitou atd...." to je ono.
Satan.rap - 05.10.09 23:14:41
bros: Jsem ponekud starsi a dost z tech kapel jsem videl...
bros - 05.10.09 23:13:32
Ono je to asi myšlený jinak, máš spoustu kapel, o kterejch se mluví, personální výměna se řeší, blablabla a pokud jde o death tak to v drtivý většině není v Evropě. A potom se prostě jednou z těchle velkejch kapel stanou tihle Poláci, kteří podle mě natočili řemeslně dokonalou a hudebně dobrou desku (tři) která má dobrej zvuk, profi klipy a vysypat proti ní kila UG mi je trošku proti srsti. Proto mi přijde mimo to porovnávat s kapelama který znají 4 lidi na světě a ta kapela existuje jen virtuálně :)
Satan.rap - 05.10.09 23:07:42
:D tady je spravnej fanklub Hehemoth.
666 - 05.10.09 23:05:36
dissenter kua :>
666 - 05.10.09 23:04:12
jako az tak bych to nerozebiral, ja v podstate Sudovi vubec nechci upirat pravo na to bejt z ty desky nadsenej, naopak, je to fajn videt, ze nekoho muze deska dneska takhle nadchnout, ze si precte i texty a proste v tom jede... to nadseni tam je citit a uz jsem se s tim u recky dlouho nesetkal, az na par prstove-pocitanych vyjimek :> akorat jsem trochu alergickej na termin Stredni Evropa jako takovej a veci jako Nejlepsi deska, Nejlepsi text atp. jsou kraviny, pokud je to receno jako vseobecnej fakt, kterej se nekomu podstrkuje. Pak se dycky tak akorat najde banda nimrodu nebo marastoidu, ktera se v tom zacne nipat :> Treba Dissinter je pro ME z polska nejvic z DM. Zapomnelo se treba na Azarath, ktery me tolik neberou ale jeste tu posledni desku zkusim, ty predesly bavi vic, ale je to polski proste. :>
Sud - 05.10.09 23:03:31
Tak kazdej ma svuj zebricek, ofcm to tu snad nemusime resit..
Satan.rap - 05.10.09 23:01:52
brutusáček: ok, Ingurgitating Oblivion, Natron, Hour of Penance, Fleshgod Apocalypse, Blasphemer, Sickening Horror, Abysmal Torment, Beheaded, Detrimentum, Fermento, Dead Congregation, Scent Of Death, Torment, Obscura, Hybrid, Vulnus, Benighted, Wormed, Fleshgod apocalypse, Crucifix,Necrophagist, Kronos, Disavowed, Soreption, Gutted, Dissinter, Imposer a ty kapely ze zbytku sveta:-))))
Adolf Satan - 05.10.09 23:00:20
A když se přiblížíme k tomu blackened (death/black) stylu ala Behe tak tu máme třeba Zyklon že.
bros - 05.10.09 23:00:03
annal, jo, třeba Disavowed asi souhlas a DeadC, HoP nebo FApocalypse jsou vynikající, ale porovnávat ug death s v podstatě velkou kapelou? Já "většinou ohledů" beru v potaz i třeba texty, zvuk, to jako vážně někdo za nejlepší evropskou deathovou kapelu považuje Vulnus? ...
brutusáček - 05.10.09 22:59:40
myslel jsem to celosvětově
Satan.rap - 05.10.09 22:54:43
Dissinter
Sud - 05.10.09 22:54:36
Tak kazdej ma svuj zebricek, ofcm to tu snad nemusime resit..
