Autor: 90 Uživatelé: 85 Tvé hodnocení: hodnoť
And So I Watch You From Afar

AND SO I WATCH YOU FROM AFAR - And So I Watch You From Afar

Mohutné kytarové stěny a svižné, rytmicky pestré bicí, tvrdost až někam na hranici post-metalu a post-hardcoru. Pro mě jedno z nejlepších žánrových alb všech dob.

And So I Watch You From AfarMyslíte si, že post-rock musí automaticky znamenat předlouhé, pomalé a většinou i monotónní (přiznejme si to) utahané skladby? Tak to jste asi ještě neměli tu čest s partičkou z Belfastu, s dosti biz(z)arním jménem AND SO I WATCH YOU FROM AFAR a jejich stejnojmenným debutem z roku 2009. Irové na to šli z úplně opačné strany než většina zvučných jmen tohoto žánru jako třeba PELICAN, MONO či EXPLOSIONS IN THE SKY (doplnit si může každý sám). Asi už měli plné zuby a uši utahaného šmrdlání, a tak se chopili nástrojů, pořádně se do toho opřeli a dokázali, že post-rock se dá hrát i hodně nabroušeně.

Album hned od začátku představuje velmi svéráznou a hlavně nevídaně svižnou podobu „zasněných kytarovek“. Samotný název úvodní skladby Set Guitars to Kill vystihuje do puntíku vše podstatné. Mohutné kytarové stěny a svižné, rytmicky pestré (a na daný žánr i poměrně technické) bicí, mají sílu rozvibrovat každou buňku ve vašem těle. To ale pořád ještě nestačí, a tak následující A Little Bit of Solidarity Goes a Long Way je ještě o stupeň splašenější. Tady by se už dalo spekulovat o tom, zda je to vůbec ještě post-rock. Tvrdostí se totiž dostáváme až někam na hranici post-metalu a post-hardcoru. Zapomeňte na nudné brnkání na dvě struny a podobné uspávačky, tady hrají prim nabroušené kytary a svižná rytmika. Ale pozor, AND SO I WATCH YOU FROM AFAR rozhodně melodiemi neopovrhují a do svého syrového projevu je umí velmi pěkně zakomponovat. I když by se to z výše napsaného nemuselo zdát, celé album je melodiemi a zvonivými kytarami doslova prošpikované. O to větší emoce pak z kotoučku vyzařují. Dočkáte se tedy i srdcervoucích motivů. Příkladem budiž třeba skladba Start a Band nebo nádherná uvítací melodie z The Voiceless, která jako jedna z mála skladeb tolik netlačí na pilu.

And So I Watch You From AfarKaždá skladba je dostatečně kvalitní na to, aby se stala vaším favoritem, těžko by se vybíral nějaký top. Tohle se prostě musí slyšet od začátku do konce, a to bez přestávky. Na nějaký oddech ale stejně nebudete mít ani pomyšlení, protože budete naprosto pohlceni energií a nápaditostí tohoto dílka. Samozřejmostí také je v tomto žánru běžná absence zpěvu. Jen občas si z nás kluci vystřelí sborovými popěvky, jako třeba v Don't Waste Time Doing Things You Hate. Rozhodně doporučuji prozkoumat také velice povedený, surrealistický obal CD, který je originálním dílem jednoho z kytaristů.

AND SO I WATCH YOU FROM AFAR se hned svojí prvotinou povedlo katapultovat se do první ligy post-rocku, a to navíc až na samotný vrchol. Pro mě jedno z nejlepších žánrových CD všech dob. Tahle parta má rozhodně na víc, než jen přitahovat pozornost svým jménem. To také ostatně chlapci dokázali na následujících deskách. Novince se budu věnovat v dalším článku.