Situace v Rock Café rok, měsíc a den po zákazu živých vystoupení

Článek

article_1046_px1

Dne 15.4.2009 došlo k zákazu živých vystoupení v klubu Rock Café. Zhruba tři týdny poté tehdejší starosta Prahy 1 Petr Hejma přislíbil ustanovení komise a rychlou opravu sálu. S tím, že věří, že 9.9.2009 se sál opět otevře. Nám - provozovatelům klubu pak, za zmařenou investici z roku 2006, kdy jsme tehdy zrekonstruovali celý klub ROCK CAFÉ, přislíbil prodloužení smlouvy o 10 až 20 let.
Jaká je situace nyní? Nový starosta Filip Dvořák po svém nástupu sice přislíbil, že stavbu popožene a že samozřejmě počítá s prodloužením smlouvy pro klub. Nicméně snaha a zřejmě i zájem věci vyřešit se jaksi vytratily. Termín, se kterým se ještě nedávno počítalo jako s nejzazším, tedy červenec 2010, se dle ústní informace opět oddálil až na listopad 2010 a ten ještě není jistý. O prodloužení smlouvy se sice jedná, ale již 4 měsíce bez žádného výsledku.
Stavba se neustále vleče, kontrolní dny pokračují v duchu poukazování na to, co vše je a není předmětem stavby, a co vše tudíž ještě bude muset zaplatit samo Rock Café. Při dotazu na termíny se ozývá žoviální a ironický smích a padají neustále další a čím dále vzdálenější termíny. Samozřejmě jen ústně. Co se týče uzávěru divadelního sálu a dalších prostor, na nich už se stavba ani nedomlouvá a jen je oznamuje, a to i přesto, že platíme stále nájem za všechny prostory včetně těch, kde probíhají opravy, nebo je má zabrané stavba. Snížení nájmu po dobu rekonstrukce bylo původně také slibováno, minimálně za prostory, které nemůžeme využívat.
Dále nám bylo přislíbeno prodloužení nájemní smlouvy z důvodu zmařené investice do celého klubu v roce 2006-2007 vinou špatného odhlučnění sálu. Investorem odhlučnění byla Praha 1. Rock Café tehdy investovalo do celkové rekonstrukce klubu a do vybavení cca 10 mil Kč. Za tyto investice byla tehdy prodloužena klubu smlouva o 5 let, tedy do roku 2013. Bohužel už po cca dvou letech se zjistilo, že práce byly provedeny špatně a došlo k vybourání téměř všeho, co se zrekonstruovalo. Investovali jsme tedy cca 10 mil do prací, které se z důvodů špatně provedeného odhlučnění ze strany Prahy 1 po dvou letech vybouraly. Aby klub mohl zase fungovat, musíme tedy ne vlastním zaviněním investovat znovu. To rádi uděláme, ale chceme dodržení příslibu ze strany Prahy 1 ohledně prodloužení smlouvy. To však dodatkem, který bude řešit opravdu prodloužení smlouvy a ne víceméně způsob, jak nás z klubu nenápadně vyhodit ještě letos.
Všechny sliby se vytrácí. Po ročním jednání s Prahou 1 nám bylo před třemi měsíci novým vedením sděleno, že nepůjde pouze o dodatek s prodloužením termínu nájemní smlouvy, ale o zcela novou smlouvu. Do té je však najednou zcela nestandardně zahrnuto třeba i to, že Rock Café ručí i za klid na chodníku před klubem na Národní třídě. Znamená to tedy, že pokud bude hlučno na Národní třídě ( a to je každý druhý večer, i nyní, když máme zakázáno hrát – je zde přece Jazz Reduta, Café Louvre, klub Vagón, turisté apod) je to důvodem k okamžité výpovědi smlouvy!!!
Po dalších těžkých jednáních byl tento bod upraven tak, že Rock Café je v takovém případě za jednání cizích lidí zodpovědné (a to venku na ulici před klubem) a zaplatí za každý jednotlivý případ pokutu 5 000. Kč!!!
Zároveň zde ovšem přibyl další bod opět s důvodem okamžité výpovědi. V tomto případě je dokonce důvodem okamžité výpovědi situace, kdy se odhlučnění (rozuměj investice Prahy 1 za 20 mil, na kterou přispěl 50% Magistrát) opět nepovede. Pokud tedy stavební firma provede lajdácky svoji práci, Rock Café souhlasí s ukončením nájmu, a to s okamžitou platností. Jinak řečeno „Tedy, pokud NÁM (Praze 1,) to opět nevyjde, pak VY (Rock Café) souhlasíte, že ukončíte nájem ihned“.
Pro vysvětlení. Prostor je již dávno zkolaudován jako hudební klub. Nyní probíhá vlastně oprava odhlučnění, které zde bylo již jednou provedeno (V ceně cca 6 mil Kč). Vybraná firma zde provádí opravy odhlučnění ve výši okolo 20 mil. Je snad logické, že by měla mít řádné garance za dílo. Nová nájemní smlouva však obsahuje větu, že pokud stavební úřad nevydá kolaudační souhlas se stavebními úpravami, končí k tomuto datu i nájemní vztah s Rock Café. Znamená to tedy, že jakmile se podaří Praze 1 nějak prokázat, že se dílo nepodařilo, bude tento zajímavý prostor na Národní třídě ihned volný pro nového zájemce.
Pokud vám toto chování něco připomíná, je Vám tak jako nám něco přes čtyřicet.
Pavel Svoboda a Michael Pánek, jednatelé Rock Café

