Leif

6.3. Riverside@Palác Akropolis - polský dojemný prog rock/metal
21.3. Kate NV@Meetfactory - ambient
29.3. Recondite@Roxy - minimal techno

Hrozný dilema, ta metalcorová akce. Už jsem jednou viděl Darkest Hour ve Futuru, zvuk byl naprosto naprosto neproniknutelný, nepoznal jsem jedinou melodii a odešel v půlce.

Vynikající deska, souhlas. Z tohoto ranku, tj. plus minus post-black/mathcore, ještě doporučuju loňské Noise Trail Immersion (https://noisetrailimmersion.bandcamp.com/).

Jasně, není to natolik originální, že by hráli na nějaké nové nástroje nebo vymysleli totálně nové hudební postupy, na které ještě nikdo v dějinách hudby nepřišel. Někdy stojí za poslech i něco, co je prostě dobrý standard, co bere nejlepší z nějakého trendu. PG jsou součástí určitého trendu posledních let, který podle mě bere počátek ani ne tolik v DsO a Mayhem, jako spíš u desek Celeste z roku 2010 a Altar of Plagues z roku 2013. Nicméně i v rámci tohoto mikrotrendu PG v roce 2016 přinášeli něco svého, měli vlastní ksicht, slova z této recenze si určitě zaslouží.

Ty píčo, dobrá úroveň diskuze, hehe. Stejně Perturbator byl nej.

Ne, vážně, kolik může taková průměrná metalová kapela vydělat? Je dnes prostor pro tolik skutečně komerčních tvrdých kapel, jako na přelomu století? Ještě asi dlouho budu číst, že ženský do metalu nepatří, zvláště ty atraktivní. Co když si kámoši z třídy pomyslí, že poslouchám nějakou kapelu, protože tam zpívá buchta, a ne proto, že se jedná o prestižní okkvltní Černý Kov Smrti?

Nové album bude tento rok. První singl tady: https://www.youtube.com/watch?v=tSl4w6PXVbY

Mně nejvíc uvázlo v hlavě, že zvuk byl dokonalý. Bože, jak jsem se toho obával. Na stejném místě před pár měsíci koncert August Burns Red, Heaven Shall Burn a dalších kapel dopadl zvukově naprosto příšerně, za takovýto zvuk se má vracet vstupné, čistá tortura. Pokud jsem správně pochopil, Meshu si vozí svého zvukaře.

No a samo, v klubu to bylo mocnější než na BA.

K té hromadě zajímavých kapel ještě Esoteric? Hned dnes si kupuju lístek.

K předchozím albům Lychgate jsem si cestu nenašel, neměl jsem ani chuť se jimi dlouho zabývat a opakovaně poslouchat. Nevím, proč jsem si poslechl toto, ale už v závěru druhé skladby mi učarovaly právě ty barokní kontrapunkty (i když vliv vážné hudby byl už v Antidote). Celkově po všech stránkách mimořádná deska, povedené struktury a motivy, přesvědčivá atmosféra, značná dávka originality.

Opět díky moc za to tipy. Už jsem párkrat propásl Youth Code, docela rád se na ně tentokrát podívám. Tipy v komentářích taky vypadají hodně zajímavě - docela se zajímám o rytiny/grafiku tohoto období a ten projekt Oake zní opravdu originálně a dost slibně. Gothic techno? Ale jo, kupodivu. Škoda, že ta akce je přes noc, na to už jsem asi moc starej, ale rád si to poslechnu, zrovna jsem nějakou dobrou techno elektroniku poslední dobou hledal.

Doplním ještě dva tipy pro emaře:

28.3. The World Is a Beautiful Place & I Am No Longer Afraid to Die@007 Strahov
Midwest emo/post-rock orchestr se smyčci a trubkou (USA).
https://www.youtube.com/watch?v=i3D0tMQxLo4

29.3. Rolo Tomassi@Nová Chmelnice
https://www.youtube.com/watch?v=Fdyg8k5qZFM
Mathcore/indie pop/casiogrind (he-he) se zpěvačkou (Anglie).

Díky moc! Krupskaya je kapela, kterou naprosto uctívám, a už léta sním o tom, vidět je naživo. Vzhledem k rozsahu propagace takovýchto akcí bych o to vystoupení málem přišel.

Jinak samozřejmě jednak Despised Icon + Archspire, jednak Amenra + Boris. Boris byli jedním z největších zážitků na loňským BA, Amenra největším loňským klubovým zážitkem.

Taky jsem tenhle projekt poslední dobou poslouchal, zajímavá záležitost. Trzasku trochu znám z jeho etno-free-jazzové tvorby, vokál Budzynskiho mi však moc nesedí.

A zase proklínáme nový subžánr jako příliš trendy. Taky mě nedávno u poslechu Roly Porter napadla myšlenka, zda to není příliš vykalkulováno na efekt. Na druhou stranu, debaty o objektivní hodnotě hudby, která prý naprosto rozhodně MUSÍ být založena na zásadní originalitě - jinak nemá smysl a nemá právo existovat, už moc neřeším. Každá umělecká forma z něčeho čerpá a na něčem staví. Nemůžu říct, že potřebuju každodenní nekončící přísun superoriginální hudby, která by nesdílela žádné prvky s čímkoli existujícím. Jednoduše záleží na osobní zkušenosti každého jednotlivého posluchače, jakou má historii seznamování s hudebními formami, kdy při dostatečném prozkoumání nějaké formy se zákonitě dostavuje znudění.

Každopádně na vystoupení Roly Porter na Lunchmeat se moc těším.

aktuálně

diskuze