DR - 05.10.09 22:51:53
Necrophagist, Kronos, Disavowed, Soreption; bude toho víc, jen si vzpomenout.
annal - 05.10.09 22:39:38
brut: To sou vsechno evropsky kapely
Satan.rap - 05.10.09 22:38:14
Fleshgod apocalypse, Crucifix.
brutusáček - 05.10.09 22:36:09
tak death celosvětově....to by behemoth byli umě krapet níž :)
annal - 05.10.09 22:35:14
Ingurgitating Oblivion, Natron, Hour of Penance, Fleshgod Apocalypse, Blasphemer, Sickening Horror, Abysmal Torment, Beheaded, Detrimentum, Fermento, Dead Congregation, Scent Of Death, Torment, Obscura, Hybrid, Vulnus, Benighted, Wormed,
Sud - 05.10.09 22:33:07
Tak jsem asi jednodussi..
666 - 05.10.09 22:27:51
Sud: jsem se jen ptal jestli nekdo videl tu carku co s ni Nergal chodi. Nic vic! Nemam s tim jakykoliv problem, at si picha treba Inferna. Nejlepsi a nejchytrejsi texty? :))) Super! Neprijde mi to vubec peklo a texty s tim fakt nesouvisi. Na to ze to dela Nergal na plnej uvazek a snad ma nejakej polskej ekvivalent Bc., ci co, historie, tak to je opravdu lol. :) Ale proti gustu... Demigod je umelotina, ale jestli se ti libi i Apostasy, tak Demigod musi bejt jizda, to je jasny. A mimo jsem to mas pravdu, nastesti :)
annal - 05.10.09 22:26:07
Disavowed? Mithras? Kapel lepsich nez Behemoth sou tuny... Ted jen vyfiltrovat ty Evropsky...
Satan.rap - 05.10.09 22:24:40
bizz: V jednom prispevku pises, ze jim neco vnucuju a v druhym, ze jsem v tom moc ortodoxni. Utrib si to prosim....Ja jsem ten, kdo se oblikne jak tajemnej pan vesmiru a trham bible na podiu? Asi si rozumime vsak? A to jsem tak nechtel v tyhle diskuzi prudit.
bros - 05.10.09 22:24:11
Evropská deathová kapela, která by strčila Behemoth ve většině ohledů do kapsy, mě teda nenapadá, zvlášť když Kanada je skoro 30 let nezávislá
bros - 05.10.09 22:23:27
Evropská deathová kapela, která by strčila Behemoth ve většině ohledů do kapsy, mě teda nenapadá, zvlášť když Kanada je skoro 30 let nezávislá
brutusáček - 05.10.09 22:12:44
ajo ajo... :))
bros - 05.10.09 22:11:56
Spawn of Possession? Necrophagist ne, jsou z Malý Asie:D Kecy o Dodě mají s hudbou společný velký kulový, totálně offtopic.
bros - 05.10.09 22:10:31
Spawn of Possession? Necrophagist ne, jsou z Malý Asie:D Kecy o Dodě mají s hudbou společný velký kulový, totálně offtopic.
brutusáček - 05.10.09 22:08:34
pěstivlence :)
Sud - 05.10.09 22:08:26
A proc by nemohl pichat slavnou blondynu, eh? Navonany metrosexualni Demigod lol, jeden z nas je zrejme uplne mimo. A prijde ti to malo peklo? imho maj jedny z nejlepsich a nejchytrejsich textu
brutusáček - 05.10.09 22:06:13
no myslil jsem tak nějak v tom deathu, ale moc deathu v eu neznam..napadla mě gojira no :)
bizz - 05.10.09 21:58:17
Brute, a co je pro tebe jeste vic? dej vycet, urco to ma s diskuzi mnoho spolecneho, pro me je vic trebaaa... Meshu?
DR - 05.10.09 21:52:08
Adolf Satan 05|10|09 [11:28] Naprosto přesný. Behemoth mám rád, ale jenom do Zoskiacultus. Nejlepší evropský deathový kapely jsou jinde. Na sever od Polska, Na západ od Polska, ale v Polsku fakt ne.
bros - 05.10.09 21:43:49
a nešel by ten výblitek zkrátit, myšlenkově to vydá tak na tři slova:)
PL 666 - 05.10.09 21:14:15
ad Gojira: Fuck the whales!