Vložit komentář

Kaya - 28.02.20 20:39:29
Ahoj, jak je to teď v Rock Cafe? Probíhají tam nějaké kulturní akce? Jinak jsem se chtěl zeptat k té proběhlé rekonstrukci, jak probíhají rekonstrukce takových prostor. Zvala se tam na to nějaká větší firma? Koukal jsem na zajímavý fotky rekonstrukce jediný pražský restaurace tady www.ma-construction.cz/projects/rekonstrukce-restaurace-v-centru-prahy/ tak jestli to probíhalo taky tak nějak nebo ne?
bizz - 07.03.11 14:31:16
zkolaudováno
D'aven - 05.01.11 16:37:50
Bude to asi tak docasne jako pobyt sovetskych vojsk... Devin na parniku je super napad, na konci brezna uz by nemusela byt takova kosa... a bylo by tam vic vzduchu nez treba na Chmelnici - jestli to pujde do nejakeho podobneho prostoru, bude to nightmare.
D'aven - 05.01.11 16:36:13
To jsem zvedavy, kam Violet presune toho Devina...
pf - 05.01.11 13:54:56
me spis zajima, jeslti doacasne opravdu znamena docasne, devin muze hrat treba na parniku ;)
D'aven - 05.01.11 13:00:49
To jsem zvedavy, kam Violet presune toho Devina...
bizz - 04.01.11 23:42:44
DW - 30.07.10 19:02:18
no o severní Evropě se nemá cenu bavit, jak Švédsko, Finsko, Dánsko, Norsko - všude se kovový umění podporuje jaksviň, jasný neasi..
Sud - 29.07.10 11:28:24
dobrej system meli v dansku, tam dostavali na klub dotace i hells angels.)) teda samozrejme jeste pred valkou s bandidos mc
pf - 29.07.10 00:01:42
plus teda i "vysokoumělecké" projekty mají tutam stejný problémy jako rock café
XbruthX - 28.07.10 23:56:03
jo to samozřejmě souhlaism že v případě rock caffé je to jinak..tam ty tlaky jsou evidentní..nahonil na tom triko bém, stejně tak jako dnes v tv v případě bregoviče..kokot
pf - 28.07.10 23:51:07
plus teda i "vysokoumělecké" projekty mají tutam stejný problémy jako rock café
pf - 28.07.10 23:48:17
pokud se nepletu, i RC dostávalo dotace a proto tam svého času chtěli držet divadlo apod. navíc cz dotační politika je hodně roztříštěná, netransparantní a nesystematická, proto bych se prostě chtěl vyhnout těm generalizacím rock vs. vysoká kultura. prostě to je akorát zbytečný odbíhání od podstaty problému, která je tady fakt jinde.
DW - 28.07.10 23:21:46
No jak myslíš, mně to přijde právě dost na místě v tomhle případě..
pf - 28.07.10 23:01:29
je to děsná škoda. ale to tlachání o "vysoký kultuře" bych do tho netahal
killer - 28.07.10 16:03:29
no dyt tak sem to myslel;-)
jkl - 28.07.10 14:56:26
Trnem v oku není nikdi nikomu nic,dokud ty prostory nechce někdo jiný.
killer - 28.07.10 14:32:32
hmmm, evidentne je rock cafe trnem v oku nekomu na magistratu, Pze 1 nebo ja nevim kde a chce to zase neko pro svyho protekcniho synka na "podnikani":-((((( A ja si nedavno, kdyz sem tam byl, rikal, sakra ta rekonstrukce by uz mela bejt prece skoro hotova a vypada tu to jak na zacatku rekonstrukce...
