moWie-$:hOtWs :>>
Quentin Tarantino ještě neuvedl do běžné distribuce své Hanebné parchanty a už se rozpovídal o svých dalších plánech. A jako vždy nejsou zrovna skromné. Chtěl by natočit adaptaci knižní série spisovatele Lena Deightona, konkrétně románů Berlin Game, Mexico Set a London Match, jež se odehrávají za studené války. Hlavním hrdinou je agent britské rozvědky Bernard Samson, který kromě svých úkolů řeší i manželské problémy. Jiná postava tohoto autora, agent Palmer, se objevil již v několika filmech v podání Michaela Cainea. No a právě jeho, Simona Pegga, Kate Winslet či Anthonyho Hopkinse by Tarantino rád pro svůj nový projekt zlákal. Do Hanebnejch parchantů chtěl původně Stalonneho, Adama Sandlera nebo Eddieho Murphyho, takže tentokrát se bude muset chlapec snažit ždibec víc.
Režiséru Davidu Mametovi (Pravidla boje) byla svěřena adaptace a režie křehkého literárního díla Deník Anny Frankové. Projekt spojí slavné deníkové zápisky mladé Židovky přežívající dva roky s rodinou v úkrytu před nacisty, jejich divadelní verzi a Mametův individuální pohled na její příběh. Franková psala deník v izolaci, ve které její rodina téměř přežila do konce Druhé světové války. Před koncem války se však rodina dostala do koncentračního tábora, jenž přežil pouze otec, který následně deník dcery vydal. Deník se dočkal několika televizních adaptací a jedné filmové z roku 1959.
Seznámení na těmi milovaném, druhými zavrhovaném Facebooku bude výchozí situací pro komedii Universal Picture Central Intelligence. Hlavní hrdina, účetní v podání Eda Helmse (Pařba ve Vegas, americký Kancl), se právě na FB spojí se svým starým přítele a je vržen do světa mezinárodní špionáže. Pařba ve Vegas rozjíždí hereckou kariéru tohoto herce s úřednickou vizáží, takže ho uvidíme také v hlavní roli komedie Cedar Rapids v produkci Alexandera Paynea. Maloměstský prodejce pojištění v ní přijede do velkoměsta bojovat za lepší pracovní podmínky pro sebe a své kolegy.
Režijní počiny Wolfganga Petersena (Dokonalá bouře, Ponorka) jsou přiměřeně akční a dosti zábavné, ale málokdy nám nabízejí hlubší myšlenku. Režisér momentálně pracuje na hrané verzi ceněného románu Yasutaky Tsutsuiho Paprika. Příběh z pera tohoto japonského spisovatele a
herce (Blíženci) vypráví o stroji, jenž umožňuje psychoterapeutům vstupovat do snů pacientů. Když je však přístroj ukraden, musí mladá terapeutka jménem Paprika (v japonštině Papurika) zabránit jeho zneužití. V roce 2006 vzniklo na motivy románu anime režiséra Satoshiho Kona, který je oblíben jako tvůrce japonských animáků pro dospělé (thrillerů, nikoli toho žánru od P!) a dle traileru, to bude mít Petersen ve srovnání s jeho dílem hodně těžké. Inu, příběh dává hodně prostoru, snad jej Američané nezúží jen na psychedelickou akci.
Frank Darabont režíruje sporadicky, raději nenápadně pomáhá se scénáři (podílel se např. na Collateralu). Ale když už za kameru usedne, je to téměř vždy Stephen King a vždycky to stojí za to. Konečně člověk, který natočil Vykoupení z věznice Shawshank, má co se historie filmu zápis jistý. Nicméně když King, tak napětí a hrůza, takže dalším projektem režiséra bude adaptace komiksu Walking Dead. Prý velmi temný a seriózní komiks se odehrává v budoucnosti, kdy je lidstvo téměř vyhlazeno mrtvými, kteří vstali z hrobů. Poslední živí mají co dělat se sháněním potravin a zachraňováním holého života. Příběh je postaven na jejich charakterech a vzájemných vztazích, žánr hororu reprezentují spíše jejich nečekané a vynalézavé odchody na onen svět. K rozpracování bude mít Darabont prostor cele televizní mini-série.
Příběhy spisovatele Grahama Greena se dostávají na filmové plátno již od roku 1934. Ceněnou adaptací jednoho z jeho románů byl v poslední době především Tichý Američan. Jeho románu Brighton Rock se nyní ujala společnost BBC Films a svěřila ho debutujícímu režisérovi Rowanu Joffemu, který se doposud živil psaním scénářů (např. 28 dní poté). Román vypráví o bezvýznamném gangsterovi, jenž zabije svého konkurenta a musí čelit vydírání mladé servírky, která byla svědkem jeho činu. V hlavních rolích uvidíme Sama Rileyho (Control) a Andreu Riseborough (Happy-Go-Lucky). Román byl zfilmován již v roce 1947 Richardem Attenboroughem.
Vložit komentář