PL 666 - 05.10.09 21:09:45
bludusaczek: jak jinak, a nech si toho ty technickej masakere, úctyhodně! :)
brutusáček - 05.10.09 21:06:45
"k tvrzeni "..jsou v současnosti nejlepší evropskou deathmetalovou kapelou", se pripojuju. chtel jsem vjuckovat, ale nema smysl, vse popsano, tlesky tlesk" pro mě třeba Gojira je víc :)
brutusáček - 05.10.09 21:00:50
další střapova identita? :)
pussy lover 666 - 05.10.09 20:56:11
v recce padla zminka o Warcraftu 3, myslim, ze to je trefny, ac ta poznamka padla v souvislosti s vizualni strankou, musim rict ze Behomoth jsou kapela z ktery bych se posral leda tak po tom co bych si zahral debilitu zvanou WoW nebo zkouknul Harryho Pottera. Potom je to fakt zla a temna muzika jak pes z Baskervilu :) Klip je ovsem supr, pripomnel mi obdobi, kdy jsem se naucil cist a hltal rusky pohadky "Krasa nesmirna". Kostejove nesmrtelny, baby jagy kostivy nohy a tak, proste parada, jenze tenkrat mi bylo 6 let a od ty doby potreba zla a temnoty nezrizene rostla :) a popravde ty pohadky a jejich atmoska maji vetsi trvanliovst nez vsechny desky Behomoth dohromady. Nergala bych spis typoval, ze mu tlacili do hlavy spatnej polskej preklad Prince Bajaji a taky se asi nejak dostal k Babicce. Z posledniho pocinu po par poslesich nezbyde nic. Zhola NIC. Takovej Behovnoth. Trochu mi v recce chybi porovnani se Zos Kia, protoze tahle deska je od Zos asi nejnasranejsi, byt jen naoko, protoze Behomoth jsou vlastne hodni kouzelni dedeckove, proto ta deska muze byt ve vselijakych topech (presne a hlavne v USA, lol), a proto si ji i nektery polsky rodiny pousti pred nedelni vsi, pardon, msi. Ale stale je Evangaylion realnejsi nez navonenej Demigod (sracka pro 'Death' metalovy metrosexualy) a vypatlana komercni hejvi Apostasi... ;) Jo a to vlci zavyti v Shermrdoseres, je parada, to se dycky zasmeju, moc:> Neni v bookletu psano, koho tam tahaj za koule? A uz jste videli tu carku co s ni Nergal chodi? Wow :D Polska pop celebrita, mozna tim zmatnul konzumujici masu a prodalo se Evangaylionu tolik. A pokud bych mel srovnavat s poslednima Nile, tak momentalne se vic bavim pitim Kefiru, pojidanim kebabu a uctivanim kultu papousku ze ctvrte vetve klanu Arra!!! Taky se chystam zajit za Karlem, verim, ze on je ten kdo umi vyvolavat demony! Ne, Nergal, ten umi jen akorat mluvit s prasaty (viz dokument o nataceni ke klipu Ov...) a prase je sice zvire neciste, ale stejne je to min METAL! Karl je o tridu vejs!!! Myslim, ze Nile jsou proste vtipnejsi a drnejsi metal nez Hehe a dokonce jsou i technictejsi a brutalnejsi, jen nejsou ze Stredni Evropy :D Joo! :D Posledni Lost Soul je na polaky velice slusna porce muziky, ktera posledni Behe i Vader celkem prejede, je o trosku uprimnejsi a temnejsi, presne to co polskejm kapelam moc nejde a nikdy nepude :> Polski? Jaj, uz jsem se takhle dlouho nebavil. DME
bizz - 05.10.09 20:48:18
presne, tohle je umeni :D
bros - 05.10.09 20:43:04
Tak jestli bych to házel do stejnýho pytle třeba s Ulcerate, Mitochondrion třeba nebo Portal je jasný že je to uplně něco jinýho. Tohle dávno není žádnej posranej UG :)
brutusáček - 05.10.09 20:38:12
tak sterilní metalcore, respektive metalcore už je pryč, stejně tak rychle odchází do kytek deathcore... mi tady ta sterilita taky trochu vadí...