DW - 27.07.10 23:18:55
právě že tady se může dělat okatě už úplně všechno.. a taky že dělá:D
bruth - 27.07.10 22:27:57
byznys a státní sféra frčela vždy, jen se to nesmí dělat moc okatě a protože tahle země je v tomhle už tak v píči že i "na vlastní oči" na vnitru to musí vidět tak jsou lidi tak drzí a prochází to
Střap - 27.07.10 22:04:09
Nepsal jsem o tom nahodou? http://marastjakcyp.com/new/?c=3&id=748
lunaris - 27.07.10 21:56:33
Prorůstání státní sféry a byznysu aneb kapitalistický neoliberalismus v praxi. Na druhou stranu není dobré vytvářet si názory na základě výpovědi pouze jedné strany.
XbruthX - 27.07.10 16:28:26
No zrovna nedávno bylo na čt24 dokument o symfonicich. Mimo prahu nemaj kšefty, v praze je přetlak...ale cele to bylo myšleno asi tak že klasická hudba dostává lip dotace oproti té rockove, jako je tomu na severu. Otázka je jestli to promoteři vubec chtějí...
bk - 27.07.10 15:55:22
jsem zvědavej, jestli s touhle situací nějak zamává výsledek komunálních voleb (a případná změna pokynů shora? něco mi ale říká, že ty "zájmy" zas tak rozdílný nebudou....)
gába - 27.07.10 15:49:34
ok, ja narazel na to ze klasika taky neni zrovna extra dotovana. samozrejme ale stale ma lepsi vychozi podminky nez rock/metalovy klub
DW - 27.07.10 15:39:33
resp. jde o prachy, ale ne aktérů z řad muzikantů.
DW - 27.07.10 15:39:15
Právě, tady nejde o prachy chlape, tady jde o to, co se v našem kanále podporuje a co ne.
bizz - 27.07.10 15:36:15
jenomze RC nema ten problem, o kterem pises, oni by se uzivili, kdyby "nahore" nebyli zmetci, kteri ten prostor evidentne chtej zlikvidovat
gába - 27.07.10 14:55:21
nesouhlasim, v dnesni dobe kdy hodne symfoniku nema pomalu ani na chleba (nebo stavkuji) by bylo blahove si myslet ze s nazvem Opera Cafe by se tam udrzeli, dopadlo by to uplne stejne. jedine tak pop-techno cafe
bizz - 27.07.10 14:48:23
DW, to si kur. neni umeni jako umeni, umeni je jen to, co se ofiko schvali, neco jako vetsi nez male mnozstvi .)))
DW - 27.07.10 13:07:54
Přestěhovat klub no.. Bohužel u nás se podporuje jenom "vysoká kultúra", ne pokleslé rock/metalové brnkání s mizernými muzikantskými výkony (který teda strčej do kapsy lecjakýho symfonika, ale o tom psst) Kdyby to místo Rock Café bylo Opera Café tak by všichni drželi hubu a krok, to si pište.
jkl - 27.07.10 13:00:18
Nevím, on tam o to někdo má patrně zájem no, tak tahá za nitky jemně.
bizz - 27.07.10 12:12:17
mozna by tam mohli misto Rock Café otevrit Vietnamci nejakej levnej sekáč...
  • Zkus tohle