m4xp4yn3

Představa nahrávání kytar pomocí midi a samplů jednotlivých not je absurdní, ale už nějakou dobu se používá comping - nahraje se pět verzí daného úseku a z nich se kompiluje výsledek. Takt po taktu, někdy i nota po notě, se vybírá tejk s nejlepší energií, přesností, dynamikou. Úplně běžné jsou punch-iny, kdy se nahraje třeba jenom samotný přechod nebo tón. Jestli to bude znít organicky záleží na citu toho kdo dělá mix. Tady třeba Billie Eilish ukazuje jak zpěv pro song slepili z 87mi tejků youtube.com/shorts/gI5HOHEnal8.

Od opravdu netradičního setlistu bych očekával zařazení skladeb, které typově vybočují z klasického Satyrikoního trademarku. Pár takových přece mají.

gorth: Text, který by sám o sobě změnil něčí vnímání světa, bychom asi nenašli. A kdybys přeci jen nějaký uvedl, text který se tě nějak niterně dotkl, našli by se tací, co by souhlasili, stejně tak jako spousty plivačů, že je to naprostá, doslovná mrdka. (Nemá význam hádat se "jestli" je něco kvalitní, spíš být schopen obhájit si "proč" to zrovna ty za dobré považuješ a být otevřený argumentům druhé strany.)
Jde spíš o ten směr, o snahu být konstruktivní. To Řezník není, jeho potenciál je už vyčerpanej. Potenciál JC se (doufám) s jeho studiem filosofie teprve rozvine. Sbírka jeho nezhudebněných básní tomu i nasvědčuje.

LordSnape: Raději si vyselektuju 5 dobrých skladeb z nějakého alba, které mě baví, než poslouchat něco, třeba s konstantní kvalitou, co mě nijak neoslovuje. Co přesně je na tom k nepochopení? Navíc mě víc baví Coleova flow.

Říkáš "nesahá po kotníky", já si myslím opak, tak kdo má pravdu..(?)
Já se ale nebavím o obecné kvalitě toho či onoho, spíš o jejich celkové message a atittude. Inteligenci jejich tvorby. Řezníka nemůžu brát vážně, max. jako výplach, shitstorm po špatném dni, kdy to ta hudba vyřve za mě. To je na dílo, které stojí na práci se slovem, málo.
Vážně beru jenom to, co mě osloví, dotkne se mě a má potenciál posunout moje dosavadní vnímání světa. Naznačit nový směr, vrhnout na věci jiné světlo.

Bokem, James Cole třeba má na nové desce šedesát procent hovadin, ale vynahrazuje to tracky jako Kazatel skla, kde pojmenovává to, o co se u nás nikdo jiný nepokouší.
Bokem bokem, WWW sice jsou někde jinde, ale není nutné pro každého umělce pojmenovávat vlastní žánr. Jsou jinde pro svoji kvalitu, ne formální odlišnost.

Průser je, že je o něj zájem. Řezník mě před několika lety příjemně šokoval, když zpíval "udupu tvý dítě, budu ho mlátit rourou" a další věci. Neveděl jsem že je něco takovýho na český scéně možný. Tehdy to nebral vážně a bylo to ok. Dneska už do textů přidává vlastní duševní černo, svůj způsob jak se vypořádat se svýma démonama. Samotný gore beztak brzy omrzí i tvůrce.
Každej umělec v sobě má hodně hejtu a je na něm jak se s ním vypořádá. Řezník to dělá tím nejméně smysluplným, nekonstruktivním způsobem, nenabízí nic, jen agresi, vize apokalyps a tak. "Když se mi nedaří nic postavit, musím aspoň něco zbourat". Už několik desek dokola.
Přitom samotná česká rapová scéna nabízí lidi, kteří svoje chmury používají jako zážeh inspirace k nastavení sofistikovaného zrcadla světu (WWW), nalézají relativní štěstí ve střízlivém pohledu na svět (Prago Union), nebo na to jdou přes poctivé nimrání se v sobě a důkladnější analýzu svýho hoodu :) (James Cole).

Pořád o tom samým. "Lidi jsou sračky, zničit, zabít, já jsem dobrej, mě nechat, trpím kvůli tomu že mi nesaháte ani po kotníky."
Je úplně jedno že mluví z pozice fiktivní postavy. Podstata zůstává stejně dementní.

Týjo, tak Anja se dala do rodění:

tinyurl.com/anja-harant

bizzaro: Je to titulní song nového EP. Skladba samotná ale byla pevnou součástí setlistu při celém "Narrow" tour.

Ten klip/sestřih je ale ňuňu.

Studiová verse Perníku + klip.

vimeo.com/60446786

aktuálně

diskuze