ARTROSIS - Melange

marTh-us
7.5

Na tuhle desku jsem se těšil jako malé děcko. Po minulé desce Fetish jsem byl zvědavý, jakým směrem se bude kapela ubírat.
Abych pravdu řekl, po prvním poslechu jsem byl malinko zklamaný. Ne, že by se jednalo o nějaký průser, ale přeci jenom jsem čekal malinko víc. Sami Artrosis hlásili návrat ke starší tvorbě, ale tomu jsem moc nevěřil. Jediné, co možná trošičku připomíná starší desky je opět trochu víc kytar, ale i tak kapela jede dál. Možná bych řekl, že tahle deska měla vyjít mezi Posrod Kwiatow I Cieni a Fetish.
Hlavně mě mrzí zvuk, který se jeví, že je puštěný jen na půl plynu nebo jakoby chyběl výraznější mastering nahrávky. Ale pozor, nechci aby to všechno vyznělo, že deska stojí za prd! To vůbec!!! Melange obsahuje hned několik silných momentů, ale bohužel (oproti starším deskám) i slabších. Jako silné věci se jeví například Malo Slow, Codziennosc, Wiem (videoklip) nebo závěrečná Spelnione Dni. Něco mi tu, ale chybí. Možná jsem čekal víc experimentů, nejen hudebních, ale i zvukových. Takhle mi přijde, že se kapele moc nechce z vyhřátého a těžce vybudovaného místečka na (nejen) polské scéně. Možná se mýlím, možná ne. V každém případě, kapela je nyní v sestavě, která čítá dvě kytary, tudíž je možné, že se opravdu dočkáme více kytarovější desky.
Jak jsem byl zvědavý na tuhle nahrávku, tak na další jsem zvědavý ještě víc. No a nakonec bych byl jen rád, kdyby se Artrosis konečně objevili i u nás. Nicméně, při jejich podmínkách to asi nebude zrovna reálné. Nechme se, ale překvapit, jeden nikdy neví…
PS: Medeah se předloni narodila holčička a v březnu jí byl jeden rok. Gratulace putují do Zielone Gory :o)

11 / 45:44