Autor: 75 Uživatelé: - Tvé hodnocení: hodnoť
Ukryty Wymiar

ARTROSIS - Ukryty Wymiar

Polská scéna byla (a je) vždycky plná opravdových hudebních klenotů, ať už se jednalo o death metal, black metal a nebo právě gothic rock/metal. Artrosis se už od počátku řadili spíše k posledně jmenovanému žánru (několikrát například vystupovali na prestižním poském gothic festivalu Castle Party), i když poslední dvě desky (Fetish a Melange) jsou již na trochu jiné cestě (přibylo více elektroniky, ubylo „metalových“ prvků), ale o tom na jiném místě. Napřed si povíme něco o jejich první desce, která se jmenuje (jak jste si už určitě všimli :o) Ukryty Wymiar.
Za pozornost jistě stojí, že (!!!) všechny svoje nahrávky vydávají Artrosis ve dvoujazyčných verzích (tedy, v rodné polštině a v angličtině). Další důležitý prvek a určité poznávací znamení (kromě nádherného hlasu zpěvačky Medeah) kapely je jistě absence živého bubeníka, který je nahrazen bicím automatem. Nutno podotknout, že výborně.
Desku otvírá (částečně) instrumentální Lisa a hned vás upoutá již zmíněný vokál. Medeah zpívá úplně jinak než většina jejích kolegyň v branži. Má plný hlas a nebojí se žádných, byť i složitějších, hlasových figur. Na prdel vás určitě posadí Rzeka Istnien, která obsahuje mohutné klávesové plochy. Další skvost Epitafium se nese ve středním tempu a obsahuje nádherné vokální linky. Gora Przeznaczenia zase nedá nevzpomenout na jisté Švýcary a jejich období okolo desky Passage. Celou fošnu pak uzavírá jeden z největších hitů kapely - Szmaragdowa Noc (k této skladbě je natočený i videoklip).
O zvuku asi tolik, že vždycky patřil k silným stránkám tohoto pozoruhodného uskupení. Abych nezapomněl, klávesy, programování bicích a vesměs všechny kompozice má na svědomí chlapík jménem Maciek, kytary pak Rafal.
Na debut velmi slušné, ale opravdové věci se teprve budou dít, protože tahle deska je jen začátek a rozehřívací kolo.
PS: Reedice obsahuje dvě věci s živými bicími, které má na svědomí jistý Inferno (hádejte, z kterého spolku polských, čím dál víc známějších zabijáků? :o) a klavírní verzi Szmaragdowa Noc.

13 / 59:11