bizz - 05.10.09 20:16:29
a muzu ja za to, ze jsi tak ortodoxni, ze peklo pro tebe znamena PEKLO? kdyz po me nekdo chce techmetal, tak mu klidne doporucim i Cynic a plenky jako bonus k tomu.. neresim to az takhle :)))
Satan.rap - 05.10.09 19:49:47
bizzi: jsem snad ja ten, kdo to brutovi doporucoval jako spravny peklo? :-))))
bizz - 05.10.09 19:42:53
hovno, tohle je zvukove o dve tridy vys nez Apostasy, takze o sterilite bych nemluvil, co pak celej vybrousenej metalcore? proste je to zvukove i instrumentalne dokonaly a jestli jsem Sudovi slibil svy vju za 8.666, tak zadny proste nedam, protoze napsal vse, co bylo treba a vlastne i vic. jinakme to bavi, ma to dynamiku, je to chytre chytlave vymysleny, pritom to nezni prvoplanovite, tlaci to, ma to atmosferu, i kdyz nevim, zda je saint.rap s tema pokusama hazet Behemoth do temnoty na spravny adrese.. nemyslim, ze tohle je ucelem ty muziky, byt temni
CrusT - 05.10.09 18:22:30
Evangelion v pohodě, poslouchá se to fajn, ale nijak mě to nevybízí pronikat do toho dál, prostě občas poslechnout a čau... možná je to opravdu sterilitou toho zvuku, kterou mají už od dob Demigod... ten jejich perfekcionismus je skoro až na škodu, všechno je přesný, vybroušený, do toho ten uměle znějící virbl, pár předvídatelných postupů á la Behemoth a autentičnost je ta tam...
Sud - 05.10.09 17:16:28
Adolf: Jo, myslim TWTGD. A jak muzou nekomuprijit sterilni nepochopim..co jsou potom treba Dismember?
Satan.rap - 05.10.09 17:12:53
SUD: Posloucham temnotu a vyhledavam ji peknejch par let. Hehemoth jsou pro me proste parodie. Mozna je to tim, ze pro posluchace jako ty ma prave to "vsechno"?
Adamos - 05.10.09 16:27:59
jo, recka dobrá. Asi to stáhnu i s těma novejma nile a uvidím.
killer - 05.10.09 15:47:30
No fiha moc pekne a detailne zpracovana recka,jen co je pravda!!! Posledni behemoth je dokonala vrazda!!! :-)))) Bomba deska!! Posledni Nile me zas az tolik jako predchozi desky nesejmulo...
Filipismo - 05.10.09 14:59:26
To je přesně ten typ recenze, která člověka donutí tu desku pořádně naposlouchat...dík!!!!
Adolf Satan - 05.10.09 14:19:02
Poslední desku myšleno TWTGD? Ta se mi zatím po trochu horším Ithyphallic zdá dobrá. I když na starší věci - hlavně ITDS to nemá. Každopádně technicky, kompozičně, atmosféricky i zvukově (ty Behemoth jsou fakt hrozně sterilní) se na to Behemoth vůbec nechytají.
Sud - 05.10.09 13:28:15
Nile miluju, ale posledni deska sux. Nechapu, jak nekomu Behemoth muzou prijit nudny, vzdyt ta hudba ma vsechno..
bros - 05.10.09 13:05:31
větší profíci tu nejsou. nile mě nebavili nikdy.
Lord VILE - 05.10.09 13:04:59
LOST SOUL - Immerse In Infinity CD 2009
gába - 05.10.09 12:12:01
jo, nic novyho pod sluncem, jak Hehemoth tak Najl- pekelná nuda
Satan.rap - 05.10.09 11:56:27
Behemoth, pro me neni nejlepsi death metalova kapela EU a dokonce, ani Polska, ktery podle me nejlepsi death metalovy kapely nema. Co uz Behemoth ziiiiiiiiv, 666 zivu:-)
Brutusáčik - 05.10.09 11:36:07
Jinak uctyhodna recenze!
Adolf Satan - 05.10.09 11:28:10
uh to čumim, že i tady..podle mě dost přeceňovaná kapela/deska a "Behemoth mají to, co chybí k dokonalosti Nile - schopnost napsat skvělý nosný riff."?? (rouhání!) a "vybroušený neznamená sterilní" - na mě to působí přesně opačně..a té techniky tam taky moc neslyším..vždyť je to docela popík :)) a atmosféra, nevim oproti Nile to na mě moc nefunguje...špatná ta deska asi není..ALE..
-krusty- - 05.10.09 11:14:42
Polští hrošícu vědí jak sehnat pod svá křídla nové ovečky. Behemoth to mají dotažené na sto deset procent - o tom žádná. Prostě na sobě makají - což se moc kapelám už nechce. Po pravdě řečeno, taky si kladu otázku kam ještě se můžou vyvíjet??? Je to plus mínus dokonalé...
bizz - 05.10.09 10:49:12
u me uz Nile ne
Brutusáčik - 05.10.09 10:37:37
Jeto technicky masakr to ano, však se na to podivame nazivo. Z toho mala prostoru co jsem tomu dá a co jsem dal novym Nile, Nile vedou...
Adamos - 05.10.09 10:16:43
to je zajímavý, jak to všichni chválej, mě na Behemoth nepřijde nic moc zajímavýho. Co by mě mělo donutit si to pustít? Co je tam tak zajímavého? Atmosféra? Technika? Originalita? Viděl jsem je živě, hrajou výborně, šlape jim to, ale já v té hudbě zkrátka nenacházím to, co mě na hudbě zajímá. Trkněte mě někdo, proč si to stáhnout.
bizz - 05.10.09 09:57:06
mam pocit, ze tohle je lepsi nez Apostasy, i kdyz jsem si to dlouho nemyslel. na odkazy se vyser, to je jen takovy drobeni okolo ;-)
msh ggg - 05.10.09 09:26:03
kurnik tak to po dlouhé době zas musím přičichnout! a jakože slabá recka!:)
DR - 05.10.09 08:25:09
Jsem hluchej, Demigod a Apostasy mě neskonale nudí. Jinak všechna čest autorovi za tu práci...
bros - 05.10.09 01:49:04
Právě jsem dokoukal The Omen a praští mě do očí Behemoth (mimochodem výborná nejen recka, ale i deska) - úplně se mi udělalo zle:D
Sud - 05.10.09 01:35:40
Mistoho toho odkazu na rutanuv pekelny cirkus bych dal link na nejakej power/speed, protoze to je tak teply, ze by to mohlo delat reklamu na indulonu. To samy mistama novy Hypocrisy..no ano, to je ten spravej link, koukoute je nekdo napsat.)
Sud - 05.10.09 01:19:55
Diky.) Jinak dve poznamky, odkazovat na Hate Eternal hned po 'teplejch solickach' neni asi nejlepsi napad :D Jinak puvodne jsem to chtel pojmout s citatem z bible a tak, jenze takto to uz blyo pojato na agropoli a na abyssu (abyss stoji za precteni), takze jsem to napsal klasicky dle sebe. A jeste jedna vec, onehda jsem se bavil s Fredem na tema Behemoth (nejsem si jist, jestli byla aktualni Demigod, nebo uz The Apostasy) a ten tvrdil, ze je to vykradacka Morbid Angel. PROSIM VAS JESTE NEKDO JINEJ TO SLYSI?
bizz - 05.10.09 00:48:34
k tvrzeni "..jsou v současnosti nejlepší evropskou deathmetalovou kapelou", se pripojuju. chtel jsem vjuckovat, ale nema smysl, vse popsano, tlesky tlesk

Zkus tohle